Studia Podyplomowe-Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem OLYMPUS Szkoła Wyższa im. Romualda Kudlińskiego

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe-Zarządzanie Zasobami Ludzkimi - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Program studiów obejmuje zagadnienia związane m.in. z profesjonalnym doborem pracowników, umiejętnym motywowaniem, prawidłową organizacją pracy oraz tworzeniem zintegrowanego zespołu, czyli tym wszystkim, co składa się na przemyślaną i skuteczną politykę kadrową. Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie profesjonalistów w zakresie nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Adresatami Studiów Podyplomowych są: * wszyscy zainteresowani poznaniem lub pogłębieniem wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania zasobami ludzkim; * absolwenci wszystkich kierunków uczelni wyższych legitymujący się dyplomem ukończenia studiów wyższych (licencjackich bądź magisterskich); * kadra menedżerska wyższego i średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwie lub innej organizacji, właściciele firm, pracownicy działów kadr, doradcy personalni, psycholodzy pracy.
  • Szczegółowe informacje
    Studia Podyplomowe
    Zarządzanie Zasobami Ludzkimi


    Ramowy program

    MODUŁ I: PODSTAWY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W GOSPODARCE RYNKOWEJ
    - 8 godzin dydaktycznych
    1.Geneza, pojęcie i cele zarządzania zasobami ludzkimi
    2.Zarządzanie zasobami ludzkimi w kontekście strategii, struktury i kultury organizacyjnej firmy
    3.Sytuacja rynku pracy w Polsce i w krajach Unii Europejskiej; rynek pracy wobec procesów globalizacji
    i integracji z UE
    4.Swoboda przepływu pracowników w Unii Europejskiej
    5.Pełne zatrudnienie i bezrobocie; strategie przeciwdziałania bezrobociu
    6.Koszty pracy a zatrudnienie
    7.Nietypowe formy zatrudnienia
    8.Cele i zadania urzędów pracy; współpraca służb personalnych z urzędami pracy i agencjami doradztwa personalnego
    9.Czynniki wpływające na zarządzanie zasobami ludzkimi u progu XXI wieku m.in. Europejski Fundusz Społeczny


    *MODUŁ II: PRAWNE PODSTAWY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
    – 24 godziny dydaktyczne
    1.Zasady i źródło prawa pracy; aktualny stan prawny w zakresie prawa pracy
    2.Rodzaje umów o pracę
    3.Zatrudnienie pracownicze i niepracownicze, podmioty stosunku pracy (pracownik i pracodawca)
    4.Obowiązki stron stosunku pracy
    5.Czas racy i urlopy
    6.Wynagrodzeni za pracę i inne świadczenia na rzecz pracownika
    7.Odpowiedzialność porządkowa i materialna pracownika
    8.Dochodzenie roszczeń ze stosunku pracy; rozpatrywanie sporów ze stosunku pracy
    9.Dochodzenie roszczeń ze stosunku pracy; rozpatrywanie sporów ze stosunku pracy
    10.Zbiorowe prawo pracy
    11.Uprawnienia płatnika
    12.Obowiązki i uprawnienia ubezpieczonego
    13.Finansowanie ubezpieczeń społecznych
    14.Ubezpieczenia chorobowe – świadczenia w związku z chorobą pracownika

    MODUŁ III: SYSTEMY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
    – 76 godzin dydaktycznych

    IIIA. ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE DEPARTAMENTU DS. ZASOBÓW LUDZKICH
    W ORGANIZACJI
    – 8 godzin dydaktycznych
    1.Dokumentacja personalna; prowadzenie akt osobowych; ochrona danych osobowych
    2.Kwalifikacje służb ds. zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
    3.Procedury dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
    4.Obieg dokumentów
    5.Regulamin pracy
    6.Kontakty z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
    7.Współpraca ze związkami zawodowymi
    8.Współpraca z kierownikami liniowymi


    IIIB. ANALIZA ZASOBÓW LUDZKICH W ORGANIZACJI I PLANOWANIE KADR – 8 godzin dydaktycznych
    9.Metody analizy potrzeb personalnych w organizacji
    10.Określenie wymogów kwalifikacyjnych
    11.Opisy stanowisk pracy jako narzędzie zarządzania zasobami ludzkimi
    12.Metody planowania zatrudnienia
    13.Nadwyżka zatrudnienia jako problem zarządzania zasobami ludzkimi

    IIIC. PROFESJONALNA REKRUTACJA I SELEKCJA KADR - 8 godzin dydaktycznych  
    14.Rekrutacja wewnętrzna i zewnętrzna; techniki naboru kandydatów do pracy
    15.Procedura selekcji kandydatów do pracy
    16.Rozmowa kwalifikacyjna
    17.Efektywność metod selekcji
    18.Wprowadzenie do pracy


    IIID. SYSTEMY OCENIANIA I WYNAGRADZANIA PRACOWNIKÓW - 12 godzin dydaktycznych  
    19.Cele ocen pracowniczych i ich kryteria
    20.Metody oceniania pracowników
    21.Tworzenie systemów ocen pracowników
    22.Rozmowa oceniająca
    23.Konstruowanie arkusza oceny
    24.Pojęcie i funkcja wynagradzania
    25.Kryteria różnicowania płac
    26.Wartościowanie pracy
    27.System wynagradzania


    IIIE. SZKOLENIE I ROZWÓJ PRACOWNIKÓW – INWESTYCJE W KAPITAŁ LUDZKI; ZARZĄDZANIE KARIERĄ ZAWODOWĄ - 8 godzin dydaktycznych
    28.Szkolenia jako instrument kształtowania zasobów ludzkich w organizacji
    29.Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych
    30.Planowanie i projektowanie programów szkoleniowo – rozwojowych
    31.Ocena efektywności szkoleń
    32.Pojęcie kariery zawodowej
    33.Fazy rozwoju zawodowego i rozwoju kariery
    34.Planowanie ścieżek rozwoju zawodowego i kariery w firmie

    IIIF. SYSTEMY MOTYWACJI PRACOWNIKÓW - 8 godzin dydaktycznych
    35.Psychologiczne metody motywowania pracowników
    36.Pozapłacowe metody motywacji pracowników
    37.Warunki kształtujące motywację pracowników
    38.Projektowanie systemów motywacyjnych w organizacji


    IIIG. ZINTEGROWANY SYSTEM KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ – WEWNĘTRZNE PUBLIC RELATIONS - 8 godzin dydaktycznych
    39.Cele i narzędzia wewnętrznego public relations
    40.Organizacja imprez wewnątrz organizacji
    41.Komunikacja wewnętrzna
    42.Wykorzystanie wewnętrznego public relations w celu kreowania wizerunku organizacji
    43.Badanie nastrojów i satysfakcji pracowników


    IIIH. AUDYT PERSONALNY W ORGANIZACJI - 8 godzin dydaktycznych
    44.Istota i znaczenie audytu personalnego
    45.Procedura audytu personalnego
    46.Standardy audytu personalnego
    47.Mierniki oceny środowiska pracy
    48.Przegląd postaw pracowników

    49.Wykorzystywanie wyników audytu personalnego

    IIII. SYSTEMY INFORMATYCZNE W ZARZĄDZANIU ZASOBAMI LUDZKIMI
    W ORGANIZACJI
    - 8 godzin dydaktycznych  

    *MODUŁ IV: PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
    W ORGANIZACJI
    – 24 godziny dydaktyczne

    *IVA. PSYCHOLOGIA PRACY - 8 godzin dydaktycznych
    1.Osobowość i różnice indywidualne: struktura osobowości, znaczenie osobowości w przewidywaniu zachowań, postawy związane z pracą
    2.Interpersonalna percepcja i interakcje: postrzeganie innych, psychologiczne błędy oceniania
    i podejmowania decyzji, sprawność interpersonalna
    3.Motywacja: psychologiczne ujęcie procesu motywacji, zmiana postaw i zachowań, poziom napięcia a sprawność działania, stres w pracy, syndrom wypalenia zawodowego

    *IVB. UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE W ZARZĄDZANIU ZASOBAMI LUDZKIMI
    - 8 godzin dydaktycznych
    4.Istota umiejętności interpersonalnych: świadomość własnych kompetencji interpersonalnych, mocne
    i słabe strony pracy zespołowej i indywidualnej, znaczenie komunikacji niewerbalnej i werbalnej
    5.Komunikacja: komunikaty blokujące kontakt, aktywne słuchanie, konstruktywne nadawanie komunikatów
    6.Zachowania asertywne
    7.Tworzenie zespołów, przywództwo

    *MODUŁ V: SPOTKANIA Z PRAKTYKAMI W DZIEDZINIE ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI – 12 godzin dydaktycznych

    *MODUŁ VI: SEMINARIUM DYPLOMOWE – 12 godzin dydaktycznych

Inne informacje związane z zarządzanie zasobami ludzkimi

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |