Zarządzanie Zmianą w Firmie - Szkolenie - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem J&J Grupa Szkoleniowo Doradcza

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Zarządzanie Zmianą w Firmie - Szkolenie - Zaoczne - Gdynia - Pomorskie

  • Cele
    Zmiany są naturalnym procesem, który codziennie towarzyszy ludziom i organizacjom. Mówi się obecnie ,że „najpewniejszą rzeczą na świecie jest zmiana”. Jednak zmiany budzą wiele obaw i wątpliwości zarówno wśród pracowników, jak i kadry menadżerskiej. Celem szkolenia jest nabycie wiedzy jak dostosować się do zmiany oraz umiejętności przetrwania tych trudnych, stresujących a często kryzysowych sytuacji. Jak radzić sobie z procesem zmiany, ryzykiem i poczuciem niepewności aby ten proces przejść jak najbardziej konstruktywnie zarówno osobiście, jak i w zespole oraz firmie.
  • Szczegółowe informacje
    Program szkolenia:
    Dzień 1 9.00 - 16.00

    • Wprowadzenie do szkolenia
    • Zmiana szansa czy dramat?
    • Zarządzanie jako podstawowy obszar zmiany
    - kształtowanie kultury organizacyjnej
    - obszary zarządzania
    - funkcje i narzędzia zarządzania
    - zarządzanie zespołem
    • Elementy organizacyjne zarządzania wpływające na powodzenie zmiany
    • Struktura organizacyjna w procesie zmian
    • Strategia firmy jako wyznacznik zmian
    • Systemy organizacyjne
    • Style działania kierownictwa
    • Kompetencje pracownicze
    • Wartości obowiązujące w firmie

    Dzień 2 9.00 - 16.00

    • Sukces a zmiany!
    • Zarządzanie zmianą
    • Przyczyny zmian
    • Rodzaje zmian
    • Problemy potrzebą i motorem zmian
    • Konflikty jako początek zmian
    - rodzaje konfliktów
    - skuteczne formy rozwiązywania konfliktów
    • Reakcje na zmiany
    • Opór wobec zmiany
    • Działania minimalizujące niezadowolenie i opór ludzi przed zmianami
    • Postawa kierownika w zarządzaniu zmianą
    • Etapy zmian
    • Etapy procesu zarządzania zmianą
    • Ewaluacja szkolenia

    Opis metod szkoleniowych:
    Forma warsztatowa tzw. metoda współuczestnicząca, przeplatana interaktywnymi wykładami, ćwiczenia indywidualne oraz praca w małych grupach, prezentacje, dyskusje, gry i symulacje.

    Czas trwania szkolenia:
    2 dni szkoleniowe (2x8 godz.) 9.00 - 17.00

    Zmiana organizacyjna jest definiowana jako:
    - każda istotna modyfikacja jakiejś części organizacji (R.W. Woodman)
    - zmiana organizacyjna może dotyczyć każdego aspektu organizacji i może pociągnąć za sobą skutki daleko wykraczające poza obszar, w którym się odbywa (W. Pasemore)
    - to przekształcenie istniejącego układu wg ustalonych procedur przemieniające równocześnie rezultaty tego przekształcenia ukierunkowane przez celowość działań organizacji (E. Masłyk-Musiał).

    Zarządzanie zmianą jako proces
    Zarządzanie zmianą jest procesem. Nie przebiega według gotowych schematów i prowadzi do rezultatów, które nie są do końca określone, ponieważ zachodzą w zespole ludzkim, np. jednym z czynników zaburzającym przebieg procesu jest opór pracowników wobec zmiany. Podstawowym warunkiem zmiany jest dobra diagnoza.

    Procesami zarządzania zmianą będą:
    Proces wykorzystywania strategii organizacji do utrzymania harmonii ze zmieniającym się otoczeniem rynkowym przy zapewnieniu, że zasoby firmy są bezpiecznie powiązane z produktami/usługami dostarczanymi klientom i realizacją celów organizacji. (Anderson)

    Część procesu prowadzenia każdej działalności gospodarczej lub jako krok pomiędzy planowaniem strategicznym a wdrożeniem planu.

    Etapy
    Proces zarządzania zmianą obejmuje:

    - ustalenie ogólnego celu organizacyjnego
    - rozważanie ważności i wielkości zmiany
    - zidentyfikowanie kultury organizacyjnej
    - określenie ograniczeń krytycznych
    - aktywne włączenie pracowników w proces zmian.

    Rodzaje zmian

    1. Makrosystemowe
    systemowe
    strukturalne
    programowe
    2. Mikrosystemowe
    innowacje
    modyfikacje
    usprawnienia

    Można dokonać także podziału na zmiany:

    - wynikające z przyczyn wewnętrznych i zewnętrznych
    - zmiany dostosowawcze (reaktywne) i wyprzedzające (planowane)
    - radykalne i inkrementalne

    Źródła zmian
    Okazje do przeprowadzania zmian wg Druckera można podzielić na:

    - występujące wewnątrz organizacji, są to:
    - nieoczekiwane powodzenie, niepowodzenie, zdarzenie zewnętrzne
    - niezgodność między rzeczywistością a wyobrażeniami członków danej organizacji
    - innowacja wynikająca z potrzeb procesu
    - zmiany w strukturze przemysłu lub rynku, które wszystkich zaskakują
    - występujące na zewnątrz organizacji, to:
    - zmiany demograficzne (zmiany w populacji)
    - zmiany w postrzeganiu np. mody
    nowa wiedza

    Czynniki, które wpływają na zainicjowanie procesu zmian to:

    - właściciele
    - klienci
    - dostawcy
    - odbiorcy
    - konkurenci
    - gospodarka
    - prawo
    - polityka

Inne informacje związane z zarządzanie zmianą

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |