Szczegółowe informacje
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do problemu pracy zespołowej. Grupa a zespół, istota pracy zespołowej, cykl życia zespołu, rodzaje zespołów, liczba członków w zespole a efektywność komunikacji i współpracy, zalety i wady pracy grupowej, efekt synergiczny i jego uwarunkowania. Gra kierownicza z obszaru pracy zespołowej. 2. Role w zespole pracowniczym. Skład zespołu a jego skuteczność, określanie preferowanych ról w zespole, dobór członków do zespołu pracowniczego, cechy lidera zespołu. Test preferowanych ról w zespole.
3. Komunikacja i konflikty w zespole. Formy i narzędzia komunikacji w zespole, uwarunkowania skutecznego przepływu informacji, istota i źródła konfliktów w zespołach pracowniczych, etapy rozwoju konfliktu, metody i narzędzia rozwiązywania konfliktów. Ćwiczenia z komunikacji werbalnej w zespole.
4. Podział pracy w zespole. Istota, wady i zalety specjalizacji, warunki skutecznego podziału pracy, narzędzia regulacji kompetencji w zespole pracowniczym. Gra kierownicza ukazująca zalety właściwego podziału pracy.
5. Organizacja czasu pracy. Czas jako zasób organizacji, paradoks czasu, metody i narzędzia gospodarowania czasem własnym i zespołu, czas jako czynnik powstawania stresu w organizacji, metody radzenia sobie ze stresem w zespole. Ćwiczenie związane z organizacją pracy własnej menedżera.