Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników szkolenia z praktyką stosowania ostatnich zmian i nowelizacji prawa pracy, obowiązujących pracodawców w 2011 roku; doniosłych orzeczeń Sądu Najwyższego oraz przewidywanej kodyfikacji Kodeksu pracy.
Adresaci szkolenia:
kadra kierownicza oraz specjaliści działów personalnych.
Metody i techniki szkolenia:
prezentacja multimedialna (Power Point) wspomagająca omówienie tematyczne oraz praca na przykładach, kazusach, wzorach dokumentów, aktach prawych
Program szkolenia:
1. Obowiązki pracodawcy podczas procesu zatrudniania pracowników:
-dokumentowanie informacji o kandydacie do pracy przed podpisaniem umowy o pracę
-przyjęcie pracownika do firmy – formy prawne zatrudniania i świadczenia pracy
-sposób zawierania umów o pracę, ich forma i treść oraz specjalne informacje przekazywane pracownikom kierowanym za granicę
-akta osobowe i inna dokumentacja związana z zatrudnianiem pracownika
2. Jak zgodnie z prawem rozstać się z pracownikiem:
-środki ochrony prawnej przy wypowiadaniu i rozwiązywaniu stosunku pracy
-wybór formy rozwiązania stosunku pracy
-terminy, skrócone okresy, zwolnienia od pracy, odprawy i odszkodowania
-ochrona ogólna i ochrona szczególna, konsultacje ze związkami zawodowymi
-pracodawca wobec roszczeń pracownika ze stosunku pracy
3. Czas pracy w 2011 roku:
-dopasowanie norm, wymiaru, systemu i rozkładu czasu pracy do rodzaju zatrudnienia
-praca w godzinach nadliczbowych, w porze nocnej, w niedziele i święta
-praktyka udzielania urlopów wypoczynkowych – rozliczanie urlopu bieżącego i za lata poprzednie
-urlopy macierzyńskie, ojcowskie, wychowawcze, okolicznościowe i bezpłatne – szczególne regulacje
-ewidencja czasu pracy
4. Wynagrodzenie za pracę – stałe i zmienne składniki wynagrodzenia:
-płaca minimalna w 2011 roku
-premie i nagrody jako zmienne składniki wynagrodzenia
- wynagrodzenie za czas niewykonywania pracy
-ochrona wynagrodzenia za pracę – sposób wypłaty, technika potrąceń
5. Konsekwencje wprowadzonych zmian
6. Projekty nowych kodeksów pracy – szanse i zagrożenia dla pracodawcy