Korzyści dla uczestników
Szkolenie to pozwoli odpowiedzieć m.in. na pytania:
- od czego zależy efektywność pracy zespołu ?
- jak podnosić wyniki i efektywność wykorzystując pozafinansowe techniki zarządzania ?
- od których umiejętności rozpocząć własne doskonalenie
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych - 2 dni
Program szkolenia
- Firma - szef - zespół - pracownik.
- Rola celów strategicznych w budowaniu zespołu.
- Cechy zespołu.
- Rola kultury organizacyjnej we w zmacnianiu zespołu.
- 8 podstawowych ról kierowniczych
- Autoanaliza.
- Swot osobisty.
- Komunikacja z zespołem rozproszonym
- Wady i zalety pracy na odległość.
- Kryteria sukcesu w zarządzaniu Model komunikacji wg. Mehrabiana.
- Zdobycze techniki ułatwiające proces zarządzania.
- Jak umiejętnie budować efektywny zespół pracowników
- Umiejętności (własne) niezbędne w zarządzaniu zespołem rozproszonym.
- Kryteria selekcji i rekrutacji jako warunek przyszłych sukcesów w pracy z zespołem.
- Test na styl kierowania.
- "Nie czekaj aż się przewróci" - budowanie postaw proaktywnych - zacznij od siebie (Nawyk pierwszy S.R. Covay).
- Cele grupowe jako sposoby budowania spójności wewnętrznej zespołu.
- Rola delegowanie zadań w kierowaniu zespołem rozproszonym geograficznie
- Pięć kroków w delegowaniu zadań.
- Jak postępować w przypadku, gdy pracownicy nie wywiązują się z powierzonych im zadań?
- Delegowania a motywacja.
- Motywacja
- Prezentacja wyników badań Ogólnopolskiego Badania Motywacji.
- Omówienie najefektywniejszych teorii motywacji.
- Rola finansowych i poza finansowych motywatorów.
- Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna.
- Praktyczne ujęcie motywacji w zespole rozproszonym.
- Szef jako największy z demotywatorów.
- NLP w motywacji oraz uwzględnienie metaprogramu.
- Magiczna siódemka - narzędzia badawcze.
- Zarządzanie konfliktem w pracy z jednostką i zespołem
- Sytuacje wpływające na konflikt.
- Metody kierowania konfliktem.
- Pięć strategii podejścia do konfliktu.
- Konflikt a błędy w komunikacji.
- Konflikt a różnice w postrzeganiu i wartościowaniu świata.
- Zarządzanie zmianą w zespole rozproszonym
- Zespół zachowań cechujący jednostkę w obliczu zmiany.
- Zarządzanie przez cele (MBO) jako narzędzie wspierające w obliczu zmiany.
- Ocena pracownicza
- Czym jest system oceny pracowniczej w zarządzaniu zespołem rozproszonym.
- Rola systemu oceny pracowniczej.
- Analiza korzyści dla organizacji, menedżerów i pracowników z wykorzystania systemu.
- Rola i miejsce systemu ocen w świetle misji i strategii organizacji i systemu zarządzania personelem zna odległość.
- Korzyści oraz możliwe zagrożenia oraz błędy w stosowaniu systemu.
- Proza dokumentu pt. : "zakres praw i obowiązków"
- Istota zakresu obowiązków.
- Rola praw w zakresie obowiązków.
- Korzyści aktualizacji i analizy okresowej.
- Podsumowanie i zakończenie szkolenia