Studia Podyplomowe - Zarządzanie Kadrami i Doradztwo Zawodowe - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Zarządzanie Kadrami i Doradztwo Zawodowe - Zaoczne - Chorzów - Śląskie

  • Cele
    Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w szeroką wiedzę oraz niezbędne narzędzia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi (Human Resources Management). Podczas zajęć słuchacze zdobywają nie tylko wiedzę teoretyczną, lecz przede wszystkim mają okazję nabywania praktycznych umiejętności, uczestnicząc w zajęciach o charakterze warsztatowym. Niektóre z nich odbywać się będą w siedzibie SMG/KRC Poland Human Resources w Katowicach. Dzięki temu słuchacze studiów będą mogli zapoznać się z metodami i procedurami stosowanymi na rynku przez firmy doradztwa personalnego.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Studia adresowane są do szerokiego grona odbiorców: menedżerów i właścicieli firm, pracowników działów personalno-kadrowych, doradców personalnych i psychologów pracy. Program zainteresuje z pewnością osoby, które chciałyby zdobyć szerokie umiejętności z zakresu zarządzania personelem, w celu usprawnienia działań organizacji i podnoszenia efektywności pracy.

    Złóż wymagane dokumenty osobiście, pocztą elektroniczną lub faksem

    * Podanie do Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie WSB w Poznaniu o przyjęcie na studia podyplomowe
    * Kwestionariusz osobowy
    * Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
    * kserokopię obu stron dowodu osobistego,
    * 1 zdjęcie legitymacyjne,
    * dowód uiszczenia bezzwrotnej opłaty wpisowej
  • Szczegółowe informacje
    Praktyczny charakter studiów
    W ramach programu kierunku Zarządzanie Kadrami i Doradztwo Zawodowe prowadzone są warsztaty i treningi, dzięki którym słuchacze kształtują swoje umiejętności niezbędne w pracy z ludźmi. Na zajęciach realizowane są gry biznesowe, które wymagają od uczestników aktywnych postaw, przedsiębiorczości i asertywności, umiejętności prowadzenia rozmów w warunkach konfliktu interesów, komunikatywności, myślenia analitycznego oraz rozwijania cech przywódczych. Słuchacze tego kierunku uczestniczą także w sesji assesment center w firmie SMG/KRC Poland Human Resources. Jeden ze zjazdów realizowany jest w formie seminarium wyjazdowego, w czasie którego słuchacze biorą udział w zajęciach outdoorowych. Wyjazd jest finansowany przez Wyższą Szkołę Bankową.

    Wykładowcy
    Grono wykładowców studiów tworzą doświadczeni praktycy, rozwiązujący w swojej pracy codziennej problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi, pracownicy SMG/KRC Poland HR, pracownicy działów personalnych i szkoleniowych, przedsiębiorstw, wykładowcy akademiccy oraz psychologowie.

    Korzyści
    Słuchacze studiów zdobywają szeroką wiedzę i praktyczne umiejętności, pozwalające im na takie sprawowanie polityki zarządzania kadrami, które ułatwi przesunięcie działów personalnych firm z peryferyjnych obszarów przedsiębiorstw w ich miejsce centralne. Tym samym umożliwi planowanie i realizację polityki personalnej firmy w sposób nowoczesny, a przez to efektywny iwspomagający rozwój przedsiębiorstwa. Przydatna w zarządzaniu tym rozwojem będzie wiedza z następujących dziedzin: planowanie zasobów ludzkich, rozwijanie kompetencji pracowników, kształtowanie ich karier zawodowych, motywowanie i przywództwo, racjonalizowanie zatrudnienia, diagnoza polityki personalnej i jej wskaźników, budowanie efektywnościowej kultury organizacyjnej, wdrażanie mechanizmów komunikacji wewnątrz przedsiębiorstwa i w jego otoczeniu zewnętrznym, praktyczne zastosowanie prawa pracy, aktualna znajomość rynku pracy w Polsce oraz w Unii Europejskiej. Absolwenci studiów otrzymają certyfikat SMG/KRC Poland Human Resources.

