Ramowy program szkolenia:
- Wprowadzenie w obszar marketingowej orientacji firmy i planowania marketingowego oraz perspektywy strategicznej
- Klient (nabywca) – jego potrzeby i rola w rozwoju formy
- Przedstawienie case study: (międzynarodowej organizacji, o zróżnicowanym portfolio produktów i pracującej nad strategią działania).
- Proces planowania strategicznego: prezentacja, omówienie poszczególnych kroków i praktyczne wykorzystanie narzędzi i technik przydatnych w tworzeniu planu:
Analiza sytuacji:
• Analiza otoczenia zewnętrznego
• Analiza otoczenia wewnętrznego
-Analiza konkurencji
• Analiza potencjału firmy
• Benchmarking
• SWOT
Tworzenie planu strategicznego :
• Wyznaczanie celów (SMART)
• Uzyskanie przewagi konkurencyjnej
• Analiza luki strategicznej
• Wybór strategii wzrostu
• Wybór rynku docelowego: segmentacja i targetowanie
• Pozycjonowanie (mapa percepcji i pozycjonowania marek)
Taktyka
• Rekomendacja działań zgodnie z modelem Marketing Mix
-Działania w oparciu o cykl życia produktu
-Działania wynikające z analizy portfolio
- Ostateczne opracowanie planu strategicznego dla organizacji z użyciem wcześniej poznanych i przećwiczonych metod i technik
- Prezentacje zespołowe, dyskusja, informacja zwrotna nt opracowanych strategii
- Zakończenie -Ocena realizacji oczekiwań uczestników szkolenia
Trener: Ewa Gugała-Hugues
Informacje organizacyjne:
Miejsce: Warszawa,
Godziny zajęć: 9.00-17.00
Uczestnikom szkolenia zapewniamy:
materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, serwis kawowy, lunch.