Public Relations
Program studiów, w wymiarze 180 godzin dydaktycznych, obejmuje m.in. następujące zagadnienia:
- Nowoczesne zarządzania organizacją
- Podstawy marketingu.
- Istota i zasady organizacji działań PR.
- Psychologia w komunikowaniu.
- Komunikacja interpersonalna.
- Strategie PR.
- Techniki reklamy i public relations.
- Public relations wewnętrzne.
- Zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Kształtowanie wizerunku lidera organizacji.
- Zarządzanie wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych.
- Internet - nowe możliwości PR.
- Zasady współpracy z mediami:
- warsztaty telewizyjne i radiowe
- pisanie tekstów
- organizacja konferencji prasowej
- warsztat rzecznika prasowego
- Sztuka wystąpień publicznych i autoprezentacji.
- Lobbing.
- Sponsoring - kształtowanie wizerunku firmy.
- Negocjacje.
- Protokół dyplomatyczny.
- Prawne i etyczne aspekty PR i reklamy.
- Ochrona własności intelektualnej.
Program uwzględnia potrzeby słuchaczy z różnych środowisk zawodowych, dla których zarówno komunikowanie się wewnątrz organizacji, jak i z otoczeniem firmy (zwłaszcza z mediami) stanowi istotny element pracy, a wymiana i wykorzystanie informacji pozwala na tworzenie pozytywnego wizerunku, co stanowi podstawę sukcesu organizacji. W trakcie zajęć słuchacze poznają możliwości zastosowań wszystkich narzędzi i technik public relations. Nauczą się kształtowania poprawnej komunikacji wewnątrz organizacji, jak też z jej otoczeniem. Uświadomią sobie potrzebę kreatywnej współpracy z dziennikarzami, konieczności skutecznego budowania wizerunku organizacji i jej liderów oraz postępowania w sytuacjach kryzysowych. Zajęcia mają w dużej mierze charakter praktyczny. Równolegle z wykładami prowadzone są zajęcia warsztatowe i treningi w zakresie psychologii, komunikacji społecznej, wystąpień przed kamerami i z mikrofonem.
Zajęcia odbywać się będą w soboty i niedziele, średnio co dwa tygodnie. Po obronie pracy końcowej słuchacze otrzymują świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych KPSW w Bydgoszczy (wg wzoru MNiSW).
Wymagane dokumenty:
- podanie (formularz dostępny na miejscu lub na stronie internetowej ),
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- kserokopia dowodu osobistego,
- 2 zdjęcia legitymacyjne,
- opłata wpisowego (