Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
- poszerzanie i uaktualnienie wiedzy oraz rozwijanie umiejętności związanych z pełnieniem roli przywódczej
- szkolenie dostarcza praktycznych narzędzi dla menadżerów możliwych do wykorzystania w jego codziennej pracy
- rozwinięcie wiedzę i umiejętności menedżerów w zakresie pełnienia ról kierowniczych, zarządzania zespołami oraz delegowania zadań i rozmowy z pracownikiem
- wzrost efektywności zarządzania zespołem
- skuteczne podejmowanie decyzji związanych z funkcjami kierowniczymi
- adekwatny dobór stylu kierowania do zespołu, sytuacji, rozwoju firmy
- wzrost efektywności osobistej
- wzrost skuteczności realizacji zadań oraz skuteczności czynności zarządczych
- optymalizacja stawianych celów i zadań
Oczekiwane przygotowanie słuchaczy: Wiedza na temat komunikowania się w organizacji. Osobiste doświadczenia związane z pracą i współpracą w organizacji np. w pracy projektowej w zespole projektowym, kierowaniem ludźmi.
Metoda szkolenia: Warsztaty: analiza przypadków, symulacje, odgrywanie ról i informacja zwrotna dla uczestników, mini wykłady, dyskusje moderowane, ćwiczenia indywidualne i w podgrupach, kwestionariusze.
Czas trwania: 14 godzin
Tematy zajęć:
- Style zarządzania
- styl skoncentrowany na zasobach
- styl skoncentrowany na działaniach i standardach - zarządzanie poprzez procesy (MBP)
- styl skoncentrowany na zaplanowanych rezultatach - zarządzanie skoncentrowane na rezultat
- Założenia zarządzania skoncentrowanego na rezultatach
- równowaga pomiędzy zasobami, rezultatami i odpowiedzialność menedżerska
- reguła SMART
- rozmowa planująca, monitorująca, oceniająca.
- zasady delegowania zadań
- Rozmowa o planach - skuteczność bez nacisku i dominacji
- cele w rozmowie planującej
- wsparcie przełożonego i działania podwładnego
- struktura rozmowy planującej - logika poruszanych zagadnień
- Monitorowanie - wspieranie w poszukiwaniu rozwiązań
- monitorowanie a kontrola - różnice i cechy wspólne
- struktura rozmowy monitorującej
- Ocenianie rezultatu - wspólne wnioski na przyszłość
- cele menedżerskie w rozmowie oceniającej
- informacja zwrotna w rozmowie oceniającej i jej rodzaje
- motywowanie a ocena rezultatu