Studia Podyplomowe - Zarządzanie Jakością - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSB-Wyższa Szkoła Bankowa w Chorzowie

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Zarządzanie Jakością - Zaoczne - Chorzów - Śląskie

  • Cele
    Celem studiów jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej przy opracowywaniu, wdrażaniu i doskonaleniu systemów jakości według standardów międzynarodowych, a tym samym przygotowanie do wykonywania odpowiedzialnych zadań w poszczególnych obszarach zarządzania jakością w przedsiębiorstwie.
  • Profil słuchacza / wymogi
    Absolwenci studiów otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie zarządzania jakością uznane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Dodatkowo po zdanych egzaminach, otrzymują certyfikat kompetencji, wydany przez TÜV CERT, na Pełnomocnika SZJ i Menedżera SZJ (akredytacja Trägergemeinschaft für Akkreditierung) oraz Certyfikat Auditora wewnętrznego TÜV NORD Polska. Egzaminy prowadzone są przez przedstawiciela TÜV NORD. Warunkiem otrzymania ww. certyfikatów jest zdanie egzaminów oraz spełnienie dodatkowych wymagań kwalifikacyjnych w zakresie doświadczenia zawodowego. Program studiów wzbogacony jest o inne systemy zarządzania (system zarządzania środowiskowego, system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy oraz system zarządzania bezpieczeństwem informacji). Złóż wymagane dokumenty osobiście, pocztą elektroniczną lub faksem * Podanie do Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie WSB w Poznaniu o przyjęcie na studia podyplomowe * Kwestionariusz osobowy * Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych, * kserokopię obu stron dowodu osobistego, * 1 zdjęcie legitymacyjne, * dowód uiszczenia bezzwrotnej opłaty wpisowej
  • Szczegółowe informacje
    Praktyczny charakter studiów
    Podczas zajęć słuchacze poznają aspekty zarządzania jakością oraz techniki motywacji personelu wszystkich szczebli dla realizowania polityki jakości w organizacji. Słuchacze potrafią samodzielnie planować i przeprowadzać audity oraz oceniać skuteczność systemu zarządzania jakością. Poznają korzyści zarządzania zorientowanego procesowo, jak również potrafią samodzielnie planować, realizowaći oceniać projekty, poznają narzędzia i techniki organizacji, poprawy jakości oraz metody doskonalenia przyjętych rozwiązań.

    Korzyści
    Studia dają możliwość przygotowania do egzaminu i uzyskania międzynarodowego certyfikatu Pełnomocnika Systemu Zarządzania Jakości (TÜV CERT), Menedżera Systemu Zarządzania Jakością (TÜV CERT) oraz Auditora wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością. Studia te dostarczają obszernej wiedzy i kwalifikacji na stanowiskach Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością, Menedżer Systemu Zarządzania Jakością oraz Auditor wewnętrzny Systemu Zarządzania Jakością. Przygotowują do fachowego wdrożenia i doskonalenia systemu zarządzania jakością oraz przeprowadzania auditów wewnętrznych systemu jakości w firmach.

    Program studiów
    1. Wprowadzenie do zarządzania jakością – 6 godz.
    podstawy zarządzania jakością * pojęcia i definicje dotyczące jakości * zarządzanie jakością * czym jest system zarządzaniajakością (SZJ) * normy i wytyczne * seria norm ISO 9000:2000 * struktura norm serii ISO 9000 * perspektywa –jeszcze lepiej niż ISO
    2. Odpowiedzialność kierownictwa i zarządzanie zasobami – 16 godz.
    podstawy procesu * odpowiedzialność kierownictwa * odpowiedzialność uprawnienia i komunikacja * przegląd zarządzania * realizacja polityki jakości poprzez wizję i misję * psychologiczne podstawy ludzkiego działania * racjonalne działanie: cele i środki * motywacja i wartości: hierarchia potrzeb * struktura projektu: kto współpracuje? * cele do projektu: drogowskaz do sukcesu * szkolenie pracowników: SZJ dla wszystkich * plan projektu * prace nad systemem * realizacja projektu * zapewnienie zasobów *zasoby ludzkie * infrastruktura * środowisko pracy
    3. Realizacja wyrobu i dokumentacja Systemu Zarządzania Jakością – 14 godz.
    planowanie realizacji wyrobu * procesy związane z klientem * projektowanie i rozwój * zakupy * produkcja i dostarczanie usługi * funkcja i korzyści dokumentacji SZJ * wymagania dotyczące dokumentacji * budowa dokumentacji systemowej * księga jakości * opisy procesów i instrukcje pracy * nadzór nad dokumentami * nadzór nad zapisami: droga elektroniczna
    4. Monitorowanie i pomiary, kontrola jakości i techniki kontroli – 14 godz.
    monitorowanie i pomiary * zadowolenie klienta * audit wewnętrzny * monitorowanie i pomiary procesów * monitorowanie i pomiary wyrobów i usług * kontrola jakości i techniki kontroli * nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów * pomiary, analiza i doskonalenie systemów, procesów i wyrobów/ usług * „7 narzędzi zarządzania” i ich funkcje * standardowe narzędzia zarządzania * narzędzia standardowe i ISO 9000 ff
    5. Metody statystyczne. Nadzór nad wyrobem niezgodnym, ciągłe doskonalenie – 6 godz.
    analiza danych * podstawy statystyki * statystyka w przedsiębiorstwie * statystyka w normie * wybór metod statystycznych * nadzór nad wyrobem niezgodnym * ciągłe doskonalenie: działania korygujące i zapobiegawcze * FMEA: systematyczne odkrywanie niezgodności * cel FMEA * pochodzenie FMEA
    6. Auditowanie, certyfikacja, akredytacja – 20 godz.
    w jakim celu przeprowadzać audity i certyfikacje * podstawy przeprowadzania auditów * First-Party-Audit – wewnętrzny audit jakości * audit wyrobu, audit procesu, audit postępowania i audit systemu * Second-Party-Audit – audit dostawcy * Third-Party-Audit – certyfikacja * certyfikacja tuż tuż
    7. Komunikacja, prezentacja, moderacja – 8 godz.
    komunikacja * elementy komunikacji * podstawy komunikacji – cztery uszy dla wiadomości * prezentacja * przesłanie: dostosowanie do grupy docelowej * medium jest przesłaniem * prowadzenie przy pomocy moderacji * metoda moderacji – troje w pomieszczeniu * zadania moderatora: płaszczyzny rzeczowe i praca zbiorowa * metody wspomagające jakość pracy w grupach * techniki pytania: precyzyjnie pokierować cel * metody procesu grupowego * metody opracowywania tematów
    8. Odpowiedzialność kierownictwa i skuteczne zarządzanie procesem – 16 godz.
    podstawy zarządzania procesem * dlaczego zarządzanie procesem * elementy zarządzania procesem * pętle regulacji procesu * reengineering procesów organizacji * historia Nagród Jakości * model doskonałości EFQM * zarządzanie ryzykiem * modułysystemu zarządzania ryzykiem * wdrożenie systemu zarządzania ryzykiem * Balanced Scorecard * przykłady techniki BSC * korzyści z techniki BSC
    9. Zarządzanie zasobami zorientowane na pracowników i kwalifikacje – 4 godz.
    zorientowanie na pracowników i kwalifikacje * rozmowa indywidualna * ankietowanie pracowników * ocena skuteczności działań szkoleniowych * skuteczność działań doskonalących
    10. Realizacja wyrobu, partnerstwo z dostawcami – 4 godz.
    planowanie produkcji i usług * utrzymanie jakości produktów i usług * dostarczenie wyrobów i usług * obsługa klienta * partnerstwo z dostawcami
    11. Odpowiedzialność i prawo – 4 godz.
    trzy obszary prawa oraz kolejność rangi norm prawnych * odpowiedzialność za produkt * konsekwencje prawne i administracyjne * strategia zapobiegania szkodom
    12. Pomiary, badania i monitorowanie – 12 godz.
    analiza problemu – zastosowanie narzędzi statystycznych: dane – mierzalne, sprawdzalne, porównywalne * karta pomiarów * lista kreskowa * zbiorcza lista wad * histogram * wykres rozrzutu (rozproszenia)* porównanie parami * wykres Pareto * siedem narzędzi zarządzania: M7 i ich funkcje * wykres współzależności * wykres relacji * wykres drzewa * diagram macierzowy * wykres port folio * plan eliminacji problemów * just in time: plan sieciowy
    13. Metody statystyczne – 12 godz.
    na tropie jakości * statystyka – zjawiska pod lupą * podstawowe pojęcia statystyki * parametry statystyczne * rozkład normalny * wpływy przypadkowe i systematyczne * statystyczna regulacja procesu SPC
    14. Zarządzanie niezgodnościami i procesy doskonalenia – 12 godz.
    zarządzanie niezgodnościami * klasyfikacja niezgodności * możliwości analiz niezgodności * procesy doskonalenia: metoda Kaizen * ocena procesu ciągłego doskonalenia * planowanie za pomocą FMEA * przebieg FMEA * wprowadzenie FMEA * systematyczne wykrywanie błędów * QFD w służbie klienta * QFD w systemie zarządzania jakością * fazy QFD * a po co FMEA? * po co QFD?
    15. System Zarządzania Środowiskowego – 8 godz.
    norma PN ISO 14001 * podstawy zarządzania środowiskowego * katalog wymagań normy ISO 14001 * polskie i europejskie prawodawstwo w zakresie ochrony środowiska * aspekty środowiskowe, metody oceny * miary efektywności zarządzania środowiskowego * ekocontrolling i ekofinansowanie
    16. System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy – 4 godz.
    zasady zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, standardy zarządzania BHP (PN-N- 18001, OHSAS 18001, ISRS) * metody i zasady identyfikacji zagrożeń i szacowania ryzyka zawodowego * monitoring i pomiary skuteczności zarządzania
    17. System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – 8 godz.
    ogólne informacje na temat normy * czym jest bezpieczeństwo informacji, najważniejsze zasady bezpieczeństwa informacji * wymagania normy ISO 27001 * identyfikacja i ocena ryzyka * wybór i wdrożenie sposobów zabezpieczenia informacji
    18. Seminarium podyplomowe – 8 godz.

    miesiące nauki 9
    liczba godzin 176
    liczba zjazdów 10
    liczba godzin dodatkowych szkoleń 8-20


Inne informacje związane z zarządzanie agencją nieruchomościami

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |