Studia Podyplomowe-Stosowana Analiza Zachowania: przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i/lub zachowania - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe-Stosowana Analiza Zachowania: przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i/lub zachowania - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Celem studiów jestposzerzeniewiedzy o wpływie czynników środowiskowych na zachowanie i zapoznanie z metodami praktycznego wykorzystania tej wiedzy. Stosowana Analiza Zachowania (Applied Behavior Analysis - ABA) jest nauką zajmującą się badaniem i wykorzystaniem praw uczenia do rozwiązywania społecznie istotnych problemów. Wykorzystanie ABA jest szerokie, ale metody behawioralne są szczególnie przydatne i efektywne w pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju (np. autyzmem) lub zaburzeniami zachowania. Biorąc pod uwagę duże wymagania stawiane profesjonalistom przygotowanym do pracy z osobami o nietypowym rozwoju proponowane studia podyplomowe zapewnią słuchaczom również podstawy teoretyczne związane z analizą zachowania i metodami badań behawioralnych.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Adresatami studiów sąpracownicy przedszkoli i szkół integracyjnych, placówek oferujących pomoc osobom (nie tylko dzieciom) z zaburzeniami rozwoju (zwłaszcza autyzmem, ADHD, upośledzeniem umysłowym) oraz zaburzeniami zachowania; członkowie stowarzyszeń i fundacji na rzecz pomocy ww. grupom; Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne..
  • Szczegółowe informacje
    Studia Podyplomowe
    Stosowana Analiza Zachowania: przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i/lub zachowania

    Tematyka i organizacja zajęć: Program obejmuje 225 godzin zajęć dydaktycznych (w tym 30 godzin stażu w ośrodku świadczącym pomoc dzieciom z autyzmem). Zajęcia odbywają się w formie interaktywnych wykładów oraz seminariów i warsztatów.

    Absolwenci studiów podyplomowych ze stosowanej analizy zachowania będą posiadali następujące kompetencje:

    *Wiedzę na temat analizowania zależności pomiędzy zmiennymi środowiskowymi a zachowaniem,
    *Wiedzę na temat podstawowych praw rządzących zachowaniem,
    *Wiedzę na temat metod badawczych w Analizie Zachowania,
    *Umiejętności oceny behawioralnej, planowania interwencji i ewaluowania efektywności przeprowadzonej interwencji,
    *Umiejętności związane z pracą kliniczną z osobami nietypowo rozwijającymi się (głównie z autyzmem i ADHD)
    .

    Warunki zaliczenia: Zaliczenie poszczególnych zajęć (test lub praca pisemna) w ramach studiów.

    Kadra nauczająca: Kierownikami studiów są dr Monika Suchowierska oraz dr hab. Paweł Ostaszewski. Zajęcia prowadzą pracownicy Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej oraz Uniwersytetu Warszawskiego.

    Dr Monika Suchowierska - jedyny w Polsce Certyfikowany Analityk Zachowania. Od października 2004 roku adiunkt w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej; kierownik pierwszej w Polsce (otwartej na SWPS) specjalności ze stosowanej analizy zachowania. Dyrektor kierunku Psychologia po Angielsku na SWPS. Od 13 lat pracuje z dziećmi z autyzmem, a od 2005 roku jest Dyrektorem Centrum Wczesnej Interwencji Krok po Kroku – ośrodka, którego podopieczni korzystają z intensywnej terapii behawioralnej.
    Dr Suchowierska jest także Przewodniczącą Polskiego Towarzystwa Analizy Behawioralnej.

    Prof. dr hab. Paweł Ostaszewski – profesor SWPS w Katedra Psychologii Porównawczej i Ewolucyjnej; pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, Kierownik Katedry Psychologii Biologicznej na Wydziale Psychologii. Członek Polskiego Towarzystwa Analizy Behawioralnej, Association for Behavior Analysis, International Society for Comparative Psychology.

    Program studiów stworzono w oparciu o międzynarodowe wymogi certyfikacyjne dla analityków zachowania (wymogi te zostały opracowane w ciągu ostatnich 15 lat przez Radę Certyfikacyjną (Behavior Analysis Certyfication Board www.bacb.com). Osoby, które ukończą studia podyplomowe ze Stosowanej Analizy Zachowania, będą mogły ubiegać się o certyfikat z Analizy Zachowania. Certyfikat taki jest certyfikatem międzynarodowym, tj. uznawanym przez środowisko analityków zachowania i instytucji pracujących metodami behawioralnymi na całym świecie.


Inne informacje związane z psychologia kliniczna

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |