Gwarantem pomyślnego rozwoju firmy — oprócz takich czynników, jak zaplecze rzeczowe, marketingowe czy finansowe — jest przede wszystkim czynnik ludzki, czyli personel wyposażony w odpowiednie kompetencje.
Kurs pozwoli uczestnikowi zapoznać się z najważniejszymi zagadnieniami związanymi z zarządzaniem kompetencjami. Prezentuje również zasady budowy systemu kompetencyjnego oraz struktury kompetencyjnej, a także sposoby ich wykorzystania w zarządzaniu personelem. W tekście umieszczono liczne przykłady obrazujące omawiane zagadnienia.
Cel kursu:
Po zakończeniu kursu uczestnik zdobędzie wiedzę i umiejętności z zakresu:
- określania grup kompetencji,
- źródeł pozyskiwania informacji o kompetencjach,
- budowy i zarządzania systemem kompetencyjnym,
- budowy struktury kompetencyjnej na podstawie macierzy kompetencji lub skupiska kompetencji,
- oceny efektywności systemu kompetencyjnego za pomocą różnych narzędzi (assessment center, skale obserwacyjne, testy kompetencyjne),
- wykorzystywania modelu kompetencyjnego na różnych płaszczyznach zarządzania zasobami ludzkimi (rekrutacja i selekcja, ocena okresowa, szkolenia i systemy wynagradzania).
Zawartość kursu:
1. Zarządzanie kompetencjami w organizacji — podstawowe zagadnienia
2. Budowa systemu kompetencyjnego
3. Płaszczyzny stosowania modeli kompetencyjnych w zarządzaniu personelem
Czas trwania: 8 tygodni