Program studiów:
Zakres tematyczny wykładów (soboty):
- PR - co to jest i do czego służy w Polsce i na świecie? Etyka PR
- PR a inne dziedziny komunikacji. Związki z marketingiem, psychologią i innymi dziedzinami
- Strategia PR i efektywność komunikacji (+ warsztaty w niedziele)
- Procesy twórcze (+ warsztaty w niedziele: Brainstorm i inne techniki kreatywne w praktyce)
- Agencja PR od kuchni. Budowanie Planu PR. Budżetowanie. (+ warsztaty w niedziele)
- Agencja PR. Współpraca z Klientem. Współpraca z agencjami innych dziedzin promocji (reklamowa, BTL, dom mediowy)
- Jak dobrze wybrać agencję? Jak napisać dobry brief? Jak należycie przeprowadzić przetarg? (+ warsztaty w niedziele)
- Statystyka i badania w komunikacji marketingowej. Wiarygodność i użyteczność badań. Jak korzystać w PR?
- Rynek mediów w Polsce - przegląd i specyfika
- Jak pracuje dziennikarz – redakcja prasowa, radiowa, TV, internetowa – „touching points” dla PR-owca
- Gatunki dziennikarskie w prasie i TV
- Media relations – techniki i narzędzia
- Gatunki materiałów PR (+ warsztaty w niedziele: Pisanie materiałów PR)
- Impreza oficjalna, Konferencja prasowa, briefing – przygotowanie, przebieg, rodzaje
- Autoprezentacja i wystąpienia publiczne. Profesjonalna prezentacja i jej użycie
- Przekaz pozawerbalny (głos i body language)
- Wystąpienia publiczne i praca z kamerą
- Komunikacja kryzysowa
- PR w korporacji, wielkiej strukturze i strukturach międzynarodowych
- CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu
- PR produktowy i Brand PR
- PR instytucji publicznych
- Internal relations - komunikacja wewnętrzna
- PR miast, miejsc i regionów
- Sponsoring, mecenat, fundraising - wielkie narzędzia PR
- Badanie i analiza efektywności działań PR
- Investor Relations
- PR w internecie
- Serwisy społecznościowe (tzw. social media) - przyszłość PR
- Marketing polityczny, kampania wyborcza
Opis warsztatów realizowanych równolegle do wykładów (niedziele):
- Semestr I – PRZETARG. Studenci dzieleni są na grupy, które mają stworzyć swego rodzaju agencje PR. „Agencje” dostają na początku identyczny brief, by na koniec semestru przedstawić swe Propozycje Działań PR w trybie przetargu. Komisja egzaminacyjna – jak domniemana Komisja Przetargowa – wybierze najlepszą ofertę i szczegółowo uzasadni swój wybór tak pozytywny, jak i negatywny. Warsztaty w tym semestrze dobrane są tak, by ich treść była zgodna z procesem tworzenia programu PR i realizowanymi równolegle wykładami sobotnimi.
- Semestr II – RealProgram. Studenci dzieleni są na nowe grupy, które znowu stają się „agencjami PR”. Tym razem jednak każda „agencja” otrzymuje realnego Klienta (Partnera), którego będzie musiała poznać (zwłaszcza potrzeby) i przygotować dla niego realny Program Działań PR. Klient/Partner będzie mógł skorzystać i rzeczywiście wdrożyć działania zaplanowane przez „agencję”. Dla słuchaczy w poszczególnych grupach warsztatowych oznaczać to będzie przejście przez cały proces tworzenia i przygotowania działań PR dla realnego Klienta – od narzędzi analitycznych, przez tworzenie strategii, taktyki, budżetowanie, aż po prezentację przed Klientem. Egzamin to prezentacja przez Komisją, w skład której wejdzie Klient.
Czas trwania studiów, organizacja i forma zajęć:
Studia trwają dwa semestry i obejmują 180 godzin zajęć.
Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty (wykłady) oraz w niedziele (warsztaty praktyczne).
Zasady doboru uczestników:
O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność zgłoszeń.
Słuchacze muszą legitymować się dyplomem ukończenia studiów wyższych.
Sposób sprawdzania efektów nauczania:
Warunkiem uzyskania dyplomu ukończenia studiów podyplomowych jest udział w zajęciach, przygotowywanie się na zajęcia warsztatowe, wykonanie zadań pozazajęciowych w ramach programu warsztatów, zaliczenie warsztatów semestru I oraz przygotowanie i obrona pracy dyplomowej (Program PR dla wskazanej instytucji).