Uczestnicy: Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które prowadzą negocjacje handlowe z klientami lub dostawcami (działy zakupów). Szkolenie może być realizowane na poziomie podstawowym (np. dla nowych pracowników) lub zaawansowanym (handlowcy z doświadczeniem, chcący rozwiązać konkretne problemy, jakie napotykają w trakcie negocjacji). Szkolenie prowadzą trenerzy praktycy z doświadczeniem w negocjacjach handlowych.
Kształtowane postawy:
- Trener dąży do przekonania uczestników do negocjacji na zasadach wygrana - wygrana tak, aby druga strona negocjacji czuła się również na koniec usatysfakcjonowana ich wynikiem.
- Uczestnicy mają poczuć się pewniej w trakcie planowania i prowadzenia negocjacji.
Nowe umiejętności:
- Planowanie negocjacji i przygotowanie do nich.
- Budowanie relacji w trakcie negocjacji. Mowa ciała.
- Przedstawianie swojego stanowiska w atrakcyjny dla partnera sposób.
- Reagowanie na propozycje rozmówcy.
- Negocjowanie ustępstw.
- Negocjowanie ceny.
- Wywieranie wpływu w negocjacjach.
Nowa wiedza z zakresu:
- Strategie negocjacji.
- Taktyki negocjacyjne - rozpoznawanie, obrona, stosowanie.
- Fazy negocjacji i postępowanie w każdej z nich.
- Zespół negocjacyjny i role.
- Emocje w negocjacjach.
- Najczęstsze błędy i ich unikanie.
Szczegóły:
1 - 3 dni,
6 - 10 ćwiczeń dziennie.
Szkolenie może być realizowane w formie treningu z kamerą video. Uczestnicy mają za zadanie przygotowanie się do negocjacji w konkretnej sytuacji i poprowadzenie negocjacji.
- Porównują swoje umiejętności,
- Trenują stosowanie strategii, taktyk, narzędzi negocjacyjnych.
- Możliwy trenerski raport indywidualny dla każdego uczestnika, wskazujący mocne strony i kompetencje wymagające doskonalenia.