Szczegóły Studia Podyplomowe - Studia Menedźerskie - Zaoczne - Chorzów - Śląskie
Program studiów
1. Otoczenie przedsiębiorstwa 16 godz.
aspekt finansowy otoczenie finansowe podmiotu gospodarczego * powiązania finansowe pomiędzy podmiotami na rynku * aspekt prawny formy organizacyjne podmiotów gospodarczych * podstawy prawa handlowego
2. Komunikacja jako podstawowe narzędzie skutecznego menedżera 4 godz.
elementy i rodzaje komunikacji * poziomy komunikowania w pracy z ludźmi * zakłócenia komunikacyjne * bariery komunikacyjne i ich pokonywanie w kontakcie z podwładnymi * dystans interpersonalny * manipulacja przestrzenią * body language
TRENING UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH 4 godz.
3. Sztuka prowadzenia negocjacji handlowych i negocjacji wewnątrzorganizacyjnych 4 godz.
pojęcie negocjacji * czynniki i wymiary negocjacji * uwarunkowania negocjacji * predyspozycje osobowościowe * rodzaje negocjacji * techniki negocjacyjne * negocjacje w konflikcie * wywieranie wpływu
CASE STUDY I TRENING UMIEJĘTNEGO NEGOCJOWANIA 8 godz.
4. Psychologia kierowania 4 godz.
źródła władzy * koncepcje efektywnego kierowania * model kompetencji kierowniczych * uczenie się kierowania * własne preferencje i ograniczenia w uczeniu się kierowania * siatka stylów kierowania * warianty kierowania * efektywne prowadzenie narad * case studies
ROLE PLAYING TRENING UMIEJĘTNOŚCI KIEROWANIA 4 godz.
5. Wybór strategii finansowej przedsiębiorstwa 4 godz.
uwarunkowania i konsekwencje wyboru strategii finansowej * koszt kapitału * efekt dźwigni finansowej
6. Identyfikacja majątku przedsiębiorstwa 4 godz.
wycena aktywów i pasywów * charakterystyka aktywów
7. Zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa 12 godz.
zarządzanie aktywami obrotowymi w aspekcie płynności finansowej * analiza relacji: koszt-wolumen-zysk * rentowność sprzedaży a struktura kosztów * wykorzystanie dźwigni operacyjnej * model analizy operacyjnej Du Ponta
8. Rachunkowość zarządcza. Controlling 12 godz.
rachunkowość a system celów i proces decyzyjny * controlling w zarządzaniu finansowym * controlling strategiczny * narzędzia sterowania rentownością * cash flow * zarys procedury wdrażania controllingu
9. Marketing 8 godz.
procedura zarządzania marketingowego * plan marketingowy * analiza sytuacji rynkowej * rynki docelowe * konkurencja * marketing mix * analiza SWOT * cele strategiczne * wybór strategii i plany taktyczne * benchmarketing w zarządzaniu
10. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne 4 godz.
pierwsze wrażenie i efekty pokrewne * różne ujęcia autoprezentacji * sztuka zyskiwania przewagi * rodzaje i techniki
autoprezentacji * etapy tworzenia wrażenia * zasady wystąpień publicznych * struktura wystąpienia * rola audytorium * case studies
ROLE PLAYING TRENING UMIEJĘTNOŚCI AUTOPREZENTACJI I WYSTĄ- PIEŃ PUBLICZNYCH 8 godz.
11. Zarządzanie strategiczne 8 godz.
misja-wizja-cele strategiczne * metody wypracowania strategii * poziomy strategii * transformacja celów strategicznych w cele taktyczno-operacyjne
12. Zarządzanie informacją 6 godz.
działalność informacyjna jako sposób redukcji ryzyka * źródła informacji * koszty przesyłu informacji * koszty i korzyści działalności informacyjnej * niedoskonałości działalności informacyjnej
13. Instrumentarium menedżera 8 godz.
narzędzia i techniki zorientowane na myślenie selektywne (techniki rangowania, technika ABC) i myślenie całościowe (technika badania spójności, technika badania współzależności) * tablice kompetencyjne * socjometria * technika diagnozowania klimatu organizacyjnego
14. Instrumenty zarządzania zasobami ludzkimi 8 godz.
opis stanowisk pracy * wartościowanie stanowisk * system ocen pracowniczych * systemy motywacyjne * systemy wynagradzania * ścieżki kariery * metody wprowadzania nowych pracowników * badanie opinii pracowniczych * ćwiczenia
15. Metody doboru i oceny personelu 12 godz.
marketing personalny, organizacja działu personalnego * modele polityki personalnej * planowanie i prognozowanie personelu * profile wymagań zawodowych * rekrutacja i selekcja * metody selekcyjne * rozmowa kwalifikacyjna * assessment centres * typologia umysłowości menedżerów MBTI
16. Zarządzanie biznesem 16 godz.
kontrakty biznesowe * warunki dostaw (INCOTERMS 2000) * formy płatności (L/C, CAD, kredyt kupiecki, przedpłata) * ustalanie strategii marketingowej biznesu * wybrane kwestie związane z problematyką finansową * źródła i formy finansowania
podmiotu gospodarczego (tradycyjne i nowoczesne źródła finansowania, instrumenty pochodne, rynek kapitałowy i pieniężny)
17. Biznes Plan 8 godz.
istota i założenia Biznes Planu * struktura biznes planu * analiza finansowa (nakłady inwestycyjne, źródła finansowania, wskaźniki oceny finansowej)
18. Gra biznesowa PROMAR 16 godz.
19. Seminarium podyplomowe 8 godz.
miesiące nauki 9
liczba godzin 186
liczba zjazdów 10
liczba godzin dodatkowych szkoleń 8-20
Inne informacje związane z zarządzanie agencją nieruchomościami
Studia II Stopnia - Marketingowe Zarządzanie w Przedsiębiorstwie
Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
Więcej informacjiStudia I Stopnia - Zarządzanie
Centrum: WSZ-Wyższa Szkoła Zarządzania w Częstochowie
Więcej informacjiStudia Podyplomowe - Nowoczesne Metody i Techniki Zarządzania
Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
Więcej informacjiStudia podyplomowe - Zarządanie Kapitałem Intelektualnym Firmy
Centrum: GWSH -Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
Więcej informacjiStudia Podyplomowe - Organizacja i Zarządzanie Oświatą
Centrum: Wyższa Szkoła Humanitas
Więcej informacji