Szczegółowe informacje
Mens sana in corpore sano (łac.) „zdrowy rozum w zdrowym ciele” – mawiali starożytni Rzymianie, zwracając uwagę na konieczność dbania o tężyznę fizyczną. Już oni dostrzegali, że warto przyjemność intelektualną łączyć z kulturą fizyczną uprawianą w gymnasionach. We współczesnych czasach, w dobie przygotowań Polski do Euro 2012, postulat rozwoju i uprawiania kultury fizycznej jest jak najbardziej aktualny. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi nowa specjalność Zarządzanie sportem, jedyna taka specjalność w regionie pomorskim, która daje absolwentom możliwość połączenia pracy z pasją, jaką jest sport. Przygotowuje do podjęcia wyzwań nie tylko w związku z organizacją Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Olbrzymi wzrost zainteresowania społeczeństwa sportem na co dzień, spotęgowany przygotowaniami do Euro 2012, kreuje nowy, niedoceniany dotychczas w Polsce, rynek sportu. Studenci poznają nowoczesne techniki zarządzania organizacją sportową, m.in. klubami sportowymi, klubami fitness, rekreacją sportową dzieci i młodzieży. Poznają najnowsze koncepcje marketingu sportowego, zasady organizacji imprez sportowych, promocji sportu i organizacji sportowej, współpracy z mediami, sponsoringu sportowego, zarządzania wizerunkiem organizacji sportowej.
Absolwenci tej specjalności będą przygotowani do:
• zarządzania klubami sportowymi, klubami typu fitness
• pracy w jednostkach administracji samorządowej działających w sferze sportu
• kierowania organizacjami dbającymi o sport na szczeblu samorządu lokalnego
• organizowania imprez sportowych (ważne nie tylko w związku z Euro 2012)
• pozyskiwania sponsorów oraz współpracy ze sponsorami
• tworzenia nowoczesnej kadry menedżerskiej w różnego typu jednostkach sportowych
• ubiegania się o środki finansowe na rozwój kultury fizycznej z funduszy unijnych
• promocji sportu i zdrowego trybu życia
• współpracy z innymi organizacjami sportowymi
• pracy w przedsiębiorstwach współpracujących z organizacjami sportowymi.
Przykładowe przedmioty na specjalności Zarządzanie sportem:
- marketing sportowy
- zarządzanie obiektami sportowymi
- promocja sportu i organizacji sportowych
- historia sportu i ruchu olimpijskiego
- rola sportu w kulturze społeczeństw europejskich
- organizacja imprez sportowych
- sport i rekreacja w Unii Europejskiej