Studia Podyplomowe - Zarządzanie Projektem - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Zarządzanie Projektem - Zaoczne - Chorzów - Śląskie

  • Cele
    Celem studiów jest wykształcenie bezcennych umiejętności zastosowania najlepszych, najnowszych i wypróbowanych na całym świecienarzędzi zarządzania projektowego, dających nieograniczone możliwości na dzisiejszym rynku pracy, coraz bardziej zorientowanym na dokonania, czyli na zrobienie, a nie na robienie. Metodyka oparta jest na modelu ENERGY Project Management, najsłynniejszych założeniach pracy na celach, pracy zespołowej, myślenia systemowego oraz systemach organizacji samouczących się.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Nowoczesny menedżer projektu to nie tylko specjalista od ścieżki krytycznej, wykresów Gantta i dokumentacji projektowej. To samodzielny przedsiębiorca-innowator, potrafiący w dowolnym środowisku organizacyjnym przeprowadzić nawet bardzo trudne zmiany. Potrafiący zbudować nowy biznes, nowy proces, nowy system, wartość. Dlatego w programie przygotowaliśmy pakiety unikatowych i niezbędnych kompetencji. Kompetencji, które okażą się dla uczestników wyjątkowo przydatne w wielu sytuacjach spotykanych w pracy w różnych organizacjach. Złóż wymagane dokumenty osobiście, pocztą elektroniczną lub faksem * Podanie do Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie WSB w Poznaniu o przyjęcie na studia podyplomowe * Kwestionariusz osobowy * Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych, * kserokopię obu stron dowodu osobistego, * 1 zdjęcie legitymacyjne, * dowód uiszczenia bezzwrotnej opłaty wpisowej
  • Szczegółowe informacje
    Praktyczny charakter studiów
    Zajęcia mają charakter warsztatowy: słuchacze od razu stosują zdobytą wiedzę i umiejętności podczas przygotowywania własnych projektów. Studia pozwalają także poznać informatyczne narzędzia wspomagające zarządzanie projektami. Jeden ze zjazdów realizowany jest w formie atrakcyjnego seminarium wyjazdowego i jest finansowany przez Wyższą Szkołę Bankową.

    Korzyści
    Podczas studiów słuchacze poznają zasady pracy przy dużych i specyficznych przedsięwzięciach. Duża liczba warsztatów, case studies i ćwiczeń poszerzających horyzonty daje uczestnikom możliwość dokonywania coraz lepszych wyborów zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu prywatnym. Wykładowcy i trenerzy-praktycy Project Management skłaniają do podejmowania inicjatywy poprzez pracę na konkretnych przykładach projektów pochodzących od uczestników. Dzięki nim można łatwo zweryfikować ogromną skuteczność poznawanych metod w realnych warunkach. Istotną zaletą tego podejścia jest możliwość natychmiastowego wdrożenia opracowanych podczas treningu praktycznych rozwiązań. Uczestnicy studiów po zapoznaniu się z narzędziami i możliwościami, jakie płyną z zarządzania projektami, są przygotowani do poprawy systemu pracy już od następnego dnia. Celem nadrzędnym jest osiągnięcie przez prowadzących i uczestników przedsięwzięć wysokiej skuteczności w działaniu i jednocześnie zapewnienie sobie warunków pracy powodujących zadowolenie i poczucie samorealizacji. Uczestnicy studiów od nowa poznają znaczenia słów, takich jak terminowość, skuteczność, niezawodność, jakość, współpraca, planowanie. Jednocześnie otrzymana wiedza sprawia, że pracownicy pragną dobrowolnie podnosić kulturę pracy firmy i budować coraz lepsze relacje interpersonalne oparte na wspólnym doświadczaniu biznesu.

    Uczestnicy
    Nowoczesny menedżer projektu to nie tylko specjalista od ścieżki krytycznej, wykresów Gantta i dokumentacji projektowej. To samodzielny przedsiębiorca-innowator, potrafiący w dowolnym środowisku organizacyjnym przeprowadzić nawet bardzo trudne zmiany. Potrafiący zbudować nowy biznes, nowy proces, nowy system, wartość. Dlatego w programie przygotowaliśmy pakiety unikatowych i niezbędnych kompetencji. Kompetencji, które okażą się dla uczestników wyjątkowo przydatne w wielu sytuacjach spotykanych w pracy w różnych organizacjach.

    Wykładowcy
    Wykładowcy to przede wszystkim doświadczeni metodycy, eksperci dziedzinowi, psycholodzy, mediatorzy oraz trenerzy komunikacji na co dzień prowadzący projekty technologiczne, systemowe, informatyczne, konsultanci dużych firm, rekrutujący Project Managerów dla polskich organizacji oraz przygotowujący menedżerów do międzynarodowych certyfikacji.

