Zarządzanie logistyczne to proces realizowany przez cztery podstawowe funkcje, tj. planowanie, koordynowanie, motywowanie i kontrolę.
W warunkach postępującej globalizacji rynku obserwowany jest bardzo ważny wzrost zainteresowania przedsiębiorstw zasadami zarządzania logistycznego, ukierunkowanego na lepsze, elastyczne dostosowanie oferty firmy do wymagań dynamicznego rynku.
Efektem zarządzanie logistycznego jest przede wszystkim sprawne zaspokajanie potrzeb klientów. Sprawność procesów logistycznych ma więc wpływ na konkurencyjność przedsiębiorstwa.
Odpowiednio umiejscowiona logistyka otwiera nowe możliwości nie tylko rozwiązywania problemów, ale również podnoszenia sprawności operacyjnej i strategicznej przedsiębiorstwa.
Cel kursu:
Uczestnik kursu zapozna się z problematyką nowoczesnego podejścia do roli przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw:
- organizacją i funkcjonowaniem nowoczesnych łańcuchów dostaw,
- nowoczesnymi koncepcjami zarządzania logistycznego,
- cechami zarządzania logistycznego i ich wpływem na poziom konkurencyjności i elastyczności rynkowej przedsiębiorstw.
W części praktycznej kursu zyska umiejętności z zakresu zasad i narzędzi umożliwiających praktyczne wykonywanie obliczeń, dotyczących głównych problemów logistycznych firmy i jej produktów. Uczestnik kursu dowie się jak stworzyć projekt w oparciu o dobrowolnie wybrany produkt oraz dokonać obliczeń, opisujących najistotniejsze procesy logistyczne.
Zawartość kursu:
- Przedsiębiorstwo i jego kontakty z otoczeniem
- Łańcuch dostaw
- Wybrane czynności logistyczne
- Logistyka zaopatrzenia
- Logistyka produkcji
- Logistyka dystrybucji
Czas trwania: 8 tygodni