Do udziału w szkoleniu zapraszamy wszystkie osoby, które kontaktują się z dłużnikami i chciałyby rozwinąć swoje umiejętności wpływania na dłużników i tym samym zwiększyć skuteczność w ściąganiu zaległych należności.
Role zadaniowe: kontakt bezpośredni telefoniczny i monity w windykacji podmiotów i osób fizycznych.
Efekty treningu:
-
udoskonalenie techniki windykacyjnej,
-
wywołanie wzrostu efektywności zawodowej,
-
podwyższenie psychologicznego komfortu pracy,
-
wytworzenie przewagi konkurencyjnej w stosunku do innych podmiotów-wierzycieli,
-
podwyższenie poziomu bezpieczeństwa rytmiki i płynności finansowej.
Cele zadaniowe:
-
model dyscyplinujący – egzekwowanie spłaty z jednoczesnym zachowaniem sojuszu i relacji ekonomicznej z dłużnikiem,
-
model krytyczny - wyegzekwowanie spłaty, zaniechanie sojuszu i relacji ekonomicznej (oszustwa, upadłości, permanentne łamanie zasad, konwersje)
Program:
-
Runda otwarcia:
-
wskazanie celu zajęć,
-
ustalenie reguł współpracy,
-
krótka refleksja na dotychczasowymi metodami windykowania.
Cel dydaktyczny:
Wzajemne poznanie uczestników i prowadzącego, wytworzenie optymalnego klimatu emocjonalnego, ustalenie zasad dyscypliny pracy oraz zarysowanie głównych trudności operacyjnych w roli zawodowej windykatora.
-
Wpływ komunikacyjny trzy-kanałowy:
-
Psychologia presji:
-
psychologiczny podział typów dłużników,
-
praktyka zastosowania techniki negocjacyjnej indywidualnie do typu,
-
trening dialogu.
Cel dydaktyczny:
Wykształcenie u uczestników elastyczności zmian stylu podejścia w dialogu.
-
Diagnoza kłamstwa i bluffu:
-
Techniki strategiczne w windykowaniu:
-
konfrontacja,
-
„ściana”,
-
minimalizacje (nagradzanie psychologiczne),
-
maksymalizacje (kary psychologiczne),
-
zamknięcie „poczwórna pętla”,
-
stygmatyzacja.
Cel dydaktyczny:
Rozwinięcie u uczestników umiejętności psychologicznego wpływu w windykowaniu. Doskonalenie psychopresji w windykacyjnych sytuacjach ekstremalnych (model krytyczny).
-
Integracja treści i transfer zawodowy (asysta aktorki w symulacjach):
-
trening symulacyjny z wykorzystaniem arkuszy coachingowych,
-
informacje zwrotne,
-
korekty.
Cel dydaktyczny:
Kształcenie transferu zawodowego czyli praktycznego, rutynowego zastosowania technik windykacyjnych w symulacjach dialogu