    Program studiów
    I. METODYKA PROJECT MANAGEMENT
    Podczas dwóch systematyzujących warsztatów poznasz ideę zarządzania projektami, nauczysz się je identyfikować, sprawnie definiować, zarządzać ich zakresem i etapami. Nauczysz się z łatwością stosować narzędzia do planowania, metody kontroli realizacji, zamykania projektu i rozliczania się z pracy.
    1. Wprowadzenie do metodyki zarządzania projektami 10 godz.
    metodyka zarządzania projektami i profesja Project Managera na świecie * podejście procesowe i projektowe * najsłynniejsze rozwiązania: PRINCE 2, PMI, IPMA, Kepner-Tregoe * kontekst projektu * wpływy i nastawienie * aspekty społeczne * projekt jako zmiana psychologiczna przestrzeń projektu i zmiany w organizacji * konflikt struktury organizacyjnej * stakeholders * wybór projektów do pracy warsztatowej
    2. Project Definition Workshop moderowana sesja definicji 10 godz.
    Project Definition Workshop warsztaty definicji projektu: zarządzanie wymaganiami i zakresem projektu * zaawansowane definiowanie celów * struktura logiczna projektu
    3. Warsztaty planistyczne, realizacja i zamknięcie projektu 20 godz.
    WBS (Work Breakdown Structure) * dekompozycja projektu na produkty i zadania * PID (Project Initiation Document) * estymacje parametrów projektu * metoda PERT (Program Evaluation and Review Technique) * metoda CPM (Critical Path Method) * GANTT * optymalizacja harmonogramu skracanie czasu trwania projektu * metoda Critical Chain * zarządzanie kamieniami milowymi i skuteczne raportowanie * zarządzanie wąskimi gardłami projektu * skuteczne monitorowanie i reagowanie na odchylenia w realizacji projektu * zarządzanie zmianą w harmonogramie i w wymaganiach * formalne i nieformalne zamykanie projektu
    II. NARZĘDZIA SPECJALISTYCZNE W PROJECT MANAGEMENT
    Trzy kolejne spotkania z ekspertami dziedzinowymi to spotkania z wiedzą o ryzyku, zarządzaniu budżetem i finansami projektu oraz o korzystaniu z narzędzi informatycznych wspierających zarządzanie projektem i portfelem projektów.
    1. Efektywne zarządzanie ryzykiem projektu 20 godz.
    metody identyfikacji obszarów ryzyka oraz pomiar ich wpływu na projekt * nowoczesne metody analizy i zarządzania ryzykiem projektu * proces identyfikacji ryzyka w ujęciu ilościowym i jakościowym * ocena i ranking ryzyka w ujęciu jego wagi oraz kategorii * struktury decyzyjne do rozwiązywania problemów w niepewnym otoczeniu biznesowym
    2. Wspomaganie zarządzania przy użyciu MS Project 20 godz.
    warsztaty MS Project zarządzanie projektem na zasobach, narzędzia kontroli realizacji, Earned Value * zarządzanie wieloma projektami * koordynacja zasobów organizacji * publikowanie i komunikowanie harmonogramu * symulacje projektów
    3. Budżetowanie i aspekty finansowe projektu 20 godz.
    koncepcja systemu budżetowania w przedsiębiorstwie realizującym projekty i produkty jednostkowe * mapa budżetowania * budżety parametryczne * dobór parametrów (założeń i standardów) budżetowych * budżet bazowy i budżety elastyczne * zasady klasyfikowania przychodów, kosztów i wyników finansowych w projekcie * rachunek marż pokrycia w zarządzaniu rentownością projektów * zasady raportowania finansowego projektu
    III. PSYCHOLOGIA ZARZĄDZANIA I UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKIE
    Bez miękkich umiejętności menedżerskich zastosowanie nowych metod byłoby niezmiernie trudne. Umiejętności, które wyćwiczysz pod okiem psychologów, mediatorów i trenerów komunikacji, zwiększą Twoje możliwości interpersonalne. Dowiesz się również, w jaki sposób nową wiedzę i umiejętności stosować w Twojej organizacji.
    1. Zaawansowana komunikacja w projektach 20 godz.
    wprowadzenie do zasad skutecznej komunikacji * komunikacja celów, zadań i relacji * komunikacja interpersonalna * systemy, w jakich się komunikujemy * komunikacja w zespole zadaniowym zorientowanym na cel * mechanizmy wywierania wpływu w komunikacji * wykorzystanie narzędzi komunikacji w negocjacjach
    2. Budowanie wydajnego zespołu i zarządzanie zespołem 20 godz.
    zasady konstruowania zespołu * psychologiczna sfera życia zespołu, procesy grupowe, fazy życia zespołu * role zespołowe * style zarządzania zespołem * charyzmatyczny lider * grupowe gry symulacyjne moderowane przez trenerów * synergia w zespole projektowym * zarządzanie zmianą w zespole
    3. Psychologia motywacji, negocjacje, zarządzanie konfliktem i delegowanie 20 godz.
    motywacja i motywowanie * modele motywowania i struktury motywacji * mediacja i negocjacje podstawowe założenia i narzędzia * kategorie konfliktów * zasady postępowania w sytuacji konfliktowej * obiekcje w pracy menedżera i radzenie sobie z obiekcjami * delegowanie zadań i odpowiedzialności
    4. Kompetencje Project Managera w kontekście organizacji 20 godz.
    definiowanie kompetencji * kompetencje organizacji projektowej * model dojrzałości organizacji projektowej * budowanie systemu zarządzania projektami w organizacji * kompetencje PMa * przywództwo w zarządzaniu projektami * jak być Project Managerem? * zarządzanie własnymi kompetencjami
    IV. KONSULTACJE 10 godz.

    miesiące nauki 9
    liczba godzin 190
    liczba zjazdów 10
    liczba godzin dodatkowych szkoleń 8-20


Inne informacje związane z kierowanie projektami

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |