MODUŁ 1 - Przygotowanie do rozmowy telefonicznej.
1. Zbieranie informacji na temat potencjalnego
klienta.
- Planowanie rozmowy telefonicznej.
- Czas Rozmowy telefonicznej.
- Wzbudzanie zainteresowania w pierwszych zdaniach rozmowy.
- Techniki wzbudzania zainteresowania.
2. Etapy rozmowy telefonicznej i sposoby dotarcia do
osoby decyzyjnej.
- Pracochłonność i czasochłonność docierania do osoby decyzyjnej.
- Techniki: Docieranie do właściwego klienta.
- ?amanie barier ograniczających dostęp do właściwego rozmówcy.
- Dostosowanie języka do rozmówcy.
- Indywidualny system komunikacji.
3. Atrakcyjne przedstawienie siebie i firmy.
- Utożsamianie się z firmą.
- Domknięcie rozmowy - jak przekonać klienta do spotkania?
MODUŁ 2 - Głos jako narzędzie pracy
- Czego przez telefon nie widać .
- Ukryte systemy zachowań w komunikatach werbalnych.
- Znaczenie tonu głosu.
- Wzmacnianie treści przekazu poprzez ton głosu.
- Aktywne słuchanie.
MODUŁ 3 - Sytuacje trudne w kontakcie telefonicznym
- Trudni klienci - trudne zachowania.
- Obiekcje i argumentacja.
- Zamiana negatywów na pozytywy.
- Wybrane techniki zbijania obiekcji.
- Budowanie nastawienia na rozwiązywanie problemów klienta - przyjmowanie jego perspektywy.
- Maksymalizacja zadowolenia klienta, przy przestrzeganiu procedur firmowych.
- Obsługa reklamacji szansą pozyskania lojalnego klienta.
- Standardy przyjmowania skarg i reklamacji.
MODUŁ 4 - Savoire - vivre przez telefon
Metody pracy
- Symulowane rozmowy z klientem analizowane pod kątem osiągania celów.
- ćwiczenia (gry, zabawy), wprowadzające temat i stanowiące punkt wyjścia do omówienia poszczególnych umiejętności.
- Wykłady, wprowadzające i podsumowujące zagadnienie, utrwalające pojęcia.
- Różnicowanie/utrwalanie zachowań poprzez odgrywanie scenek, informacje zwrotne od prowadzącego i uczestników.
- Kwestionariusze autodiagnozy.
Korzyści ze szkolenia
Po szkoleniu uczestnicy:
- Wzmacniają swoją proaktywną postawę i orientację na klienta.
- Potrafią efektywnie budować relacje z klientem przez telefon.
- Znają i stosują narzędzia monitorowania rozmowy sprzedażowej przez telefon.