Szczegółowe informacje
Studia Podyplomowe
Psychologia Marketingu
Tematyka i organizacja zajęć: Program obejmuje 158 godzin zajęć dydaktycznych, realizowanych w formie interaktywnych wykładów, seminariów i warsztatów.
*Zachowania konsumenckie
*Marketing polityczny
*Perswazja i wpływ społeczny
*Decyzje konsumenckie
*Psychologia promocji miejsca
*Percepcja reklamy
*Znak towarowy i jego ochrona
*Psychologia rynków finansowych
*Elementy psychologii w zastosowaniach rynkowych
*Stres w organizacji
*Konflikty i negocjacje w marketingu
Warunki zaliczenia: Zaliczenie poszczególnych zajęć w ramach studiów.
Kadra nauczająca: Kierownikami studiów są dr Alicja Grochowska i prof. dr hab. Andrzej Falkowski
Alicja Grochowska, doktor nauk humanistycznych, jest adiunktem w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz zastępcą dyrektora Instytutu Psychologii Ekonomicznej SWPS. Należy do „Association for Consumer Research”. Jej zainteresowania badawcze dotyczą psychologicznych mechanizmów działania reklamy. Prowadzi wykłady i szkolenia w zakresie psychologii reklamy i konstruowania skutecznych reklam. Jest autorką książki „Procesy kategoryzacji i zniekształcenia pamięciowe w reklamie” wydawanej przez Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Jest autorką i współautorką publikacji w zakresie poznawczych mechanizmów reklamy w naukowych czasopismach krajowych i zagranicznych, między innymi w Advances in Consumer Research.
Andrzej Falkowski, Profesor zwyczajny w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, dyrektor Instytutu Psychologii Ekonomicznej SWPS, kierownik Katedry Psychologii Marketingu. Jest członkiem "International Society for Ecological Psychology" oraz "Association for Consumer Research". Był stypendystą Fundacji Fulbrighta. Ekspert sądowy w sprawach znaków towarowych. Autor i współautor licznych prac z zakresu psychologii poznawczej i psychologii stosowanej w dziedzinie zachowań konsumenckich i wyborczych, w tym: Television and Politics in Evolving European Democracies (Nova Science), Praktyczna psychologia poznawcza: Marketing i reklama (GWP), Psychologia zachowań konsumenckich (współautorstwo z T. Tyszką), Marketing polityczny: Perspektywa psychologiczna (GWP, współautorstwo z W. Cwaliną), Psychologiczne podstawy marketingu (w Psychologii ekonomicznej, red. T. Tyszka), A Cross-Cultural Theory of Voter Behavior (Haworth, Francis, and Taylor, współautorstwo z W. Cwaliną i B. Newmanem). Jest jednym z redaktorów Handbook of Political Marketing (Sage), a także współredaguje Journal of Political Marketing.
Prowadzący zajęcia to pracownicy Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej oraz innych uczelni: prof. dr hab. Andrzej Falkowski, prof. dr hab. Tadeusz Marek, dr hab. Wojciech Cwalina, prof. SWPS, dr hab. Piotr Zielonka, dr Alicja Grochowska, dr Paweł Koniak, dr Robert Mackiewicz, dr Justyna Olszewska, mgr Magdalena Romanowska. Wykładowcy legitymują się dużym doświadczeniem naukowo-dydaktycznym oraz marketingowym i konsultingowym.