Czasem nie da się zarządzać, gdyż wszyscy mamy go tyle samo na dobę. Zarządzać należy sobą w czasie jaki mamy do dyspozycji. Celem warsztatów jest n abycie umiejętności efektywnego planowania czasu, lepszej organizacji pracy i skuteczności osobistej, własna diagnoza indywidualnych przeszkód w efektywnej organizacji pracy i wykorzystania czasu,trening umiejętności skutecznego delegowania zadań.Wypracowanie zasad efektywnego planowania, odpowiedź na pytanie – dlaczego często nie udaję się wykonać tego co zaplanujemy.
Program szkolenia:
Osobista motywacja – wypracowanie przez uczestników własnych korzyści płynących z faktu świadomego wykorzystywania swego czasu.
Cel działania
Rodzaje celów :
-
cel nadrzędny
-
cel strategiczny
-
cel taktyczny
-
cel operacyjny
Wizualizacja celu.
Analiza celu wg schematu SMART.
Wytyczanie celów krótko- i długofalowych.
Wyznaczanie priorytetów – czy można robić wszystko?
Omówienie macierzy ważne/nie ważne – pilne/ nie pilne.
Przygotowanie.
Etapy przygotowania.
Analiza trzech obszarów rozpoznania.
Wpływ środowiska wewnętrznego i zewnętrznego na organizację czasu.
Udział konkurencji i sojuszników.
Źródła wsparcia w działaniu.
Analiza „złodziei” czasu – kolejna część samo analizy mająca na celu usystematyzować czynniki „kradnące” czas.
Analiza sytuacji.
Analiza potrzeb.
Dobór działań do możliwości.
Samo – analiza – analiza obecnego stylu zarządzania sobą w czasie.
Uczestnicy kierowani przez trenerów identyfikują stan obecny.
Planowanie.
W ypracowanie zasad efektywnego planowania, odpowiedź na pytanie – dlaczego często nie udaję się wykonać tego co zaplanujemy.
Terminarz.
Znaczenie słowa pisanego w planowaniu.
Konstruowanie i wdrażanie układu hierarchicznego.
Etapy wdrażania projektu.
7 nawyków skutecznego działania wg Stephena Covey'a.
Określenie ról.
Dobór celów do każdej z ról.
Podejmowanie decyzji.
Przeciwdziałanie barierom skutecznego planowania i działania.
Znaczenie delegowania zadań.
Delegowanie – komu, kiedy i jak delegować zadania aby nie było to postrzegane jako „spychologia”
Znaczenie emocji w zarządzaniu czasem własnym.
Asertywność – ćwiczenie typowych scenek, w których postawa asertywna jest bardzo wskazana.
Stres - jego generatory i przeciwdziałanie im.
Znaczenie i metodologia odpoczynku.
Kontrola efektywności działania.
Autokontrola.
Schemat autoewaluacji.
Bieżąca kontrola realizacji poszczególnych etapów działania.
Narzędzia mierzenia czasu.
Zbieranie i analiza doświadczeń.
Kryteria oceny efektywności działania.
Ocena końcowa.
prowadzenie dr Aneta Strzempek
Certyfikaty:
Certyfikat VIDI