W czasach ostrej walki o Klienta osiągnięcie efektu finansowego firmy zależy w dużej mierze od jakości obsługi w trakcie dokonywania transakcji, jak i w kontakcie posprzedażowym. Wymagania wobec sprzedającego wzrastają – presji tej towarzyszą silne emocje przeżywane przez każdą ze stron.
Proponowany przez nas trening dostarcza narzędzi pozwalających lepiej panować nad napięciem oraz uczy wykorzystać emocje na rzecz budowania ściślejszej współpracy z Klientem.
Cele treningu:
- doskonalenie skutecznej komunikacji interpersonalnej i pozytywnych kontaktów z Klientem
- kształtowanie postaw sprzyjających budowaniu relacji i otwartości na innych oraz kreatywnemu realizowaniu zadań
- wzmocnienie umiejętności wywierania wpływu, głównie w aspekcie wykorzystania emocji, w celu tworzenia płaszczyzny współpracy
- nabycie wiedzy na temat osobowości człowieka ze szczególnym uwzględnieniem procesów i mechanizmów emocjonalnych
- wzrost umiejętności kontrolowania emocji w relacjach zawodowych
Program
Sesja integracyjna ze elementami treningu interpersonalnego
- jak postrzegam siebie, jak postrzegają mnie inni – sesja informacji zwrotnych
- emocje i rodzaje relacji pojawiające się w relacjach interpersonalnych
Emocje i osobowość
- wpływ emocji na efektywność pracy
- cechy osobowości a mechanizmy emocjonalne uruchamiające się w sytuacjach zawodowych
- oddziaływanie na emocje w relacjach z klientem
Kształtowanie kultury organizacyjnej sprzyjającej budowaniu więzi i dobrej atmosfery z klientem zewnętrznym
Motywowanie klienta do zakupu
- poznanie własnych zdolności motywowania
- rola emocji w motywowaniu
- oddziaływanie na klienta poprzez emocje
- wykorzystanie energii płynącej z emocji do nawiązywania satysfakcjonujących form współpracy
Rozwijanie umiejętności współpracy w sytuacjach pozornie niesprzyjających
- dochodzenie do konsensusu w sytuacji konfliktu
- podejmowanie decyzji na zasadzie konsensusu
- umiejętność wywierania wpływu i oddziaływania na postawy klientów
- radzenie sobie z krytyką, zachowaniami agresywnymi i roszczeniowymi
Praca a emocje negatywne wywołane stresem
- obniżanie poziomu negatywnych emocji
- kontrola stresu jako kompetencja niezbędna w zarządzaniu
- ćwiczenia antystresowe