W telefonicznym kontakcie z klientem oprócz podstawowych zasad, jakimi rządzi się skuteczna komunikacja, dochodzą jeszcze te, związane właśnie ze specyfiką kontaktu przez telefon. Obsługa klienta w takiej formie wymaga dobrego przygotowania, dlatego proponujemy Państwu powyższe szkolenie.
Moduł I: Praca z telefonem
- podstawowe zasady posługiwania się telefonem w miejscu pracy – przygotowanie rozmów wychodzących i przyjmowanie przychodzących;
- jak zrobić „dobre wrażenie” w rozmowie telefonicznej;
- dlaczego to, czego nie widać, wpływa na jakość twojej rozmowy;
- jak „oswoić” telefon w pracy;
- odczytywanie komunikatów niewypowiedzianych przez klienta;
- praca z głosem.
Moduł II: Skuteczna komunikacja interpersonalna
- co ma wpływ na efektywność komunikowania się i kto odpowiada za zrozumienie komunikatu czyli moja skuteczność jako nadawcy i odbiorcy;
- jaką rolę odgrywa komunikacja werbalna a jaką niewerbalna w procesie komunikowania się i jej wpływ na wiarygodność rozmówcy;
- rola zmysłów w komunikacji telefonicznej;
- główne kanały komunikacji :wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy;
- techniki dostrajania się do rozmówcy i kierowania rozmową;
- narzędzia komunikacji werbalnej – jakie i kiedy najlepiej stosować;
- typowe bariery występujące w procesie komunikacji – przyczyny powstawania
i sposoby ich omijania;
- zachowanie rodzi zachowanie” – czyli jak dostrajać się do rozmówcy w trakcie rozmowy telefonicznej?
- wrogowie i sprzymierzeńcy porozumienia;
Moduł III: Informacja zwrotna
- cechy dobrej informacji zwrotnej;
- jak radzić sobie z krytyką;
- asertywne przyjmowanie opinii.
Moduł IV: Emocje i ich wpływ na przebieg procesu komunikacji
- emocje – skąd się biorą i do czego służą;
- sposoby radzenia sobie z emocjami rozmówcy oraz własnymi w trakcie rozmowy telefonicznej