Korzyści dla uczestników szkolenia:
Uczestnicząc w naszym szkoleniu pogłębisz wiedzę i podniesiesz umiejętności w zakresie fachowej, kompleksowej obsługi konsumenta w zakładach gastronomicznych, a także podczas wszelkiego rodzaju konferencji, targów, bankietów, czy przyjęć okolicznościowych. W procesie szkoleniowym zwracamy szczególną uwagę na kształtowanie zasad etyki i kultury zawodowej, prawidłowych postaw, nawyków, sposobu komunikowania się i reagowania na życzenia konsumenta. Nie zapominamy również o doskonaleniu umiejętności wydatnie wpływających na rachunek ekonomiczny przedsiębiorstwa gastronomicznego. Dlatego też poznasz zasady kreowania wizerunku firmy oraz techniki skutecznej sprzedaży.
Szkolenie szczególnie polecamy dla:
Osób pracujących na sali restauracyjnej lub przy obsłudze bankietów, przyjęć okolicznościowych - pragnących podnieść swoje kwalifikacje, osób rozpoczynających karierę w branży gastronomicznej, absolwentów szkół, studentów.
Metodyka zajęć:
-
Część teoretyczna - wykład z elementami konwersatorium
-
Część praktyczna - prezentacja prowadzona przez wykładowcę, indywidualne ćwiczenia
Program szkolenia:
-
Sylwetka kelnera
-
Kultura pracy
-
Etyka zawodu
-
Wrażenie estetyczne
-
Organizacja pracy kelnera
-
Formy i techniki obsługi gościa
-
Technika przenoszenia naczyń i tac
-
Przygotowanie stołu do podawania posiłku
-
Podawanie potraw
-
Podawanie napojów alkoholowych oraz bezalkoholowych gorących i zimnych
-
Pozostałe funkcje kelnera
-
Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy
-
Kelner jako "sprzedawca"
-
Skuteczna komunikacja z gościem
-
Kelner jako doradca kulinarny
-
Realizacja dodatkowych usług
-
Psychologiczne aspekty obsługi gości
-
Specyfika postaw poszczególnych typów gości
-
Zachowanie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
-
Postępowanie w przypadku reklamacji i zażaleń
-
Odstępstwa od reguł, standardów
Szkolenie prowadzi:
Zbigniew Jan Okoń - wykwalifikowany kelner - tytuł nadany na podstawie uchwały Państwowej Komisji Egzaminacyjnej powołanej przez Kuratorium Oświaty i Wychowania w Warszawie, bogate doświadczenie zawodowe, przeszło dwadzieścia lat pracy w warszawskich restauracjach na stanowisku kelnera i kierownika sali, obecnie jest kierownikiem gastronomii w Kompleksie Gastronomiczno-Rozrywkowym BAKATA - Hotel Gromada Aiport w Warszawie, gdzie jest odpowiedzialny m. in. za organizowanie i nadzór pracy personelu sali restauracyjnej oraz działu bankietów i konferencji, przygotowywanie i nadzorowanie imprez typu: kongresy krajowe i międzynarodowe (NATO Defence Ministers Informal Meeting; Kongresy Partii), targi krajowe, konferencje, bankiety, przyjęcia okolicznościowe, duża praktyka przy obsłudze przyjęć dyplomatycznych, w ramach pracy świadczonej dla Kancelarii Prezydenta RP, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ambasady Włoch i Ambasady Francji, Polskiej Akademii Nauk, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, prowadził liczne szkolenia i konsultacje, zdobywca drugiej, a następnie pierwszej nagrody dla wyróżniających się kelnerów w Konkursie na Najlepszą Restaurację w Województwie Mazowieckim, dwukrotny uczestnik Festiwalu Dań Wigilijnych.