Szczegóły Studia Podyplomowe - Zarządzanie Jakością - Zaoczne - Chorzów - Śląskie
Program studiów
1. Wprowadzenie do zarządzania jakością – 6 godz.
podstawy zarządzania jakością * pojęcia i definicje dotyczące jakości * zarządzanie jakością * czym jest system zarządzaniajakością (SZJ) * normy i wytyczne * seria norm ISO 9000:2000 * struktura norm serii ISO 9000 * perspektywa –jeszcze lepiej niż ISO
2. Odpowiedzialność kierownictwa i zarządzanie zasobami – 16 godz.
podstawy procesu * odpowiedzialność kierownictwa * odpowiedzialność uprawnienia i komunikacja * przegląd zarządzania * realizacja polityki jakości poprzez wizję i misję * psychologiczne podstawy ludzkiego działania * racjonalne działanie: cele i środki * motywacja i wartości: hierarchia potrzeb * struktura projektu: kto współpracuje? * cele do projektu: drogowskaz do sukcesu * szkolenie pracowników: SZJ dla wszystkich * plan projektu * prace nad systemem * realizacja projektu * zapewnienie zasobów *zasoby ludzkie * infrastruktura * środowisko pracy
3. Realizacja wyrobu i dokumentacja Systemu Zarządzania Jakością – 14 godz.
planowanie realizacji wyrobu * procesy związane z klientem * projektowanie i rozwój * zakupy * produkcja i dostarczanie usługi * funkcja i korzyści dokumentacji SZJ * wymagania dotyczące dokumentacji * budowa dokumentacji systemowej * księga jakości * opisy procesów i instrukcje pracy * nadzór nad dokumentami * nadzór nad zapisami: droga elektroniczna
4. Monitorowanie i pomiary, kontrola jakości i techniki kontroli – 14 godz.
monitorowanie i pomiary * zadowolenie klienta * audit wewnętrzny * monitorowanie i pomiary procesów * monitorowanie i pomiary wyrobów i usług * kontrola jakości i techniki kontroli * nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów * pomiary, analiza i doskonalenie systemów, procesów i wyrobów/ usług * „7 narzędzi zarządzania” i ich funkcje * standardowe narzędzia zarządzania * narzędzia standardowe i ISO 9000 ff
5. Metody statystyczne. Nadzór nad wyrobem niezgodnym, ciągłe doskonalenie – 6 godz.
analiza danych * podstawy statystyki * statystyka w przedsiębiorstwie * statystyka w normie * wybór metod statystycznych * nadzór nad wyrobem niezgodnym * ciągłe doskonalenie: działania korygujące i zapobiegawcze * FMEA: systematyczne odkrywanie niezgodności * cel FMEA * pochodzenie FMEA
6. Auditowanie, certyfikacja, akredytacja – 20 godz.
w jakim celu przeprowadzać audity i certyfikacje * podstawy przeprowadzania auditów * First-Party-Audit – wewnętrzny audit jakości * audit wyrobu, audit procesu, audit postępowania i audit systemu * Second-Party-Audit – audit dostawcy * Third-Party-Audit – certyfikacja * certyfikacja tuż tuż
7. Komunikacja, prezentacja, moderacja – 8 godz.
komunikacja * elementy komunikacji * podstawy komunikacji – cztery uszy dla wiadomości * prezentacja * przesłanie: dostosowanie do grupy docelowej * medium jest przesłaniem * prowadzenie przy pomocy moderacji * metoda moderacji – troje w pomieszczeniu * zadania moderatora: płaszczyzny rzeczowe i praca zbiorowa * metody wspomagające jakość pracy w grupach * techniki pytania: precyzyjnie pokierować cel * metody procesu grupowego * metody opracowywania tematów
8. Odpowiedzialność kierownictwa i skuteczne zarządzanie procesem – 16 godz.
podstawy zarządzania procesem * dlaczego zarządzanie procesem * elementy zarządzania procesem * pętle regulacji procesu * reengineering procesów organizacji * historia Nagród Jakości * model doskonałości EFQM * zarządzanie ryzykiem * modułysystemu zarządzania ryzykiem * wdrożenie systemu zarządzania ryzykiem * Balanced Scorecard * przykłady techniki BSC * korzyści z techniki BSC
9. Zarządzanie zasobami zorientowane na pracowników i kwalifikacje – 4 godz.
zorientowanie na pracowników i kwalifikacje * rozmowa indywidualna * ankietowanie pracowników * ocena skuteczności działań szkoleniowych * skuteczność działań doskonalących
10. Realizacja wyrobu, partnerstwo z dostawcami – 4 godz.
planowanie produkcji i usług * utrzymanie jakości produktów i usług * dostarczenie wyrobów i usług * obsługa klienta * partnerstwo z dostawcami
11. Odpowiedzialność i prawo – 4 godz.
trzy obszary prawa oraz kolejność rangi norm prawnych * odpowiedzialność za produkt * konsekwencje prawne i administracyjne * strategia zapobiegania szkodom
12. Pomiary, badania i monitorowanie – 12 godz.
analiza problemu – zastosowanie narzędzi statystycznych: dane – mierzalne, sprawdzalne, porównywalne * karta pomiarów * lista kreskowa * zbiorcza lista wad * histogram * wykres rozrzutu (rozproszenia)* porównanie parami * wykres Pareto * siedem narzędzi zarządzania: M7 i ich funkcje * wykres współzależności * wykres relacji * wykres drzewa * diagram macierzowy * wykres port folio * plan eliminacji problemów * just in time: plan sieciowy
13. Metody statystyczne – 12 godz.
na tropie jakości * statystyka – zjawiska pod lupą * podstawowe pojęcia statystyki * parametry statystyczne * rozkład normalny * wpływy przypadkowe i systematyczne * statystyczna regulacja procesu SPC
14. Zarządzanie niezgodnościami i procesy doskonalenia – 12 godz.
zarządzanie niezgodnościami * klasyfikacja niezgodności * możliwości analiz niezgodności * procesy doskonalenia: metoda Kaizen * ocena procesu ciągłego doskonalenia * planowanie za pomocą FMEA * przebieg FMEA * wprowadzenie FMEA * systematyczne wykrywanie błędów * QFD w służbie klienta * QFD w systemie zarządzania jakością * fazy QFD * a po co FMEA? * po co QFD?
15. System Zarządzania Środowiskowego – 8 godz.
norma PN ISO 14001 * podstawy zarządzania środowiskowego * katalog wymagań normy ISO 14001 * polskie i europejskie prawodawstwo w zakresie ochrony środowiska * aspekty środowiskowe, metody oceny * miary efektywności zarządzania środowiskowego * ekocontrolling i ekofinansowanie
16. System Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy – 4 godz.
zasady zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, standardy zarządzania BHP (PN-N- 18001, OHSAS 18001, ISRS) * metody i zasady identyfikacji zagrożeń i szacowania ryzyka zawodowego * monitoring i pomiary skuteczności zarządzania
17. System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji – 8 godz.
ogólne informacje na temat normy * czym jest bezpieczeństwo informacji, najważniejsze zasady bezpieczeństwa informacji * wymagania normy ISO 27001 * identyfikacja i ocena ryzyka * wybór i wdrożenie sposobów zabezpieczenia informacji
18. Seminarium podyplomowe – 8 godz.
miesiące nauki 9
liczba godzin 176
liczba zjazdów 10
liczba godzin dodatkowych szkoleń 8-20
Inne informacje związane z zarządzanie agencją nieruchomościami
Studia Magisterskie (uzupełniające) - Zarządanie Przedsiębiorstwem i Marketing
Centrum: WSEA-Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu
Więcej informacjiStudia Licencjackie - Zarządzanie przedsiębiorstwem i marketing
Centrum: WSEA-Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu
Więcej informacjiStudia Podyplomowe - Organizacja i Zarządzanie Oświatą
Centrum: Wyższa Szkoła Humanitas
Więcej informacjiStudia Podyplomowe - Windykacja i Negocjacje w Procesie Zarządzania
Centrum: Wyższa Szkoła Humanitas
Więcej informacjiStudia I Stopnia - Zarządzanie
Centrum: WSZ-Wyższa Szkoła Zarządzania w Częstochowie
Więcej informacjiStudia I Stopnia - Przedsiębiorczość i Zarządzanie Firmą
Centrum: Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie
Więcej informacji