Szczegóły Studia Podyplomowe-Psychologia w Biznesie - Zaoczne - Wrocław - Dolnośląskie
-
Cele
Celem Podyplomowych Studiów Psychologii w Biznesie jest profesjonalne przygotowanie osób zarządzających w firmie oraz kandydatów na menedżerów w zakresie zachowań ludzi w organizacji, podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów, metod zarządzania w warunkach zmiany i w sytuacji kryzysowej, motywowania i komunikacji społecznej oraz innych elementów psychologii organizacji i zarządzania, których praktyczna znajomość wspomaga skuteczne kierowanie zespołami pracowniczymi.
-
Profil słuchacza / wymogi
Studia adresowane są zarówno do kadry menedżerskiej wyższego i średniego szczebla zarządzania, właścicieli firm, pracowników działów kadr, doradców personalnych, trenerów, psychologów pracy oraz wszystkich tych, którzy chcą zdobyć umiejętności z zakresu psychologii w biznesie. Zasady rekrutacji 1. Słuchaczami studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu mogą zostać absolwenci wyższych studiów zawodowych, inżynierskich, magisterskich lub innych równorzędnych. 2. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. 3. Warunkiem przyjęcia jest złożenie kompletu następujących dokumentów: Niezbędne dokumenty * kwestionariusz osobowy oraz podanie do Rektora WSB (dostępnego również w informatorze oraz w Biurze Informacji i Rekrutacji) * odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych * 1 zdjęcie legitymacyjne * kserokopia dowodu osobistego * dowód uiszczenia opłaty wpisowej na konto w wysokości 200 zł lub dowodu wpłaty w kasie Uczelni
-
Szczegółowe informacje
Podyplomowe Studia Psychologii w Biznesie
1. Wybrane psychologiczne problemy organizacji i zarządzania (12 godz.)
•kulturowe i społeczne uwarunkowania kierowania ludźmi
•style kierowania
•menedżer a przywódca
•ewolucja koncepcji przywództwa
•zachowania przywódcy
•lider transformacyjny i lider transakcyjny
•organizacja jako układ interakcji
•organizacja jako system celowy, decyzyjny, strukturalno-funkcjonalny i społeczny w kontekście relacji interpersonalnych i społecznych
•gra interesów w organizacji
•formalna i nieformalna struktura organizacyjna jako instrument kształtowania postaw i zachowań ludzi w organizacji.
2. Zachowania ludzi w organizacji (8 godz.)
•zachowania jednostkowe
•modele uczestnictwa człowieka w organizacji
•kontrakt psychologiczny jako podstawa kształtowania relacji pracodawca – pracownik
•wartości
•lojalność i zachowania etyczne
•społeczne podstawy zachowań
•procesy postrzegania i uczenia się
•wpływ emocji na osobowość i zachowania jednostek w organizacji
•zachowania grupowe: pojęcie, cechy i cele grup, normy grupowe, tworzenie grup zadaniowych, redukowanie negatywnych skutków napięć rywalizacji międzygrupowej;
3. Procesy decyzyjne w biznesie (8 godz.)
•proces podejmowania indywidualnych decyzji
•techniki grupowego podejmowania decyzji
•modele decyzyjne w algorytmicznych i heurystycznych sytuacjach
•praktyka podejmowania decyzji.
4. Profil psychologiczny nowoczesnego menedżera (8 godz.)
•kwalifikacje nowoczesnego menedżera
•cechy osobowościowe i bechawioralne współczesnego menedżera
•osobowość a style kierowania
•znaczenie intuicji w procesach kierowania
•rola menedżera w organizacjach sieciowych i wirtualnych
•zarządzanie emocjami i stresem na stanowiskach kierowniczych
5. Psychologiczne aspekty kierowania zespołem pracowniczym (8 godz.)
•rodzaje zespołów, tworzenie zespołów pracowniczych
•cele i zadania zespołu
•podmiotowość zespołu
•rola i zadania lidera zespołu
•efekt pracy zespołowej (efekt synergiczny).
6. Motywowanie w biznesie (12 godz.)
•motywowanie a motywacja
•struktura procesu motywowania
•podejścia do motywowania
•współczesne teorie motywacji
•materialne i niematerialne instrumenty motywowania
•motywowanie za pomocą wynagrodzeń
•motywowanie pozapłacowe
•rozwijanie samomotywowania zatrudnionych w nowoczesnych działaniach kierowniczych.
7. Efektywny coaching (8 godz.)
•istota coachingu jako narzędzia rozwoju zawodowego i osobowego pracownika
•kluczowe pytania wykorzystywane w procesie coachingu
•menedżer jako coach
•znaczenie coachingu w projektowaniu programów rozwoju przyszłych menedżerów
8. Mentoring (8 godz.)
•programy mentoringu jako element rozwoju zawodowego
•projektowanie programów mentoringowych – architektura zadań oraz rola i osobowość mentora
9. Psychologia stawiania zadań (8 godz.)
•nośniki zadań – trening projektowania, kultura stawiania zadań, konsensusowe stawianie zadań dla efektywności.
