Cele
Cel studiów podyplomowych: dostarczenie najnowszej wiedzy z zakresu PR i umiejętności jej praktycznego wykorzystania w funkcjonowaniu nowoczesnego przedsiębiorstwa. W szczególności: * zapoznanie z podstawowymi pojęciami i technikami PR, * przygotowanie i kształcenie praktycznych umiejętności przydatnych w tworzeniu i realizacji kampanii PR, * budowa wizerunku i tworzenia kultury firmy, * kształtowanie umiejętności, wywierania wpływu, realizacji sponsoringu, lobbingu, * doskonalenie umiejętności współpracy ze środkami masowego przekazu, * trening i sztuka publicznych wystąpień, * budowanie umiejętności utrzymywania relacji z klientami, * wzmocnienie skuteczności menedżerskiej poprzez rozwój umiejętności komunikacji, * kształtowanie umiejętności komunikowania się i kształtowania współpracy z podmiotami gospodarczymi i organizacjami w ramach państw członków Unii Europejskiej.
Szczegółowe informacje
Metodyka prowadzenia zajęć dydaktycznych:
studia przypadków, projektowanie kampanii PR, ćwiczenia w tworzeniu tekstów pisanych i mówionych, dyskusja plenarna i panelowa, praca z kamerą video, elementy wykładu.
Program studiów:
* nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem i kultura organizacji,
* systemy komunikowania społecznego i ich praktyczne wykorzystanie w promocji przedsiębiorstwa,
* komunikacja interpersonalna, trening asertywności,
* podstawowe pojęcia i zasady tworzenia programu PR,
* wykorzystanie mediów w budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa: media
i dziennikarze,
* media relations w praktyce: telewizja, radio, Internet,
* wywieranie wpływu na klienta, metody sponsoringu, lobbying,
* sytuacje kryzysowe, konflikty, negocjacje,
* marketingowa orientacja biznesu,
* targi jako instrument komunikacji gospodarczej i narzędzie PR,
* podstawy reklamy: tworzenie, przekaz, odbiór i interpretacja,
* prezentacja siebie, wystąpienia publiczne i sztuka przemawiania,
* zarządzanie w sytuacjach ryzyka i wspomaganie sektora małych i średnich przedsiębiorstw na lokalnym i globalnym rynku gospodarczym,
* metody i techniki badania skuteczności i efektywności PR,
* etyka mediów masowych i public relations,
* public relations w praktyce,
* podstawy prawa mediów.
Opieka naukowa: prof. dr hab. Stanisław Gajewski
Wykładowcy:
zajęcia prowadzą doświadczeni i sprawdzeni badacze oraz specjaliści z Uniwersytetu Łódzkiego, mediów, WSMiB, sektora bankowości i instytucji zajmujących się w praktyce PR.
Organizacja studiów:
studia trwają 2 semestry (210 godzin dydakt.), realizowane są w systemie zaocznym (zjazdy co 2 tygodnie, w soboty i w niedziele, w godzinach 9:00– 5:00).
Miejsce realizacji zajęć:
siedziba Wyższej Szkoły Marketingu i Biznesu w Łodzi, ul. Klaretyńska 9 (osiedle Teofilów, w pobliżu ulic: Traktorowa – Rojna).