Szczegółowe informacje
Zadaniem nowej specjalności jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności konieczne do zarządzania instytucjami kultury oraz umożliwiające im samodzielną działalność w tej sferze.
Absolwent studiów kulturoznawczych – specjalność: zarządzanie w kulturze – jest przygotowany do podjęcia pracy jako:
- organizator przedsięwzięć kulturalnych (reklama, rynek sztuki, film, wydawnictwa, multimedia, muzea, galerie i inne instytucje kulturalne)
- animator edukacji kulturalnej dzieci i młodzieży oraz osób starszych
- doradca w trzecim sektorze i turystyce kulturalnej
Absolwent może także podjąć pracę w działach marketingu czy księgowości przedsiębiorstw niezwiązanych stricte z kulturą. Tu z kolei szerokie, kulturoznawcze spojrzenie będzie wysoko cenione.
Program studiów:
Obejmuje dwa główne bloki tematyczne:
1) KULTUROZNAWCZY
daje podstawy wiedzy o kulturze oraz możliwość szerszego spojrzenia na zjawiska zachodzące w kulturze współczesnej (przedmioty z tego bloku to m.in. teoria, historia i filozofia kultury, historia sztuki, wiedza o teatrze, filmie i literaturze)
2) ZARZĄDZANIA W KULTURZE
daje solidną wiedzę i umiejętności niezbędne w sztuce zarządzania (przedmioty z tego bloku to m.in. organizacja i zarządzanie instytucjami kultury, public relations, zarządzanie marketingowe, biznesplan, fundusze europejskie)
Praktyki zawodowe:
Szczególnym uzupełnieniem zdobytej wiedzy i umiejętności w czasie studiów będą praktyki zawodowe zrealizowane w różnych instytucjach, które mogą stanowić przyszłe miejsce pracy absolwentów
Dyplom:
Kulturoznawca w zakresie Zarządzania w kulturze