    Program studiów
    I. SYSTEM ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE
    1. Zawodoznawstwo 6 godz.
    rynek pracy w Polsce * trendy rozwojowe w zakresie zawodów i zatrudnienia * Unia Europejska a zmiany na rynku pracy * klasyfikacje zawodów i specjalności
    2. Kwalifikacje i kompetencje 4 godz. kwalifikacje * kompetencje * identyfikacja i selekcja kompetencji * systemy zarządzania zasobami ludzkimi oparte na modelach kompetencji
    3. Planowanie kariery zawodowej 8 godz.
    kariera osobista a zawodowa * typy karier zawodowych * awans pionowy a awans poziomy * kariera a predyspozycje osobowe
    4. Sposoby poszukiwania pracy 4 godz.
    sporządzanie aplikacji (CV, list motywacyjny) * ogłoszenia prasowe * portale internetowe * Powiatowe Urzędy Pracy * Biura Karier * Agencje Doradztwa Personalnego
    WARSZTATY UMIEJĘTNOŚCI PISANIA I ANALIZY CV I LISTÓW MOTYWACYJNYCH 2 godz.
    5. Agencje Doradztwa Personalnego 4 godz.
    zasady działania Agencji Doradztwa Personalnego * rodzaje usług Agencji Doradztwa Personalnego * cechy dobrego konsultanta
    6. Rekrutacja i selekcja pracowników 4 godz.
    formy rekrutacji oraz ich wady i zalety * procedury search & selection i executive search * rozmowa kwalifikacyjna * referencje * testy psychologiczne * testy zadaniowe (Assessment Center) * podejmowanie decyzji o zatrudnieniu
    WARSZTATY I TRENING SELEKCJI PRACOWNIKÓW 8 godz.
    7. Planowanie zatrudnienia 6 godz.
    opis stanowiska pracy * pożądany profil pracownika na danym stanowisku pracy * kwalifikacje merytoryczne a kompetencje osobowościowe * potencjał pracy aktualny a potencjał przyszły * metody planowania zapotrzebowania pracowników * przekwalifikowania pracowników
    8. Formy i rodzaje zatrudnienia 6 godz.
    różne formy zatrudniania pracowników * elastyczność zatrudniania * elastyczność funkcjonalna * praca na etat a inne formy współpracy * ekonomiczność w zatrudnianiu
    9. Nowoczesne systemy wynagrodzeń 8 godz.
    strategie wynagradzania * struktura pakietu wynagrodzeń * czynniki różnicowania płac * wartościowanie stanowisk pracy * budowa tabeli wynagrodzeń * komunikacja w obszarze wynagrodzeń * wynagradzanie jako element systemu motywacyjnego
    10. Nowoczesne systemy motywacyjne 8 godz.
    psychologiczne modele motywacji * funkcje i rodzaje świadczeń pozapłacowych * świadczenia płacowe a gratyfikacje pozafinansowe * kafeteryjne formy wynagradzania * korzyści z zastosowania świadczeń pozapłacowych
    11. Nowoczesne systemy ocen pracowników 4 godz.
    cele systemów ocen okresowych pracowników * uwarunkowania systemów ocen * projektowanie i wdrażanie systemu ocen okresowych * metody i kryteria oceny pracowników * prowadzenie rozmów oceniających * oceny okresowe a inne elementy polityki personalnej firmy
    TRENING UMIEJĘTNOŚCI OPRACOWANIA I PROWADZENIA OCEN PRACOWNIKÓW 4 godz.
    12. Strategie szkoleń i rozwoju pracowników 8 godz.
    strategie rozwoju zasobów ludzkich i ich determinanty * identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych * plany szkoleniowe dla grup zawodowych * szkolenia obligatoryjne a doskonalące * szkolenia miękkie i twarde, wewnętrzne a zewnętrzne * wykład jako metoda nauczania * aktywizujące metody zdobywania wiedzy
