Szczegółowe informacje
Zarządzanie Jakością w Placówce Oświatowej
Wprowadzenie do standardu zarządzania przez jakość (Historia norm, podstawy terminologia, Rozwój systemów jakości, Normy związane z normą ISO 9001:2000, Zakres zastosowania ISO 9001:2000, dopuszczalne wyjątki ozwolone na podstawie klauzuli 1.2, Rozwój standardów - powiązania między standardami, 8 zasad jakości, Wymagania normy ISO 9001:2000)
2 (14)
Wymagania prawne, benchmarking (Wymagania prawne dotyczące systemu zapewnienia jakości w placówkach oświatowych a certyfikacja systemu, Wykaz wymagań prawnych i ich interpretacja, Mierzenie jakości pracy szkoły (zewnętrzne i wewnętrzne mierzenie jakości pracy szkoły), Monitorowanie
i ewaluacja w oświacie, Narzędzia pomocne w mierzeniu jakości pracy szkoły, Ocena zgodności placówki oświatowej z wymaganiami normy, Mierniki a pomiary procesów, Europejska Nagroda Jakości Identyfikacja procesów i ich powiązań, na podstawie omawianej placówki oświatowej)
3 (14)
Dokumentowanie systemu, wykorzystanie techniki informatycznej (Zasady tworzenia dokumentacji SZJ, Opis procesu, procedury, przygotowanie procedury
(procesu) wraz z formularzami omówienie możliwości edytora tekstu i arkusza kalkulacyjnego do tworzenia dokumentacji SZJ, sposobem monitorowania , wskaźnikami w oparciu o dostępne narzędzi informatyczne)
4 (14)
Tworzenie dokumentacji systemowej (Zasady tworzenia procedur, Przykład procedury, Przygotowanie do wykorzystania narzędzi informatycznych do tworzenia dokumentacji SZJ, Zasady projektowania dokumentacji operacyjnej
dla placówek oświatowych, omówienie projektu Księgi Jakości, utworzenie struktury organizacyjnej, przykłady zakresów obowiązków i uprawnień)
5 (14)
Wdrażanie systemu, mierniki i pomiary (wdrażanie systemu zarządzania jakością w organizacji, ocena zgodności z normą, Identyfikacja niezgodności, sens niezgodności, zapis niezgodności monitorowanie, mierzenie, analizy, doskonalenie w placówkach oświatowych)
6 (14)
Auditowanie systemu, audit wewnętrzny (auditor wewnętrzny , wymagania, postawy, Przygotowanie do auditu wewnętrznego, plan auditu, zakres auditu, różnica między obszarem auditu a procesem auditowanym, Badanie oraz ocena ,
auditowanie procesu, zbieranie informacji. Auditor a auditowany, czy każdy może zostać audytorem. Rola audytora wewnętrznego, przygotowanie do spotkania otwierającego, Audit wewnętrzny, przygotowanie zespołów do przeprowadzenia wywiadu auditowego, przygotowanie listy pytań kontrolnych dla określonych procesów /obszarów. Przedstawienie w grupach przygotowanych symulacji auditów)
7 (14)
Doskonalenie systemu, (raport z auditu wewnętrznego, przykładowe formularze, zapisy certyfikacja placówki oświatowej, jak wybrać jednostkę certyfikacyjną, Certyfikacja i co dalej, dlaczego warto korzystać ze wskazówek w normie ISO 9004:2000, Czy standard ISO 9001:2000, to już koniec ? co oznacza ISO 14001, 27000 dla placówek oświatowych)
8 Egzamin na auditora 4
9 Współczesne metody i techniki zarządzania jakością 10
10 Zarządzanie strategiczne 15
11 Biznes plan 15
12 Marketingowe aspekty zarządzania jakością 10
13 Podstawy prawa gospodarczego w zarządzaniu jakością 10
14 Komunikacja interpersonalna i negocjacje handlowe 15
15 Marketing usług 10
16 Narzędzia informatyczne w marketingu placówki oświatowej 20
17 Integracja europejska i fundusze Unii Europejskiej 20
18 Seminarium 10
19 Egzamin końcowy
Słuchacze studiów podyplomowych po ich ukończeniu mogą przystąpić do egzaminu celem uzyskania certyfikatu Audytora Wewnętrznego wydawanych przez TÜV Akademia.
EGZAMINY ODBYWAJĄ SIĘ W OSTROŁECE
WYKŁADOWCY
Zajęcia prowadzą trenerzy TÜV Akademia Polska, wykładowcy Wyższej Szkoły Ekonomiczno - Społecznej oraz wykładowcy renomowanych uniwersytetów i uczelni ekonomicznych oraz praktycy zarządzania jakością .
ORGANIZACJA STUDIÓW
Studia podyplomowe trwają 1 rok. Zajęcia odbywają się w systemie zaocznym: sobota, niedziela (w godz. 9:00 - 17:00 ) i obejmują 12 zjazdów.
Planowany termin rozpoczęcia studiów październik 2008
WYMAGANE DOKUMENTY
- podanie o przyjęcie na studia
- kwestionariusz osobowy
- odpis dyplomu ukończenia studiów (magisterskich, inżynierskich lub licencjackich)
- 2 fotografie