Vademecum Negocjatora – Część I.
Jeśli chcesz rozwijać swój talent negocjacyjny, sprawdź, jak wiele możesz zyskać uczestnicząc w naszym szkoleniu!
Program
1. WPROWADZENIE – znaczenie i sens negocjacji, podstawowe tematy negocjacji w kontaktach międzyludzkich w kontekście zawodowym i osobistym (pieniądze, rzeczy, usługi, informacje, status, uczucia). Percepcja i obraz sytuacji w biznesie – błędy w przetwarzaniu informacji.
2. CECHY ZDOLNEGO NEGOCJATORA – osobowość sprzyjająca sukcesowi w prowadzeniu rozmów, umiejętności indywidualne, trwałe i zmienne elementy motywacyjne (potrzeby i stany emocjonalne).
3. TESTY OSOBOWOŚCI I ZDOLNOŚCI NEGOCJACYJNYCH – sprawdzenie swoich preferencji w sytuacjach negocjacyjnych, autodiagnoza i wskazanie najsilniejszych stron i elementów rozwojowych.
4. STYLE NEGOCJOWANIA : MIĘKKI, TWARDY I RZECZOWY – przydatność każdego ze stylów prowadzenia rozmów, cechy charakterystyczne. Typologia Kennedy’ego: negocjacje niebieskie, czerwone i fioletowe.
5. PROCES PROWADZENIA NEGOCJACJI – dziewięć faz: przygotowanie, pierwszespotkanie, budowanie atmosfery, badanie potrzeb, otwarcie i prowadzenie licytacji, zawarcie kontraktu, domykanie spotkania, analiza wyników i realizacja zobowiązań.
6. KOMUNIKOWANIE W NEGOCJACJACH: KANAŁ WERBALNY, WOKALNY I NIEWERBALNY – 16 reguł poprawnej komunikacji, 20 elementów zagrażających jakości procesów porozumiewania się (treści, proces i cechy osób). Sztuka słuchania: motywacja, cierpliwość, wrażliwość, aktywność i wsparcie.
7. WYWIERANIE WPŁYWU - DZIAŁANIA PERSWAZYJNE – negocjacje jako sztuka przekonywania drugiej strony do swych racji. Rola źródła, przekazu, kanału, odbiorcy i rodzaje uzyskiwanych efektów.
8. PODSTAWOWE MANIPULACJE I CHWYTY W NEGOCJACJACH – od drobnego niedomówienia do pełnej gry aktorskiej, działania ingracjacyjne, machiavellizm, erystyka.
9. KONFLIKT I SPOSOBY ZARZĄDZANIA KONFLIKTEM – strategie dominacji, uległości, współdziałania i indywidualizacji. Fazy i mechanizmy konfliktu, rodzaje konfliktów i ich uwarunkowania.
Negocjacje jako zarządzanie konfliktem.
Prowadzący:
Profesor dr hab. ZBIGNIEW NĘCKI doświadczony psycholog społeczny, jeden z najbardziej znanych w Polsce specjalistów w zakresie komunikacji i negocjacji. Jest autorem programów treningowych dla kierowników, które:
1. rozwijają umiejętności menedżerskie
2. doskonalą umiejętności komunikacyjne kluczowe w zarządzaniu zespołami.
Temat: VADEMECUM NEGOCJATORA – część I
Miejsce: WROCŁAW, WenderEDU Business Center , ul. Św. Józefa 1/3.
W cenie uwzględniono koszty:
· 16 godzin intensywnych warsztatów,
· materiałów szkoleniowych i pomocniczych,
· serwisu kawowego (kawa, herbata, soki, ciastka),
· lunchu,
· zaświadczenia o przebytym szkoleniu dla każdego uczestnika.