Szczegółowe informacje
Informacje ogólne
Typ studiów: pierwszego stopnia - licencjackie
Tryb studiów: stacjonarne i niestacjonarne
Czas trwania: 6 semestrów (3 lata)
Praktyka zawodowa: 4 tygodnie
Polska stanie się trwałym ogniwem europejskich struktur gospodarczych, a udział naszego kraju w handlu zagranicznym w wymiarze europejskim i światowym będzie wzrastał. Zjawisko to rodzi zapotrzebowanie na nową wiedzę i nowe umiejętności.
Biznes i marketing międzynarodowy jest specjalnością obejmującą szeroki wachlarz problemów gospodarczych firm prowadzących działalność w dwóch lub więcej krajach. Specjalność skierowana jest także do osób, które zamierzają prowadzić działalność gospodarczą na terenie Unii Europejskiej. Zajmuje się, głównie problematyką związków gospodarczych z zagranicą na poziomie przedsiębiorstw. Tematyka specjalności dostosowana jest do aktualnych potrzeb występujących na rynku oraz do potrzeb menedżerów firm rozwijających nowe i zasadniczo odmienne formy współpracy międzynarodowej. W szczególności skupia się na inwestycyjnych technologiach i procedurach zarządzania, dostarczając wiedzy umożliwiającej firmom bezpośrednie inwestowanie w całkowicie zintegrowane przedsięwzięcia międzynarodowe kontrolujące wszystkie fazy procesów produkcyjnych - aż do ogólnonarodowej dystrybucji detalicznej.
Możliwości zatrudnienia
Specjalność przygotowuje fachowców dysponujących szeroko rozumianymi kompetencjami z zakresu problematyki europejskiej.
Absolwent będzie przygotowany do pełnienia funkcji analityka i menedżera różnych szczebli zarządzania w firmach prowadzących działalność ponadnarodową, które realizują zarówno proste operacje handlowe, jak i bardziej złożone przedsięwzięcia inwestycyjne w skali międzynarodowej. Główny nacisk w programie specjalności położono na metody i techniki podejmowania decyzji w zróżnicowanych warunkach środowiska rynku międzynarodowego.
Wybrane przedmioty z programu studiów
Podstawy konstytucyjne ustroju, fundusze europejskie dla przedsiębiorstw, marketing międzynarodowy, prawo gospodarcze międzynarodowe, system instytucjonalny i decyzyjny w Unii Europejskiej, międzynarodowe stosunki gospodarcze, handel międzynarodowy, strategia przedsiębiorstwa w biznesie międzynarodowym, przedsiębiorstwa i korporacje międzynarodowe, internacjonalizacja produkcji, biznesplan z elementami analizy finansowej, międzynarodowe rynki i instytucje finansowe, logistyka międzynarodowa, komputerowe wspomaganie procesów zarządczych, rynek papierów wartościowych, business English, rachunek kosztów.