Cel szkolenia
Zapoznanie uczestników z koncepcją strategicznego i planowego podejścia do marketingu (z uwzględnieniem orientacji i celów firmy oraz analizy aktualnej sytuacji marketingowej), a także uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia planu marketingowego i odpowiedniego przygotowania dokumentu.
Uczestnicy
Dla pracowników małych i średnich przedsiębiorstw - przede wszystkim specjalistów z obszaru marketingu, a także właścicieli, kierowników średniego i wyższego szczebla, którzy mają wpływ na strategię marketingową firmy i budżetowanie marketingowe.
Program
1. Na czym polega orientacja marketingowa firmy
2. Punkt wyjścia, czyli strategia marketingowa firmy
3. Formułowanie celów marketingowych
4. Audyt marketingowy, czyli kompleksowa analiza aktualnej sytuacji marketingowej
- Otoczenie firmy
- Analiza działań wewnętrznych - klasyczna koncepcja 4 P marketingu oraz inne ujęcia
- Badanie rynku
- Analiza konkurencji
- Segmentacja rynku
- Analiza SWOT
5. Budżet - planowanie wydatków marketingowych
6. Sposoby kontroli i ewaluacji planowanych działań
7. Aktualizacja i zmiana danych w planie marketingowym
8. Przykładowy dokument - lista niezbędnych danych i kluczowe punkty w planie marketingowym
9. Plan marketingowy a powiązane działania w firmie - kluczowe obszary współpracy i wymiany informacji
10. Ważne zasady marketingowe - o czym warto pamiętać pisząc plan marketingowy
Metody
Mini wykład z prezentacją, dyskusje moderowane, ćwiczenia (indywidualne, w parach i w małych grupach), analiza studium przypadków, symulacje, filmy.