Studia Podyplomowe: Edytorstwo i rynek książki - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Warszawska Wyższa Szkoła Humanistyczna im. Bolesława Prusa

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe: Edytorstwo i rynek książki - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie

  • Cele
    Podyplomowe Studia „Edytorstwo i Rynek Książki” Warszawskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej im. Bolesława Prusa i Biblioteki Analiz zostały przygotowane z myślą o wszystkich, którzy planują związać swoją przyszłość zawodową z branżą wydawniczą oraz o tych, którzy chcieliby jeszcze sprawniej i bardziej skutecznie działać na rynku książki.
  • Szczegółowe informacje
    Program studiów składa się z 180 godz. zajęć teoretycznych i praktycznych, w trakcie których absolwenci studiów zyskają kompleksową wiedzę na temat działalności wydawniczej, począwszy od redakcji językowej, technicznego przygotowania publikacji do druku, nietypowej, ale skutecznej promocji, dystrybucji i sprzedaży aż po zarządzanie wydawnictwem i kwestie związane z prawem autorskim. Aby studenci skorzystali z zajęć w możliwie największym stopniu, a zdobyta w ich trakcie wiedza była pożyteczna i trwała, do prowadzenia zajęć zaprosiliśmy grono najlepszych specjalistów bezpośrednio związanych z branżą wydawniczo-księgarską. Ponadto studenci EiRK na zjazdach otrzymują bezpłatnie czasopisma branżowe: „Magazyn Literacki KSIĄŻKI”, „Bibliotekę Analiz” i „Wiadomości Księgarskie”.

    Organizatorzy

    Warszawska Wyższa Szkoła Humanistyczna im. Bolesława Prusa to uczelnia, której wizytówką jest wysoki poziom merytoryczny zajęć, gwarantowany przez kadrę doświadczonych pracowników naukowo-dydaktycznych, rekrutujących się z Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk i innych placówek PAN oraz Uniwersytetu Warszawskiego.

    Biblioteka Analiz to firma aktywnie działająca na rynku książki od niemal dziesięciu lat, wydawca profesjonalnych książek i czasopism dla branży wydawniczo-księgarskiej, m.in. „Rynku Książki w Polsce”, dwutygodnika „Biblioteka Analiz”, „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”, „Wiadomości Księgarskich”. Prowadzi również działalność konsultingową, dysponuje największym bankiem informacji o rynku książki, część z nich udostępnia za pomocą nowoczesnego portalu pod adresem www.rynek-ksiazki.pl. Współpraca WWSH i Biblioteki Analiz, której efektem są Podyplomowe Studia „Edytorstwo i Rynek Książki” to gwarancja najlepszej jakości nauczania, unikalne połączenie teorii i praktyki.

    Wykładowcy

    Wśród wykładowców znajdują się pracownicy naukowi: wykładowcy m.in. Uniwersytetu Warszawskiego, WWSH i SGH oraz wybitni praktycy, m.in.: Jacek Bełdowski - Prezes Zarządu wydawnictwa Egmont Polska i dyrektor generalny Egmont Eastern Europe, Mikołaj Burchard - Członek Zarządu LektorKLett, Łukasz Gołębiewski - analityk rynku wydawniczego, dziennikarz, prezes Biblioteki Analiz, Barbara Jóźwiak - Prezes Zarządu Wydawnictwa Naukowego PWN, Anna Kojtych - z-ca dyrektora ds. marketingu Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Anna Rucińska - kierownik Działu Praw Autorskich wydawnictwa Znak, Jakub Wośko - dyrektor marketingu Matras S.A.

    Słuchacze - wymagania formalne

    Studia przeznaczone są dla osób, które ukończyły szkoły wyższe i mają dyplom licencjacki lub magisterski.

    Program nauczania

    Przedmiotem wykładów i zajęć praktycznych są autorskie programy wykładowców. Poszczególne tematy podlegają modyfikacji w zależności od wiedzy, potrzeb i zainteresowania słuchaczy. W ramach studiów organizowane są spotkania z wybitnymi postaciami rynku książki w Polsce.

    Program Studiów Podyplomowych „Edytorstwo i Rynek Książki”:

    1. Rynek książki w Polsce 1998-2007 - Łukasz Gołębiewski

    2. Wydawnictwo - struktura, organizacja pracy, zarządzanie - dr Renata Wojciechowska (teoria), Barbara Jóźwiak (praktyka)

    3. Podstawy edytorstwa, typografia - Robert Chwałowski, Robert Oleś, Marek Ryćko

    4. Redakcja językowa publikacji - dr Iwona Burkacka, dr Tomasz Karpowicz

    5. Obrót prawami autorskimi - Anna Rucińska,
    6. Budowanie planu wydawniczego - Jacek Bełdowski

    6. Prawo autorskie - Joanna Hetman

    7. Instytucje i organizacje kultury, targi oraz media związane z rynkiem książki - dr Magdalena Ślusarska, Piotr Dobrołęcki

    8. Marketing wydawniczy - prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz (teoria), dr Anna Kojtych, Mikołaj Burchard, Kuba Frołow

    9. Dystrybucja i logistyka w wydawnictwie - Jakub Wośko

    10. Finanse w wydawnictwie - Marek Jaworski

    Łącznie studia obejmują 180 godzin zajęć.

    Egzaminy i zaliczenia

    Warunkiem ukończenia Studiów Podyplomowych i otrzymania świadectwa ukończenia studiów (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 października 1993 r. Dz. U. Nr 103, poz. 472) jest obecność na zajęciach, zaliczenie wybranych przedmiotów z programu zajęć i zdanie dwóch egzaminów. Formę zaliczeń i egzaminów ustalają wykładowcy. Słuchacze sami decydują, z których przedmiotów będą zdawać egzaminy. Przedmioty do zaliczeń i egzaminów są podawane na początku roku akademickiego.

Inne informacje związane z business inteligence

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |