Szczegółowe informacje
CELE SZKOLENIA:
Dostarczenie lub pogłębienie wiedzy oraz zdobycie umiejętności z zakresu efektywnego zarządzania zespołem. Program obejmuje merytoryczny i praktyczny warsztat profesjonalnego koordynowania zespołów pracowniczych oraz kontroli nad konfliktami zachodzącymi w miejscu pracy.
Uczestnicy poznają mechanizmy zachowań międzyludzkich, uczą się rozpoznawania i rozumienia technik osiągania autorytetu oraz właściwego zarządzania sytuacją kryzysową w zespole. Rozpoznają techniki sprzedażowe stosowane w handlu, wyćwiczą zachowania asertywne oraz opanują techniki blokujące mechanizmy manipulacyjne.
PLAN SZKOLENIA:
- Zasada stawiania celów S.M.A.R.T.
- 7 nawyków skutecznego działania wg Stephena R. Covey"a
- Motywowanie zespołu ("Złota jedenastka motywacji")
- Techniki manipulacyjne w zespole
- Efektywna komunikacja z zespołem- asertywny szef
- Zachowanie agresywne vs. zachowanie ulegle szefa (korzyści i straty)
- Asertywny gniew szefa (4 stopnie P. Butler)
- Typologia konfliktów wynikających z hierarchii zawodowej
- Radzenie sobie z konfliktem zawodowym (sposoby)
- Style rozwiązywania konfliktów zawodowych a zrozumienie wysyłanych komunikatów
- Tajniki udanej komunikacji w pracy
- Umiejętności aktywnego słuchani
- Zasady komunikacji komunikatów niewerbalnych
- Zasady komunikacji według analizy transakcyjnej
- Zarządzanie przez konflikt
- Poszukiwanie nowych praktyk (elementy benchmarkingu)
- Manowce zarządzania (szef bez autorytetu)
METODOLOGIA:
Szkolenie ma charakter warsztatowy, wykorzystujący aktywne metody angażujące wszystkich uczestników. 75% programu szkoleniowego to stosowane ćwiczenia umiejętności w danym zakresie tematycznym.
Spotkania prowadzone są metodą warsztatową z wykorzystaniem:
- symulacji sytuacyjnej,
- case studies,
- pracy indywidualnej i w podgrupach,
- wideotreningu,
- elementów coachingu,
- metody kuli śnieżnej,
- dyskusji moderowanej i innych.
Podczas szkolenia uczestnicy uczą się i pracują na sytuacjach z własnego życia, z jakimi mają do czynienia w codziennej pracy zawodowej.
Otrzymywane przez uczestników materiały szkoleniowe przygotowywane są ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji zawodowych opisywanych przez uczestników szkolenia. Zawierają opisy technik do indywidualnego zastosowania, gruntowne analizy sytuacji, przykłady praktyczne i gotowe rozwiązania do zastosowania w codziennej pracy.
TRENER:
Posiada ponad 7 letnie doświadczenie pracy konsultingowej w obszarze obsługi Klienta, zarządzania i organizacji procesów biznesowych oraz w sektorze kompetencji miękkich. Pracuje w obszarze rozwoju osobistego i zawodowego, umiejętności komunikacyjnych, interpersonalnych, związanych z rozwiązywaniem problemów i konfliktów, rozwojem kreatywności oraz kompetencji przywódczych i liderskich. Ważne jest dla niej, aby uczestnicy szkoleń jak najwięcej doświadczali i żeby realnie wprowadzali do swojej praktyki nowe rozwiązania, umiejętności i poddawali je własnej ocenie. Dużą wagę przy realizacji szkoleń i coachingu przykłada do budowania przestrzeni: swobodnej wymiany myśli, akceptacji różnorodności, poszerzaniu perspektywy i kontaktu bazującego na rozwoju, oraz do warsztatowego przyswajania treści szkoleniowych. Zawodowo zajmuje się tworzeniem programów szkoleniowych w dziedzinie nowoczesnych form motywacji. Prowadzi warsztaty z zakresu technik pamięciowych i metod przyswajania wiedzy. Specjalizuje się w zakresie: obsługa klienta i techniki sprzedaży, doskonalenie komunikacji, perswazja i obrona przed manipulacją, radzenie sobie ze stresem, asertywność, profilaktyka wypalenia zawodowego, oraz szkolenia dla menedżerów z zakresu podstawowych umiejętności zarządzania podwładnymi, wystąpień publicznych, motywowania, coachingu i prowadzeniu trudnych rozmów.