Studia Podyplomowe - Społeczna Odpowiedzialność Biznesu - Zaoczne

Bezpośredni kontakt z przedstawicielem Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera

Aby się skontaktować, należy najpierw zaakceptować Politykę prywatności

Szczegóły Studia Podyplomowe - Społeczna Odpowiedzialność Biznesu - Zaoczne - Kraków - Małopolskie

  • Cele
    * przekazanie uczestnikom wiedzy dotyczącej idei CSR,
    * uświadomienie roli CSR w budowaniu pozycji firmy na rynku,
    * ukazanie różnorodności możliwości i narzędzi CSR, poprzez prezentacje dobrych praktyk
  • Profil słuchacza / wymogi
    Studia przeznaczone są dla menedżerów odpowiadających w firmie za realizację zagadnień związanych z tematyką CSR lub osób planujących pracę w tym obszarze, w tym dla:
    * członków zarządu firmy
    * osób odpowiedzialnych za komunikację
    * osób odpowiedzialnych za public affairs
    * osób odpowiedzialnych za PR
    * osób odpowiedzialnych bezpośrednio za działania CSR w firmie
    * Od kandydatow oczekuje sie komunikatywnej znajomości języka angielskiego!
  • Szczegółowe informacje
    Atuty kierunku:
    • Pierwsze studia podyplomowe w Polsce prezentujące w tak szeroki sposób zagadnienia związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.
    • Obsada kadrowa – najlepsi specjaliści w dziedzinie CSR w Polsce.
    • Patronat merytoryczny Forum Odpowiedzialnego Biznesu – pierwszej i jedynej organizacji pozarządowej w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności Biznesu w kompleksowy sposób.
    • Połączenie zajęć teoretycznych, z praktycznymi, przykłady działań i projektów CSR w konkretnych firmach.
    Absolwenci uzyskają praktyczne umiejętności w zakresie:
    • włączania działań CSR w strategię działania organizacji,
    • budowania programów CSR,
    • tworzenia projektów CSR, w tym projektów z udziałem partnerów społecznych.
    Program studiów:
     
    Zarządzanie strategiczne (15 godz. )
    • planowanie strategiczne, misja, wizja firmy, wyznaczanie celów, CSR jako element zarządzania strategicznego firmy
    CSR – podstawy teoretyczne (5 godz.)
    • rozwój koncepcji CSR, zagadnienia tematyczne problematyki CSR
    Zarządzanie projektami społecznymi (10 godz.)
    • planowanie projektów, realizacja projektów, tworzenie zespołu projektowego, projekty społeczne w firmie
    Komunikacja z otoczeniem
    • komunikowanie publiczne, komunikowanie o działalności społecznej, (10 godz.)
    • kanały komunikacyjne, narzędzia komunikowania, relacje CSR-PR, konkursy, rankingi (4 godz.)
    • strategiczna komunikacja korporacyjna – czyli jak budować innowacje społeczne i wartość dla interesariuszy poprzez stosowanie CSR (4 godz.)
    Interesariusze firmy (12 godz.)
    • teoria interesariuszy, główne grupy interesariuszy firmy, oczekiwania interesariuszy wobec firmy)
    • łańcuch dostaw, konsumenci, interesariusze rządowi
    Pracownicy jako grupa interesariuszy firmy (10 godz.)
    • działania społeczne firmy względem pracowników, formy zaangażowania społecznego pracowników: wolontariat pracowniczy, pay roll, matching funds, inne.
    CCI ( Corporate Community Involvement/Investment ) (20 godz.)
    Planowanie współpracy z partnerem społecznym
    • społeczeństwo jako interesariusz firmy,
    • organizacje pozarządowe-partner realizacji projektów społecznych,
    • formy i narzędzia współpracy z trzecim sektorem,
    • marketing społeczny, CRM - cause related marketing,
    • inne formy zaangażowania społecznego firmy
    Zarządzanie środowiskiem
    • podstawowe problemy związane z zanieczyszczaniem środowiska, sposoby i narzędzia ochrony środowiska, (10 godz.)
    • normy i standardy związane z ochroną środowiska: ISO 14001, EMAS (10 godz.)
    Corporate governance
    • narzędzia i mechanizmy corporate governance, zasady ładu korporacyjnego – OECD, GPW (5 godz.)
    • Filozofia ładu korporacyjnego, budowanie relacji wewnątrz-korporacyjnych (5 godz.)
    SRI ( Socially Responsible Investment ) (5 godz.)
    • inwestycje odpowiedzialne społecznie, rankingi, mikrofinanse
    Normy i standardy społeczne
    • specyfika standardów społecznych, normy społeczne: SA 8000, AA 1000, ISO 26000 (10 godz.)
    Raporty odpowiedzialności społecznej (10 godz.)
    • zasady opracowywania i pisania raportu, raport społeczny jako element rocznego raportu firmy, standardy raportowania – Global Reporting Initiative
    Etyka w biznesie
    • geneza i rozwój problematyki (6 godz.)
    • główne problemy polskich przedsiębiorstw (8 godz.)
    • narzędzia wykorzystywane w biznesie np. kodeksy etyczne (8 godz.)
    CSR w aspekcie międzynarodowym (24 godz.)
    • międzynarodowe inicjatywy m.in. Global Compact,
    • działania Unii Europejskiej w zakresie CSR,
    • globalne trendy w CSR
    Raporty społeczne (2 godz.)

    Kodeks etyczny (2 godz.)

    Zarządzanie środowiskiem (4 godz.)

    CCI (4 godz.)

    Pracownicy (4 godz.)

    Badania w ramach projektów społecznych (2 godz.)

    Seminarium dyplomowe

    Czas trwania studiów, organizacja i forma zajęć:
    Zajęcia odbywają się w weekendy (soboty, niedziele).
    Prowadzone są w formie wykładów oraz ćwiczeń praktycznych (założeniem jest, iż w ramach każdego modułu tematycznego, uczestnicy mają do wykonania przynajmniej jeden case study).n Podstawowym językiem wykładowym jest język polski. Część jednego modułu odbywać się będzie w języku angielskim. 
    Studia trwają jeden rok akademicki (dwa semestry). Łącznie 215 godzin.

    Sposób sprawdzania efektów nauczania:
    Podstawą uzyskania dyplomu ukończenia studiów jest:
    • zaliczenie wszystkich modułów tematycznych (według zasad ustalonych przez prowadzącego),
    • obecność minimum na 80% zajęć,
    • napisanie oraz obrona pracy dyplomowej.

Inne informacje związane z odpowiedzialność biznesu

Używamy ciasteczek własnych oraz ciasteczek stron trzecich w celu doskonalenia naszych usług.
Kontynuując przeglądanie strony, automatycznie wyrażasz zgodę na wykorzystanie ciasteczek.
Zobacz więcej  |