10. Psychologia rozwiązywania problemów i podejmowanie nowych zadań w biznesie (8 godz.)
•metodyka rozwiązywania problemów w biznesie, tradycyjne metody rozwiązywania problemów a inteligencja emocjonalna (EQ)
11. Budowanie identyfikacji pracowników i menedżerów z firmą (4 godz.)
•metody identyfikowania zatrudnionych z firmą
•psychologiczne instrumenty identyfikowania
•praktyka stymulowania identyfikacji zatrudnionych w kierowaniu
12. Komunikacja społeczna (8 godz.)
•istota i funkcje i znaczenie komunikacji społecznej
•kanały komunikacyjne
•typy sieci komunikacyjnych
•bariery w procesie komunikacji
•społeczne problemy procesów komunikacji
•komunikacja interpersonalna w biznesie – trening zachowań
13. Public Relations (8 godz.)
•stota i cele public relations
•public relations wewnętrzne i zewnętrzne
•instrument PR wewnętrznego
•kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa, badanie nastrojów pracowników.
14. Psychologia negocjacji w biznesie (12 godz.)
•style negocjacyjne w biznesie
•praktyka negocjowania
•techniki egocjacyjne
•taktyki negocjowania.
15. Psychologia zarządzania sytuacją kryzysową w biznesie (8 godz.)
•mechanizmy występujące w sytuacji kryzysowej
•techniki diagnozy zachowań w sytuacji kryzysowej
•praktyczne radzenie sobie z sytuacją
•kryzysową w biznesie, zarządzanie konfliktem
•zarządzanie poprzez konflikt.
16. Zarządzanie kulturą organizacyjną (8 godz.)
•składniki, typy i funkcje kultury organizacyjnej
•zarządzanie poprzez wartości
•zarządzanie między-kulturowe
•audyty kultur organizacyjnych
•metody zmian kulturowych
•marketing między-kulturowy
•budowanie kultury organizacyjnej w biznesie
17. Zarządzanie zmianami w organizacji (8 godz.)
•histota i rodzaje zmian w organizacji
•analiza czynników wywołujących zmiany
•strategie zarządzanie zmianami
•modele zmian
•metody zarządzania zmianami kierowania zmianami poprzez doskonalenie organizacji(OD)
•modele reakcji społecznych na zmiany
•dysonans poznawczy
•mechanizm i miejsca powstawania opór wobec zmian
•rodzaje i skutki oporów
•techniki ograniczania oporów.
18. Etyka w biznesie (4 godz.)
•pojęcie etyki biznesu
•etyka w zarządzaniu
•etyka w pracy
•uczciwa i nieuczciwa konkurencja
•nieuczciwe praktyki rynkowe
•lobbing
•ograniczenia prawne i etyczne reklamy
•odpowiedzialność społeczna firmy
•Kodeksy etyki w działalności gospodarczej.
19. Psychologia reklamy (4 godz.)
•psychologiczne i społeczne aspekty reklamy
•wykorzystanie reklamy jako instrumentu budującego zewnętrzny i wewnętrzny wizerunek firmy
•poprzez oddziaływanie na świadomość i podświadomość odbiorcy
20. Kierowanie ludźmi (4 godz.)
•funkcje i role kierownicze
•style kierowania
•efektywność procesu kierowania ludźmi
•przywództwo transakcyjne i transformacyjne
21. Lobbing jako proces komunikacji (4 godz.)
•przyczyny, przejawy i skutki lobbingu
•metody i techniki lobbingu
•zasady lobbingu w kontekście ograniczeń prawnych i etycznych
22. Mobbing pracowników (4 godz.)
•przyczyny, przejawy oraz rodzaje terroru psychicznego w miejscu pracy
•fazy mobbingu i ich konsekwencje dla pracowników i wizerunku firmy
•społeczne i ekonomiczne koszty mobbingu
•przeciwdziałanie mobbingowi
•mobbing w świetle ustawodawstwa UE
23. Zarządzanie talentami (4 godz.)
•identyfikacja potencjału społecznego firmy na podstawie bilansu kompetencji
•metody i techniki diagnozy potencjału menedżerskiego
•projektowanie i realizacja programów rozwoju rezerwowej kadry menedżerskiej
24. Trening interpersonalny – warsztat (8 godz.)
•kształtowanie relacji interpersonalnych pomiędzy uczestnikami grupy społecznej
•sposoby rozpoznania i diagnozy nieformalnych struktur społecznych
25. Wybrane techniki i narzędzia zarządzania biznesem – warsztat (8 godz.)
•Wykorzystanie wybranych metod, technik i instrumentów na potrzeby zarządzania firmą
•ograniczenia i koszty organizacyjne, technologiczne, społeczne i finansowe implementacji wybranych instrumentów zarządzania biznesem
•skuteczność instrumentów zarządzania biznesem
26. Wykład do wyboru (8 godz.)