Celem szkolenia jest wypracowanie zasad skutecznej komunikacji między przełożonym, a pracownikiem w sytuacjach trudnych, konfliktowych, a także zapoznanie kursantów z czynnikami warunkującymi sprawną komunikację z zachowaniem zdrowia pracowników i zespołu.
Program szkolenia
1. Jak rozpoznawać konflikt?
- Rozpoznawanie typowych sposobów zachowania w sytuacjach kryzysowych;
- Identyfikacja, w jaki sposób podejmują Państwo typową, wewnętrzną ocenę konfliktu;
- Jak wpływa nastrój na postrzeganie konfliktu.
2. Konflikt w zespole
- Konflikt w zespole - trudni współpracownicy czy trudny zespół;
- Zaburzenia komunikacyjne w zespole jako przyczyna konfliktu;
- Menedżerowie odpowiedzialni za rozwiązywanie konfliktu w zespole.
3. Jak kreatywnie rozwiązywać konflikty
- Zorientowanie na cele w zarządzaniu konfliktami - rozwiązywanie problemów oznacza uwalnianie się od problemów;
- Jak właściwie hierarchizować interesy i rozwiązywać konflikty;
- Jak postrzegać konflikty i jak nimi sterować;
- Jak unikać konfliktów niepotrzebnych Jak można dokonać zmiany perspektyw w ocenie konfliktów.
- Umiejętności interpersonalne pomocne w radzeniu sobie z trudnymi ludźmi i przezwyciężania sytuacji konfliktowych.
4. Trudny współpracownik i podwładny
- Jak rozwijać asertywność w kontaktach z trudnymi współpracownikami;
- Jak radzić sobie z agresją i złością;
- Jak zarządzać ludźmi, którzy manipulują;
- Jakie strategie stosować wobec różnych typów osobowościowych;
- Traktowanie każdej osoby zgodnie z jej charakterem i okolicznościami.
5. Efektywne rozwiązywanie konfliktów - rola menedżera
- Rola moderatora i mediatora w konfliktach;
- Jak wspólnie opracowywać długotrwałe strategie i jak przejść do czynu;
- Jak sprawić by inni wykonywali swoje obowiązki;
- Jak radzić sobie ze stresem w sytuacjach konfliktowych - czynniki pomagające zdystansować się.
6. Komunikacja w konflikcie
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i wpływania na innych;
- Jak okazywać szacunek i zrozumienie dla spraw i problemów;
- Aktywne słuchanie - jak pokonywać bariery w słuchaniu innych;
- Jak pytać i o co, jakich pytań unikać;
- Ukryte znaczenia w komunikacji werbalnej;
- Jak zwracać uwagę współpracownikom;
- Jak udzielać profesjonalnej informacji zwrotnej, aby wpłynąć pozytywnie na zachowania innych;
- Jak pomóc znaleźć sposoby osiągnięcia poprawy w zachowaniu.
Harmonogram szkolenia 2 dni szkoleniowe - 16 godzin