Szczegóły Studia Podyplomowe: Dziennikarstwo i Komunikacja Społęczna - Zaoczne - Warszawa - Mazowieckie
-
Cele
Studium przeznaczone jest dla absolwentów wyższych uczelni różnych kierunków (z tytułem magistra lub licencjata), którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę zawodową o problematykę komunikacji społecznej i mediów, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji w zakresie nauki i kultury. Kształcimy rzeczników instytucji naukowych i przedsiębiorstw, specjalistów w dziedzinie kontaktów społecznych i technik promocyjnych, dziennikarzy prezentujących problemy kultury, nauki i techniki.
-
Praktyki
Wiedza zdobyta na wykładach i konwersatoriach jest wykorzystywana w bogatym systemie treningów medialnych. Podczas zajęć komputerowych słuchacze uczą się aktywnego korzystania z sieci internetowej. Treningi w redakcji prasowej, studiu radiowym i telewizyjnym umożliwiają praktyczne poznanie przyszłego warsztatu pracy. Zajęcia z retoryki praktycznej, żywego słowa i inne, mają walor integracyjny. Pozwalają na poznanie słuchaczy oraz likwidację blokad komunikacyjnych wynikających np. z cech charakteru, indywidualnej odporności na stres. Kadra wykładowców pochodzi z najlepszych ośrodków akademickich w Polsce (m.in. z Polskiej Akademii Nauk, Uniwersytetu Warszawskiego, Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej); zatrudniani są również wybitni praktycy, znawcy problematyki prasy, radia i telewizji.
-
Szczegółowe informacje
Oferujemy następujące bloki tematyczne:
1. Wybrane zagadnienia współczesnej kultury polskiej (prof. Grażyna Borkowska, dr Katarzyna Taras, dr Jacek Kopciński);
2. Analiza i interpretacja badań socjologicznych (prof. Kazimierz Frieske);
3. Psychologiczne aspekty komunikacji społecznej (dr Wojciech Haman);
4. Prawo i etyka w mediach (mec. O. Tułodziecki);
5. Retoryka i kompetencje komunikacyjne (prof. Jerzy Bralczyk, dr Jacek Wasilewski,dr Krzysztof Koehler, dr Grażyna Majkowska);
6. Metody i formy upowszechniania nauki (red. Krzysztof Michalski);
7. Konstrukcja informacji medialnej (prof. Marek Nowicki);
8. Żywe słowo w komunikacji publicznej (dr Ewa Iżykowska);
9. Język ciała w komunikacji społecznej i medialnej;
10. Warsztaty dziennikarskie (red. Krzysztof Mroziewicz, red. Grzegorz Kozak);
11. Trening medialny (prof. Wiesław Władyka, red. Krzysztof Michalski, red. Maciej Zakrocki);
12. Internetowe serwisy informacyjne (mgr inż. Dariusz Fabicki).
Zajęcia te kończą się zaliczeniami, a dwa przedmioty - egzaminem.
Wiedza i umiejętności przekazywane na Studiach są dziś niezbędne na wielu stanowiskach, ale także pozwalają absolwentom na odpowiednią autoprezentację i wzbogacają ich ofertę na rynku pracy.