Wprowadzenie nowego produktu na rynek nie jest rzeczą łatwą.
I choć daleko nam jeszcze do rynku amerykańskiego czy zachodnioeuropejskiego coraz większa konkurencja i nasycenie rynku powoduje, że więcej jest nieudanych "launch-ów" niż tych zakończonych sukcesem. Jak więc profesjonalnie przygotować się do wprowadzenia nowego produktu na rynek? Jakich błędów unikać? Na te i inne pytania odpowiemy w trakcie szkolenia.
1. PRZED WPROWADZENIEM NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK - KONIECZNE PODSTAWY.
- Organizacja przedsiębiorstwa przed wprowadzeniem nowego produktu.
- Kto i kiedy powinien myśleć o wprowadzaniu nowych produktów?
- Kompetencje firm w zakresie wprowadzania nowych produktów.
2. NOWY PRODUKT.
- Definicje i podstawowe pojęcia.
- Klasyfikacja nowych produktów.
- Znaczenie procesu i rola rozwoju nowych produktów.
- Główne czynniki powodzenia.
3. MODELE ROZWOJU NOWYCH PRODUKTÓW.
- Model sekwencyjny.
- Model zintegrowany.
- Inne przykłady.
4. STRUKTURA PROCESU ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU.
- Budowa ogólna procesu.
- Struktura decyzyjna w procesie.
- Pułapki i zagrożenia w procesie.
5. PRZYGOTOWANIE PROCESU WPROWADZANIA NOWEGO PRODUKTU.
- Budżet.
- Pomysły.
- Analiza pomysłu.
- Formalizacja, opracowanie i testowanie na etapie koncepcji.
- Strategia marketingowa.
- Analiza ekonomiczno - biznesowa projektu.
6. ZARZĄDZANIE WPROWADZANIEM NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK.
- Opracowanie produktu.
- Testowanie produktu.
- Testowanie rynku - test marketingowy.
- Korekta produktu.
7. WPROWADZENIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK. a) Komercjalizacja:
- Prototyp idealny.
- Modyfikacja planu marketingowego i strategii.
- Kiedy? Gdzie? Komu? Jak?.
- Rozpoczęcie produkcji.
b) Akceptacja nowego produktu na rynku:
- Fazy procesu.
- Czynniki wpływające na proces.
- Nabywcy i ich reakcje.
8. NOWY PRODUKT A KONCEPCJA MARKETING MIX W PRZEDSIĘBIORSTWIE.
- Pojęcie marketing mix.
- Wpływ nowego produktu na koncepcję marketing mix.
9. METODY OGRANICZANIA RYZYKA W PROCESIE REALIZACJI ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU.
- Identyfikacja ryzyka.
- Zarządzanie i ograniczanie ryzyka.
10. NOWY PRODUKT - ISTOTNE OBSZARY ZALEŻNE.
- Formy organizacyjne.
- Kto decyduje o nowym produkcie - Klient czy przedsiębiorstwo?
- "Konkurencja nie śpi" - wpływ konkurencji na proces.
- Główne przyczyny niepowodzeń nowych produktów na rynku.
- Moda - silny czynnik wpływający na nowe produkty.
- Zmiany i ewolucje cyklu życia produktów.