Atuty kierunku:
- Jeden z niewielu tak kompleksowych i wyspecjalizowanych programów z zakresu komunikacji biznesowej w Polsce.
- Interaktywne metody nauczania m.in. zajęcia z kamerą, indywidualne ćwiczenia, warsztaty z negocjacji i neurolingwistycznego programowania (NLP), case studies.
- Szeroki program studiów kładzie szczególny nacisk zarówno na strategie jak i techniki komunikacji biznesowej.
- Praca dyplomowa w formie projektu usprawnienia komunikacji wybranej firmy.
- Wśród wykładowców współpracujący z nami praktycy i przedstawiciele międzynarodowych korporacji.
Absolwenci uzyskają praktyczne umiejętności w zakresie:
- zarządzania komunikacją w firmie,
- diagnozowania i skutecznego rozwiązywania konfliktów,
- pokonywania barier w komunikacji międzykulturowej,
- właściwego motywowania współpracowników,
- wywierania wpływu i umiejętnego stosowania perswazji,
- atrakcyjnego prezentowania treści i osoby,
- wykorzystywania różnorodnych technik komunikowania (m.in.: prezentacje multimedialne, rozmowy służbowe, spotkania i zebrania, formy komunikacji pisemnej – memoranda, raporty, etc.),
- korzystania z NLP – neurolingwistycznego programowania,
- prowadzenia skutecznych negocjacji i mediacji,
- tworzenia i zarządzania zespołami,
- kształtowania wizerunku organizacji.
Program studiów:
BLOK I: KOMUNIKACJA GLOBALNA
Wstęp do komunikacji - Wejść w komunikację
- Odpowiedzialność społeczna biznesu
- Komunikacja interpersonalna
- Komunikacja instytucjonalna
- Strategie opracowania planu komunikacji
- Polityka wizerunku: sposoby postępowania i narzędzia: kompetencje wewnętrzne, kompetencje zewnętrzne
- Zarządzanie komunikacją w okresie kryzysowym
- Komunikacja w aspekcie NLP
Komunikacja wewnętrzna – Motywować
- Strategie komunikacji wewnętrznej
- Pisanie podstawą komunikacji wewnętrznej
- Przekaz ustny: telefon, zebrania, spotkania, środki audiowizualne
- Intranet, czyli firma w sieci
- Extranet, czyli poszerzenie firmy
- Trening umiejętności społecznej
- Coaching
Relacje z prasą – Informować
- Strategie budowania relacji z prasą. Podstawy, bilans, wybór, techniki
- Oznaki zewnętrzne wizerunku - Propagować, rozpowszechniać
- Internet, czyli firma otwarta, domeny WEB, e-mail, reklama on-line
- Komunikacja, na co dzień (recepcja, kody kurtuazji, wyposażenie, urządzenie firmy)
- Zewnętrzne oznaki wizerunku firmy - komunikacja trwała (prezenty firmowe, uczestnictwo w salonach, relacje z instytucjami)
- Kreatywność w biznesie
BLOK II: TECHNIKI KOMUNIKACYJNE
Komunikacja finansowa – Zarządzać
- Podstawy komunikacji ekonomicznej i finansowej (strategie i techniki) - informacje dla akcjonariuszy, giełda, budżet, informacje o sytuacji finansowej, upadłość
- Ankiety – jak wykorzystać ankiety/badania w celu skutecznego komunikowania
Systemy wizualizacji identyfikującej firmę
- Logotyp firmy
- Tworzenie wizerunku firmy
- Wyspecjalizowane firmy zewnętrzne
Sponsoring i mecenat
- Cele, uczestnicy
- Strategie, taktyki, wybór, techniki komunikacji, procedury kontroli
- Ograniczenia prawne i fiskalne
Umiejętność komunikowania w negocjacji handlowej
- Ścieżka sprzedaży, umiejętność zamykania negocjacji handlowej, profil negocjatora handlowego, podstawowe trudności
- Komunikacja w procesie obsługi klienta
Aspekty komunikowania w kontekście wielokulturowym
Czas trwania studiów, organizacja i forma zajęć:Studia trwają dwa semestry i obejmują 184 godziny zajęć.
Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty oraz w niedziele.
Sposób sprawdzania efektów nauczania: Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest aktywny udział w zajęciach, ćwiczeniach i pracach grupowych oraz przygotowanie i obrona pracy dyplomowej.