Szczegółowe informacje
Charakterystyka
Współczesne organizacje mogą osiągnąć konkurencyjność dzięki umiejętności doboru kadr, skutecznego kierowania ludźmi i trafnego inwestowania w rozwój swoich pracowników. Zarządzanie zasobami ludzkimi jest działaniem usprawniającym podnoszenie jakości i wydajności pracy - poprzez stosowanie profesjonalnych metod planowania zatrudnienia, szkolenia pracowników, analizy i opisu stanowisk pracy. Ważną rolę odgrywa umiejętność selekcji i doboru pracowników, planowania karier i rozwoju zawodowego.
Słuchacze podyplomowych studiów otrzymają wiedzę z zakresu analizy potencjału ludzkiego, planowania zatrudnienia, rekrutacji, selekcji i zwalniania pracowników. Dowiedzą się, jak tworzyć zintegrowane zespoły pracowników, planować indywidualne kariery zawodowe, dokonywać podziału zadań, rozwijać potencjał pracowników. Zapoznani zostaną ze strategiami tworzenia sprawnego systemu komunikacyjnego w przedsiębiorstwie, zarówno komunikacji wewnętrznej jak i zewnętrznej. Ważną rolę w zarządzaniu zasobami ludzkimi w firmie odgrywają: umiejętne zapobieganie konfliktom i skuteczne ich rozwiązywanie. Studia dają kwalifikacje pozwalające na organizowanie i kierowanie zespołem pracowniczym.
Studia skierowane są do osób zajmujących kierownicze stanowiska w pionach personalnych, osób które zamierzają w przyszłości zajmować się strukturą pracowników w przedsiębiorstwach, menedżerów i właścicieli firm, pracowników działów kadr, doradców personalnych, jak również psychologów i socjologów.
Absolwenci mają możliwość pozyskania pracy w pionach personalnych przedsiębiorstw państwowych i prywatnych oraz w agencjach doradztwa personalnego.
Program nauczania
- Podejście psychologiczno-socjologiczne w zarządzaniu personelem
- Psychologia społeczna
- Prawne aspekty zarządzania ludźmi w UE
- Opis stanowiska pracy
- Organizacja pracy
- Rekrutacja i selekcja pracowników
- Nowe orientacje w zarządzaniu personelem w UE
- Modele polityki personalnej
- Sposoby wykorzystywania zasobów ludzkich w nowoczesnej organizacji
- Oceny efektywności pracownika
- Rozwój i szkolenia pracowników
- Komunikacja interpersonalna
- Prezentacja i autoprezentacja
- Kierowanie zespołem
- Rynek pracy w UE