- Miejsce: Warszawa,
- Termin: Zajęcia weekendowe
- Ilość dni: 4
Korzyści ze szkolenia: Dzięki metodom aktywnym zawartym w szkoleniu uczestnicy zdobędą umiejętności wykorzystania w/w narzędzi w swojej pracy.
Forma zajęć: wykład, krótkie prezentacje, dyskusje, praca w zespołach, burza mózgów.
KONSULTACJE INDYWIDUALNE: po zakończeniu zajęć każdego dnia przewidujemy dodatkowy czas na konsultacje indywidualne z prowadzącym dotyczące omawianej tematyki.
PROGRAM KURSU:
- Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji.
- Sposoby wzmacniania pozycji działu zasobów ludzkich;
- Usystematyzowanie wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi;
- Organizacja ucząca się w podnoszeniu konkurencyjności firmy;
- Self management – zarządzane swoją karierą.
- Zarządzanie karierą.
- Definicja rozwoju i kariery;
- Dobre praktyki zarządzania karierą;
- Kontrakt psychologiczny;
- Programy dla talentów jako skuteczna forma zwiększania przewagi konkurencyjnej - korzyści i zagrożenia programów, dobre praktyki, przykłady programów;
- Kultura organizacyjna, polityka wizerunek firmy jako kluczowe elementy przyciągania i utrzymania „talentów”;
- Programy sukcesji.
- Budowanie systemów kompetencyjnych.
- Cele, zalety i wady systemów;
- Kompetencje a kwalifikacje i kapitał ludzki;
- Definiowanie kompetencji - wskaźniki behawioralne, poziomy spełnienia;
- Zastosowanie systemów kompetencyjnych.
- Rekrutacja i selekcja.
- Sytuacja na rynku pracy a procesy rekrutacyjne w firmach – dyskusja;
- Rekrutacja zewnętrzna vs wewnętrzna - wady i zalety;
- Sporządzanie opisu stanowiska pracy - metodologia, specyfikacja kompetencji, standaryzacja itp.
- Tworzenie ogłoszeń pracy i poszukiwanie kandydatów;
- Wybrane metody selekcyjne: trafność i dobór narzędzi, korzyści i zagrożenia: wywiadów kompetencyjnych; testów i kwestionariuszy; ośrodków oceny(AC); analizy CV i referencji
- Outplacement jako efektywna forma restrukturyzacji w firmie - kryteria doboru pracowników do zwolnień, komunikacja procesu w firmie, działania osłonowe (szkolenia, pomoc psychologiczna, współpraca z PUP).
- Ocena okresowa pracowników:
- definicja;
- zalety i wady systemu;
- zarządzanie przez cele ( MBO) - kaskadowanie celów, definiowanie celów (SMART), rozliczanie efektów;
- wyznaczanie i ocena kompetencji;
- narzędzia zwiększające obiektywizm oceniania;
- przeprowadzanie rozmowy okresowej;
- wyznaczanie kompetencji do rozwoju;
- ocena okresowa, a polityka wynagrodzeń.
- Ocena 360°:
- definicja;
- zalety i wady systemu oceny;
- wdrażanie systemu, a kultura organizacyjna firmy;
- w jakich okolicznościach stosować ocenę 360
- informacja zwrotna dla ocenianych;
- wykorzystanie wyników oceny w działaniach rozwojowych.
- Zarządzanie szkoleniami:
- Definicja - prezentacja, dyskusja;
- Stosunek do szkoleń w firmach – analiza polityki szkoleniowej;
- Badanie potrzeb szkoleniowych - metodologia;
- Funkcje szkoleniowe i metody szkoleniowe – prezentacja, dyskusja;
- Metody badania efektywności szkoleń - prezentacja, przykłady, ćwiczenia;
- Tworzenie planu szkoleń (strategia firmy a plan szkoleń, tworzenie budżetu, realizacja i monitoring);
- Procedura szkoleniowa - elementy i korzyści;
- Współpraca z firmami szkoleniowymi - dyskusja.