Korzyści dla uczestników
Korzyściami uczestnictwa w szkoleniu jest dostarczenie narzędzi oraz praktyczne przećwiczenie aspektów związanych z tworzeniem efektywnych zespołów i zarządzania nimi.
Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia związane m. in.:
- rolą komunikacji w pełnieniu funkcji kierowniczej
- etapami tworzenia i powstawania zespołów,
- teorią ról, które przybierają poszczególni członkowie zespołu
- przepływem informacji w zespole oraz kwestią komunikacji z grupą,
- technikami motywacji do pracy
- metodami przewodzenia zespołem (test diagnostyczny)
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych - 2 dni
Program szkolenia
- Wstęp
- przedstawienie się prowadzących oraz uczestników,
- sprawy organizacyjne, przedstawienie programu i zasad wspólnej współpracy.
- Kreacja celów
- rola spójności celów osobistych i firmowych kadry
- koła spójności w celach (firma- kadra kierownicza- pracownik)
- ćwiczenie praktyczne
- Rola i zadania kierownika zespołu - wprowadzenie
- diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem - Analiza SWOT
- podstawowe i rozszerzone umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem
- Metody budowania autorytetu w zespole
- podstawowe czynniki budujące autorytet
- autorytet funkcji, wiedzy i osobowości
- Test - umiejętności komunikacyjnych
- Skuteczna komunikacja jako podstawowe narzędzie kierowania
- narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej
- parafraza
- konstruktywna krytyka
- komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji
- umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem
- bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania
- rola komunikacji w relacjach "szef-podwładny" oraz podwładny-szef"
- Rola i zadania kierownika zespołu
- motywowanie pracowników/rodzaje motywacji (Model Maslowa i Herzberga
- delegowanie zadań
- ocenianie pracowników
- Rozwiązywanie konfliktów
- "wczoraj kolega dziś szef"
- Test - diagnoza umiejętności rozwiązywania konfliktów
- Ćwiczenia praktyczne