    13. Sukcesja pracowników na wewnętrznym rynku pracy 4 godz.
    struktura i mechanizmy wewnętrznego rynku pracy * zarządzanie kompetencjami * wyznaczanie ścieżek kariery
    14. Kultura organizacyjna firmy 3 godz.
    funkcje i modele kultury organizacyjnej * wyznaczniki i identyfikacja kultury organizacyjnej * kultura organizacyjna a zarządzanie
    kadrami * modyfikacja kultury organizacyjnej
    WARSZTATY UMIEJĘTNOŚCI DOTYCZĄCE OPRACOWANIA NARZĘDZI DO BADANIA KULTURY ORGANIZACYJNEJ 3 godz.
    15. Restrukturyzacja zatrudnienia 8 godz.
    rodzaje i formy restrukturyzacji zatrudnienia * przyczyny odchodzenia pracowników * skutki redukcji zatrudnienia * outplacement * outsourcing * prowadzenie rozmów ze zwalnianymi pracownikami
    16. Pomiar rentowności inwestycji w zasoby ludzkie 6 godz.
    metody oceny wyników i monitorowanie kosztów zarządzania zasobami ludzkimi * analiza rentowności inwestycji w kapitał intelektualny * pomiar zmian w zakresie wiedzy i umiejętności
    17. Public Relations wewnętrzne 2 godz.
    cel i wykorzystanie PR wewnętrznego w celu kreowania wizerunku firmy
    18. Audyt personalny 4 godz.
    istota i znaczenie audytu personalnego * procedury i standardy
    II. PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
    1. Komunikacja w grupie i organizacji 4 godz.
    proces komunikacji * komunikacja werbalna i niewerbalna * bariery skutecznego komunikowania się * aktywne słuchanie
    GRY SZKOLENIOWE 2 godz.
    2. Techniki prezentacji 4 godz.
    etapy przygotowania prezentacji * wykorzystanie
    pomocy wizualnych * techniki
    przemawiania * prezentacja strategii
    GRY I ĆWICZENIA DOTYCZĄCE UMIEJĘTNOŚCI PREZENTACJI 2 godz.
    3. Style kierowania 6 godz.
    zachowania i funkcje kierownicze * klasyfikacja stylów * diagnoza stylu * przywództwo jako najwyższa forma kierowania
    4. Konflikt w miejscu pracy 2 godz.
    źródła konfliktów i sposoby ich rozwiązywania * konsekwencje nawarstwiania się nierozwiązanych konfliktów
    TRENING UMIEJĘTNEGO ZARZĄDZANIA KONFLIKTEM I ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW 3 godz.
    III. PRAWNE PODSTAWY ZARZĄDZANIA KADRAMI
    1. Organizacja funkcji personalnej 6 godz.
    dokumentacja personalna * kwalifikacje służb personalnych * obieg dokumentów * regulamin pracy
    2. Prawo pracy 20 godz.
    podstawy prawne zarządzania kadrami w przedsiębiorstwie * umowy o pracę * prawne zagadnienia naboru kadr * czas pracy i urlopy wypoczynkowe * wynagrodzenia za pracę i świadczenia socjalne * prawo pracy w aspekcie UE *ochrona danych osobowych
    3. Ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i emerytalne pracowników 8 godz.
    obowiązki pracodawcy * podstawy i sposób uiszczania składek na ubezpieczenia społeczne * ubezpieczenia zdrowotne
    CASE STUDY DOTYCZĄCE CAŁOŚCIOWEGO
    ZARZĄDZANIA KADRAMI 4 godz.
    IV. SEMINARIUM PODYPLOMOWE 8 godz.

    miesiące nauki 9
    liczba godzin 183
    liczba zjazdów 10
    liczba godzin dodatkowych szkoleń 8-20


Inne informacje związane z zarządzanie zasobami ludzkimi

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |