Szczegółowe informacje
Charakterystyka
Głównym celem studiów jest przedstawienie marketingu i reklamy w trzech płaszczyznach: jako filozofii wyrażającej się szacunkiem do potrzeb i preferencji klientów, wiedzy, której znajomość umożliwia osiągnięcie sukcesów rynkowych oraz jako koncepcji w warunkach nasilającej się konkurencji. Studia przekazują najnowszą wiedzę z zakresu zarządzania procesami marketingowymi, zasad marketingowego myślenia i ich praktycznego zastosowania na rynku konkurencyjnym, jak również umiejętności posługiwania się narzędziami marketingowymi i reklamowymi. Uczą analizy sytuacji marketingowej, identyfikacji segmentów rynku, wyboru rynku docelowego, opracowania kompozycji instrumentów marketingowych i reklamowych.
Studia powinny zainteresować przede wszystkim praktyków, dążących do polepszenia bądź umocnienia pozycji rynkowej firm, dyrektorów ds. marketingu, kierowników produktów, szefów marek, analityków rynkowych, specjalistów ds. rynkowych oraz pracowników agencji reklamowych. Przeznaczone są dla kadry kierowniczej różnych szczebli zarządzania, osób pracujących w komórkach marketingowych i agencjach reklamowych i osób pragnących zdobyć nową specjalizację. Absolwenci tego kierunku będą posiadali niezbędną wiedzę do prowadzenia kampanii promocyjnych, budowania strategii marketingowych i prowadzenia agencji zajmującej się promocją i marketingiem.
Program nauczania
- Podstawy marketingu
- Badania marketingowe
- Strategie marketingowe
- Strategie wyboru rynku
- Promocja i prezentacja
- Elementy prawa
- Reklama
- Pojęcie reklamy
- Ograniczenia formalne
- Jak działa reklama
- Cel reklamy
- Budowanie strategii reklamowej
- Budżetowanie kampanii
- Zawartość przekazu
- Plan mediów
- Agencja reklamowa
- Reklama prasowa
- Reklama radiowa
- Reklama telewizyjna
- Reklama zewnętrzna
- Marketing bezpośredni
- Internet
- Inne formy reklamy
- Ocena skuteczności reklamy
- Public Relations