Szczegółowe informacje
Podyplomowe Studia Zarządzania Współczesną Kancelarią i Archiwum
Studenci/słuchacze poznają wiedzę z zakresu:
• podstawowych zagadnień z zakresu archiwistyki;
• historii ustroju ziem polskich w XIX i XX w.;
• ustroju samorządu terytorialnego w Polsce;
• rozwoju form kancelaryjnych na ziemiach polskich w XIX i XX w.;
• prawa administracyjnego i prawa archiwalnego;
• współczesnej biurowości;
• działania archiwum zakładowego;
• informatyki stosowanej w kancelarii i archiwum.
Studia przygotowują pod kątem:
- obejmowania przez absolwentów samodzielnych stanowisk kierowników kancelarii
i sekretariatów, kierowników archiwów zakładowych oraz obejmowania wszelkich stanowisk w administracji państwowej, samorządzie terytorialnym oraz innych instytucjach, przedsiębiorstwach i zakładach pracy, związanych z powstawaniem i zarządzaniem współczesną dokumentacją;
- znajomości współczesnych form kancelaryjnych i sposobów ich wykorzystania;
- znajomości i praktycznej obsługi programów komputerowych biurowych i archiwalnych;
- zabezpieczania, gromadzenia, porządkowania, popularyzacji akt i innych rodzajów dokumentacji
powstającej w danym urzędzie, zakładzie pracy czy instytucji;
- udostępniania dokumentacji, m.in. do celów służbowych i naukowych;
- prowadzenia wszelkich prac związanych z zabezpieczaniem dokumentacji przed
jej zniszczeniem;
- znajomości obowiązujących w tym zakresie przepisów prawnych.
Zajęcia prowadzą wykładowcy akademiccy, w tym archiwiści z kilkunastoletnim przygotowaniem praktycznym i merytorycznym, gwarantującym wysoki poziom przygotowania słuchaczy.
Czas trwania: 2 semestry (ok. 200 godzin zajęć dydaktycznych).
Liczba miejsc: 25
Tryb: niestacjonarny (zaoczny) – zajęcia odbywają się w soboty i niedziele (co drugi tydzień).
Sposób rekrutacji: nabór odbywa się bez egzaminu wstępnego, o przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.