Szczegółowe informacje
Program studiów
* Podstawy marketingu
* Techniki produkcyjne w reklamie
* Strategia kreacyjna
* Prawo i etyka w reklamie
Moduł Podstawy marketingu (1M1)
Najważniejsze zagadnienia:
* marketing – wprowadzenie, ewolucja koncepcji marketingowej
* badania marketingowe – definicja, klasyfikacja i metody badań
* proces zakupu – zachowanie klienta na rynku towarów konsumpcyjnych i przemysłowych; proces segmentacji; definicja marketingu - mix
* produkt – typowe cykle życia produktu, postrzeganie i pozycjonowanie produktów
* dystrybucja – definicja, charakterystyka różnych strategii i kanałów dystrybucji, logistyka dystrybucji
* cena – metody ustalania cen, strategie cenowe, czynniki wpływające na ustalenie poziomu cen
* promocja – definicja i charakterystyka reklamy, wspieranie sprzedaży, sprzedaż osobista, public relations i publicity; etapy kampanii promocyjnej
* plan marketingowy
Moduł Techniki Produkcyjne w Reklamie (1M2)
Najważniejsze zagadnienia:
* współzależność między rozwojem technologii a reklamą
* charakterystyka procesów poprzedzających produkcję oraz procesów produkcyjnych w odniesieniu do wszystkich rodzajów reklamy
* niezbędna terminologia; techniki związane z produkcją audio i wideo; techniki elektroniczne, druk
* efektywność w projektowaniu i koordynowaniu procesów produkcji oraz postprodukcji
* przyszłość technologii oraz technik reklamowych
* profesjonalizm i etyka jako fundamenty procesów produkcyjnych
Moduł Strategia Kreacyjna (2M3)
Najważniejsze zagadnienia:
* kreacja w procesie budowania strategii reklamowej
* kluczowa rola strategii kreacyjnej w reklamie
* różnorodność podejść w procesie budowania strategii kreacyjnej
* etapy budowania strategii kreacyjnej
* relacje pomiędzy reklamą a innymi elementami marketingu-mix oraz promotion-mix
* problemy kreacji w reklamie oraz jej związki z otaczającą rzeczywistością
* proces kreacji w odniesieniu do środków masowego przekazu
Moduł Prawo i Etyka w Rekalamie (3E2) (2M3)
Najważniejsze zagadnienia:
* Przegląd przepisów prawa obowiązujących wszystkie podmioty gospodarcze, ze szczególnym uwzględnieniem prawa autorskiego oraz regulacji dotyczących uczciwej konkurencji.
* Analiza umów z zakresu różnorodnych usług reklamowych.
* Odpowiedzialność i dopuszczalne treści reklamy.