Studia Podyplomowe Podyplomowe-Studium Trenerów Grupowych - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe Podyplomowe-Studium Trenerów Grupowych - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Studium, zgodnie ze specyfiką Laboratorium Psychoedukacji, koncentruje się na treningu „miękkich” umiejętności psychologicznych: jak pracując z grupą lub zespołem rozpoznawać dynamikę grupową, rozumieć ją i kształtować, jak uwzględniać indywidualną sytuację psychologiczną uczestnika.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Pracownicy firm szkoleniowych, działów szkoleń i działów personalnych, trenerzy - wolni strzelcy, animatorzy życia społecznego i kulturalnego, i inne osoby, które w związku ze swoimi zadaniami zawodowymi powinny radzić sobie w kontaktach z grupami.
  • Szczegółowe informacje
    Studia Podyplomowe
    Podyplomowe Studium Trenerów Grupowych


    Studia realizowane we współpracy z Laboratorium Psychoedukacji

    Założenia podstawowe: Trener grupowy uczy poprzez organizowanie doświadczeń w grupie i dostarczanie teorii porządkujących je; prowadzi grupę tak, aby procesy nieświadome wspierały proces uczenia się, a nie hamowały go.

    Tematyka i organizacja zajęć: Program obejmuje łącznie 281 godzin lekcyjnych (w tym 4 dwugodzinne sesje w małych grupach tutorskich) w formie 17 spotkań weekendowych (ostatnie 1-dniowe, połączone z rozdaniem świadectw) oraz pięciodniowy trening interpersonalny w formule Grupy Otwarcia®. Ostatnie zajęcia 1-dniowe, połączone są z rozdaniem świadectw
    Program:

    *dynamiczna psychologia społeczna (dynamiczne vs statyczne podejście w psychologii; postawy i sądy społeczne; działanie i kontrola; struktura „ja”; bliskie związki; działanie grup zadaniowych; wpływ społeczny; procesy grupowe; zmiana społeczna; teoria konfliktu i jej implikacje dla pracy trenerskiej,
    *grupa i jej dynamika (proces grupowy; fazy, cele niejawne, normy, role, struktury, klimat grupy; opór; agresja i konfrontacja z trenerem; specyfika grupy; wpływ trenera na proces grupowy zasady i techniki; proces grupowy a charakter grupy i struktury charakteru),
    *trener grupowy (tożsamość zawodowa, osobisty styl pracy trenera; warsztat: umiejętności, metodologia, narzędzia, techniki, struktury dydaktyczne; kodeks etyczny zawodu trenera; motywacja i praca z nie zmotywowaną grupą lub uczestnikiem; warsztat głosowy),
    *członkowie grupy - struktury charakteru (procesy psychodynamiczne; struktury charakteru; trudni uczestnicy; typy charakteru wg teorii Myers – Briggs Type Indicator),
    *planowanie i organizacja treningów i szkoleń (współczesne systemy treningów i szkoleń; analiza potrzeb i uwarunkowań szkoleniowych; rozwiązania szkoleniowe; analiza efektywności szkoleń; program i materiały szkoleniowe),
    *komunikacja w grupie i organizacji (proces komunikacji i jego uwarunkowania; umiejętności komunikacyjne trenera; komunikacja w grupie; komunikacja w organizacji),
    *praca trenera i coacha w warunkach zmiany, niepewności i kryzysu
    *zarządzanie kompetencjami jako podstawa polityki szkoleniowej,

    *trening interpersonalny w formule wyjazdowej Grupy Otwarcia,
    *superwizja własnej pracy trenerskiej
    – małe grupy tutorskie.

    Warunki zaliczenia: obecność i aktywność oraz zaliczenia poszczególnych zajęć w ramach studiów.

    Kadra nauczająca: Kierownikiem Studium jest Jerzy Dmuchowski, superwizor treningu grupowego i psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Adam Aduszkiewicz, Lan Bui-Wrzosińska, Jerzy Dmuchowski, Łada Drozda, Joanna Duchniewicz, Marta Głowacka, Anna Srebrna, Aldona Krasucka, Andrzej Nowak, Małgorzata Sidor-Rządkowska, Robert Szostek, Mariusz Turek, Gorgonia Wróbel i inni.

Inne informacje związane z coaching

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |