Szczegółowe informacje
Zasady planowania zamówień publicznych na 2011 rok Analiza nieprawidłowości po nowelizacjach prawa zamówień publicznych w 2010 r., z uwzględnieniem zamówień finansowanych z funduszy unijnych, zamówień na roboty budowlane oraz zasad sporządzania nowego protokółu postępowania
1. Zasady planowania zamówień publicznych na 2011 rok.
2. Zamówienia poniżej 14.000 euro.
3. Zasady ustalania wartości zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane
finansowane z funduszy Unii Europejskiej oraz nieprawidłowości w ustalaniu
wartości zamówienia w świetle wyników kontroli.
4. Podział zamówienia w celu niestosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych,
a zamówienia nieprzekraczające wyrażonej w złotych równowartości
kwoty 14.000 euro.
5. Składanie ofert częściowych albo udzielanie zamówienia w częściach, z których
każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, w zamówieniach na usługi
szkoleniowe, ubezpieczenia, medyczne, dostawy aparatury, sprzętu medycznego,
komputerów. Zmiana zakresu lub wielkości zamówienia w postępowaniu
a niedopuszczalność zmiany ustalonej wartości zamówienia.
6. Roboty dodatkowe i uzupełniające w świetle ostatnich wyników kontroli.
Udzielanie zamówień uzupełniających i dodatkowych w przypadku umów
wieloletnich.
7. Zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzące
do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu - zasady postępowania.
8. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tych warunków - przykłady prawidłowego określania warunków
oraz nieprawidłowości w ustalaniu warunków udziału w postępowaniu
w świetle wyników kontroli.
10. Uzupełnianie oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie
warunków udziału w postępowaniu, a wykluczenie z postępowania
i zatrzymanie wadium w świetle wyników kontroli.
11. Poprawianie w ofercie: oczywistych omyłek pisarskich, oczywistych omyłek
rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych
poprawek oraz innych omyłek polegających na niezgodności oferty ze
specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodujących istotnych
zmian w treści oferty - na wybranych przykładach z orzecznictwa.
12. Tożsamość zakresu świadczenia wykonawcy wynikającego z umowy z jego
zobowiązaniem zawartym w ofercie.
13. Zasady dokonywania zmian w umowie w sprawie zamówienia publicznego,
z uwzględnieniem zmian w podatku VAT oraz zmian podmiotowych
po stronie wykonawcy.
14. Omówienie zasad prowadzenia nowego protokółu postępowania.