Uczestnicy: Szkolenie może być poprowadzone tak, aby uwzględniać specyfikę branży i przyjęty w firmie model rozmów handlowych (spotkania, wysyłana oferta, rozmowy telefoniczne). Szkolenie może być realizowane na poziomie podstawowym (np. dla nowych pracowników) lub zaawansowanym (handlowcy z doświadczeniem, chcący rozwiązać konkretne problemy). Szkolenie prowadzą trenerzy praktycy z doświadczeniem w rozmowach handlowych.
Kształtowane postawy:
- Trener dąży do zmotywowania uczestników do świadomego panowania nad przebiegiem rozmowy z klientem.
- Uczestnicy mają poczuć się pewnie w kluczowych momentach rozmowy, np. budowanie relacji, negocjacje cenowe, zastrzeżenia.
Nowe umiejętności:
- Budowanie relacji z klientem poprzez swoje zachowanie.
- Budowanie sobie w oczach klienta autorytetu doradcy.
- Poznawanie potrzeb i motywów zakupu klienta.
- Rozpoznawanie i dopasowanie się do typu klienta.
- Prezentowanie oferty/ produktu w języku korzyści.
- Prezentowanie oferty/ produktu w odniesieniu do potrzeb klienta.
- Porównywanie się z konkurencją.
- Reagowanie w sytuacji zastrzeżeń.
- Rozmowy o cenie, rabatach.
- Zamykanie transakcji. Nakłanianie klienta do decyzji o zakupie.
Nowa wiedza z zakresu:
- Standardów prowadzenia rozmów handlowych.
- Wykorzystania mowy ciała w kontakcie handlowym.
- Etapy rozmowy handlowej i zachowanie na każdym z nich.
- Konkretne rozwiązania trudnych sytuacji zgłaszanych przez uczestników.
- Najczęstsze błędy w rozmowach z klientami i ich unikanie.
Szczegóły:
1 - 3 dni,
6 - 10 ćwiczeń dziennie.
Szkolenie może być realizowane w formie treningu z kamerą video. Uczestnicy mają za zadanie poprowadzenie rozmowy z klientem w oparciu o przygotowane przez trenera symulacje rzeczywistych rozmów handlowych.
- Porównują swoje umiejętności,
- Trenują \"do skutku\" poprawiając swoje błędy i nawyki.
- Możliwy trenerski raport indywidualny dla każdego uczestnika, wskazujący mocne strony i kompetencje wymagające doskonalenia.