Studia Podyplomowe - Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem WSHTWP - Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka - Zaoczne - Szczecin - Zachodniopomorskie

  • Szczegółowe informacje
    Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka

    Studia kwalifikacyjne, nadające nową specjalność, których ukończenie (zgodnie Ustawą o Systemie Oświaty oraz rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 4 kwietnia 2005 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci -Dz. U. z dnia 25 kwietnia 2005 r.) daje nauczycielom z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikacje do diagnozy i wsparcia rozwoju dziecka od momentu wykrycia niepełnosprawności do 6 roku życia w: przedszkolach, szkołach podstawowych (w tym w specjalnych), w ośrodkach, o których mowa w art. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, oraz w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, (w tym w poradniach specjalistycznych).
    Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania, w szczególności z dziećmi, które nie ukończyły 3 roku życia, mogą być prowadzone także w domu rodzinnym, studia przygotowują także do form współpracy z rodziną dziecka.

    Program studiów jest realizowany przeważnie w formie ćwiczeń opartych na metodach aktywnych.

    Słuchaczami mogą być: absolwenci uczelni wyższych (kierunków humanistycznych, w tym głównie pedagogiki) z przygotowaniem pedagogicznym oraz nauczyciele, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych".

    Czas trwania: 3 semestry — 350 godzin.
    Pierwszą edycję studiów planujemy uruchomić w październiku 2009 r. Liczba miejsc ograniczona.

    Przedmioty:
    Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej małego dziecka 
    Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej małego dziecka     
    Diagnoza psychologiczna zaburzeń rozwojowych dziecka do 6 r. ż.
    Diagnoza pedagogiczna  zaburzeń rozwojowych dziecka do 6 r. ż.   

        Wspomaganie rozwoju w zakresie: 
    a)  motoryki  dziecka                   
    b)  stymulacji polisensorycznej                        
    c)   rozwoju mowy i języka                                 
    d)  usprawniania orientacji przestrzennej i widzenia 
    e)  usprawniania słuchu                                          
    f)    funkcjonowania w środowisku                         
    g)  rozwoju emocjonalnego                                      
    Metodyka pracy z rodziną małego dziecka z dysfunkcjami rozwojowymi
    Planowanie pracy terapeutycznej  
    Polski system opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym 
    Osobowość nauczyciela terapeuty                      


    Studia trwają 3 semestry

Inne informacje związane z pedagogika

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |