Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - Certyfikowany Kurs - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Dom Wiedzy

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - Certyfikowany Kurs - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Kurs dedykowany jest wszystkim pracującym lub zainteresowanym pracą w obszarze tzw. miękkiego” HR. Przekrojowy charakter szkolenia pozwala na zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu współczesnych metod i narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Należą do nich planowanie rozwoju pracowników, tworzenie profili kompetencyjnych, ocena pracy, zarządzanie szkoleniami oraz rekrutacja i selekcja zawodowa.
  • Szczegółowe informacje
    • Miejsce: Warszawa,
    • Termin: Zajęcia weekendowe
    • Ilość dni: 4
    Korzyści ze szkolenia: Dzięki metodom aktywnym zawartym w szkoleniu uczestnicy zdobędą umiejętności wykorzystania w/w narzędzi w swojej pracy.

    Forma zajęć: wykład, krótkie prezentacje, dyskusje, praca w zespołach, burza mózgów.

    KONSULTACJE INDYWIDUALNE: po zakończeniu zajęć każdego dnia przewidujemy dodatkowy czas na konsultacje indywidualne z prowadzącym dotyczące omawianej tematyki.

    PROGRAM KURSU:
    1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji.
      • Sposoby wzmacniania pozycji działu zasobów ludzkich;
      • Usystematyzowanie wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi;
      • Organizacja ucząca się w podnoszeniu konkurencyjności firmy;
      • Self management – zarządzane swoją karierą.
    2. Zarządzanie karierą.
      • Definicja rozwoju i kariery;
      • Dobre praktyki zarządzania karierą;
      • Kontrakt psychologiczny;
      • Programy dla talentów jako skuteczna forma zwiększania przewagi konkurencyjnej - korzyści i zagrożenia programów, dobre praktyki, przykłady programów;
      • Kultura organizacyjna, polityka wizerunek firmy jako kluczowe elementy przyciągania i utrzymania „talentów”;
      • Programy sukcesji.
    3. Budowanie systemów kompetencyjnych.
      • Cele, zalety i wady systemów;
      • Kompetencje a kwalifikacje i kapitał ludzki;
      • Definiowanie kompetencji - wskaźniki behawioralne, poziomy spełnienia;
      • Zastosowanie systemów kompetencyjnych.
    4. Rekrutacja i selekcja.
      • Sytuacja na rynku pracy a procesy rekrutacyjne w firmach – dyskusja;
      • Rekrutacja zewnętrzna vs wewnętrzna - wady i zalety;
      • Sporządzanie opisu stanowiska pracy - metodologia, specyfikacja kompetencji, standaryzacja itp.
      • Tworzenie ogłoszeń pracy i poszukiwanie kandydatów;
      • Wybrane metody selekcyjne: trafność i dobór narzędzi, korzyści i zagrożenia: wywiadów kompetencyjnych; testów i kwestionariuszy; ośrodków oceny(AC); analizy CV i referencji
      • Outplacement jako efektywna forma restrukturyzacji w firmie - kryteria doboru pracowników do zwolnień, komunikacja procesu w firmie, działania osłonowe (szkolenia, pomoc psychologiczna, współpraca z PUP).
    5. Ocena okresowa pracowników:
      • definicja;
      • zalety i wady systemu;
      • zarządzanie przez cele ( MBO) - kaskadowanie celów, definiowanie celów (SMART), rozliczanie efektów;
      • wyznaczanie i ocena kompetencji;
      • narzędzia zwiększające obiektywizm oceniania;
      • przeprowadzanie rozmowy okresowej;
      • wyznaczanie kompetencji do rozwoju;
      • ocena okresowa, a polityka wynagrodzeń.
    6. Ocena 360°:
      • definicja;
      • zalety i wady systemu oceny;
      • wdrażanie systemu, a kultura organizacyjna firmy;
      • w jakich okolicznościach stosować ocenę 360
      • informacja zwrotna dla ocenianych;
      • wykorzystanie wyników oceny w działaniach rozwojowych.
    7. Zarządzanie szkoleniami:
      • Definicja - prezentacja, dyskusja;
      • Stosunek do szkoleń w firmach – analiza polityki szkoleniowej;
      • Badanie potrzeb szkoleniowych - metodologia;
      • Funkcje szkoleniowe i metody szkoleniowe – prezentacja, dyskusja;
      • Metody badania efektywności szkoleń - prezentacja, przykłady, ćwiczenia;
      • Tworzenie planu szkoleń (strategia firmy a plan szkoleń, tworzenie budżetu, realizacja i monitoring);
      • Procedura szkoleniowa - elementy i korzyści;
      • Współpraca z firmami szkoleniowymi - dyskusja.

Inne informacje związane z zarządzanie zasobami ludzkimi

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |