Szczegóły Studia Podyplomowe - Zarządzanie i Prawo Spółek Handlowych - Zaoczne - Chorzów - Śląskie
Program studiów
1. Prawo handlowe 20 godz.
tworzenie, funkcjonowanie i likwidacja spółek handlowych * kompetencje organów spółek handlowych z uwzględnieniem zasad funkcjonowania rad nadzorczych w jednoosobowych spółkach Skarbu Państwa i w spółkach z udziałem Skarbu Państwa oraz w spółkach komunalnych, * przekształcanie spółek * postępowanie rejestrowe
2. Zasady obrotu papierami wartościowymi, funkcjonowania instytucji rynku kapitałowego i funduszy inwestycyjnych 16 godz.
3. Prawo pracy 8 godz.
nawiązanie i wygaśnięcie stosunku pracy * prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy * wykonywanie pracy na podstawie stosunku cywilnoprawnego * wynagrodzenie osób kierujących niektórymi spółkami handlowymi
4. Stosunki cywilnoprawne w obrocie gospodarczym i dochodzenie roszczeń 12 godz.
osoby * mienie * czynności prawne * przedawnienie roszczeń * własność i użytkowanie wieczyste * zobowiązania przepisy ogólne * wykonanie zobowiązań i skutki ich niewykonania * potrącenie, odnowienie, zwolnienie z długu * wybrane rodzaje umów w obrocie gospodarczym * postępowanie w sprawach gospodarczych
5. Prawa upadłościowe i naprawcze 8 godz.
przesłanki upadłości * wszczęcie postępowania * uczestnicy postępowania upadłościowego * przebieg postępowania * rodzaje upadłości
6. Zasady działalności gospodarczej oraz pomocy publicznej dla przedsiębiorców 8 godz.
zasady podejmowania i wykonywania działalności * koncesje oraz działalność regulowana * kontrola przedsiębiorcy * pomoc publiczna dla przedsiębiorcy
7. Zarządzanie przedsiębiorstwem i analiza marketingowa przedsiębiorstwa 8 godz.
planowanie bieżące i strategiczne w przedsiębiorstwie * struktura pionowa i pozioma zarządzania przedsiębiorstwem * analiza słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa * analiza rynku
8. Rachunkowość i finanse w spółkach handlowych z uwzględnieniem umiejętności czytania sprawozdania finansowego 16 godz.
rachunkowość i finanse we współczesnych procesach kreowania wartości spółek handlowych * zasady prezentacji sytuacji majątkowej i finansowej przedsiębiorstwa (bilans) * determinanty wyniku finansowego zasady prezentacji w rachunku zysków i strat * przepływy środków pieniężnych wartość informacyjna * ocena rentowności, płynności, zadłużenia i sprawności działania na bazie sprawozdań finansowych * zarządzanie kapitałem obrotowym wybrane zagadnienia
9. Metody wyceny wartości przedsiębiorstwa 8 godz.
10. Wybrane zobowiązania publicznoprawne w spółkach handlowych 28 godz.
podatek dochodowy od osób prawnych i wpłaty z zysku * podatek dochodowy od osób fizycznych płatnik * podatek VAT * zobowiązania podatkowe wybrane zagadnienia * procedury podatkowe wybrane zagadnienia * prawo karnoskarbowe i dewizowe * ubezpieczenia społeczne
11. Źródła prawa 4 godz.
pojęcie prawa, systemu prawnego, normy prawnej i przepisu prawnego * stosowanie i wykładnia prawa * prawo prywatne i prawo publiczne
12. Finanse publiczne 4 godz.
zasady finansów publicznych * podmioty finansów publicznych * formy organizacyjne jednostek sektora finansów publicznych * naruszenie dyscypliny finansów publicznych * odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
13. Odpowiedzialność władz spółek prawa handlowego 4 godz.
odpowiedzialność cywilna i karna
14. Techniki komunikacji w biznesie 8 godz.
struktura komunikacji interpersonalnej * komunikacja werbalna i niewerbalna * źródła zakłóceń w procesie komunikacji * bariery w komunikacji * techniki wywierania wpływu w procesie komunikacji * warsztaty
15. Negocjacje w biznesie 8 godz.
pojęcie negocjacji * czynniki i wymiary negocjacji * uwarunkowania negocjacji * rodzaje negocjacji * techniki negocjacyjne * negocjacje w konflikcie * wywieranie wpływu * warsztaty
16. Trening umiejętności kierowniczych i motywowania pracowników 12 godz.
efektywny zespół i role przyjmowane przez jego członków * kompetencje kierownika w świetle modelu Harseya Blancharda * zasady skutecznego nagradzania i karania * instrumenty motywacji pracowników * automotywacja w pracy kierownika
17. Techniki prezentacji 8 godz.
etapy przygotowania prezentacji * wykorzystanie pomocy wizualnych * techniki przemawiania * prezentacja strategii
miesiące nauki 9
liczba godzin 180
liczba zjazdów 10
liczba godzin dodatkowych szkoleń 8-20
Inne informacje związane z zarządzanie firmą
Studia Podyplomowe - Zarządzanie Nowoczesną Firmą
Centrum: Polish Open University- Wyższa Szkoła Zarządzania
Więcej informacjiStudia I Stopnia - Przedsiębiorczość i Zarządzanie Firmą
Centrum: Górnośląska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. Karola Goduli w Chorzowie
Więcej informacjiStudia I Stopnia (Inżynierskie) - Zarządzanie przedsiębiorstwem przemysłowym i usługowym
Centrum: WSEA-Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu
Więcej informacjiStudia Liecencjackie - Mała firma i jej otoczenie
Centrum: WSEA-Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu
Więcej informacjiStudia Podyplomowe - Controlling strategiczny i operacyjny w przedsiębiorstwie
Centrum: Wyższa Szkoła Humanitas
Więcej informacjiStudium Podyplomowe - Przedsiębiorczość i Zarządzanie Firmą
Centrum: Wyższa Szkoła Humanitas
Więcej informacjiStudia Podyplomowe - Zarządzanie wartością firmy i Strategiczna Karta Wyników
Centrum: Wyższa Szkoła Humanitas
Więcej informacji